Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CV CO2 voor de growbox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    CV CO2 voor de growbox

    Korting op 420shop
    Howdy!

    ik heb een idee om de plantjes es nog meer te vertroetelen voor in een echte grow Box/Room.

    Of het werkt? ik heb geen idee

    Ik heb thuis een gas CV staan en die heeft altijd een waakvlammetje. Dus contante productie van C02.

    verbranding van aargas: 2 CH4 + 3 O2 -> 2 CO2 + 4 H2O

    Hieruit volgt dat er geen giftige stoffen bij je planten kunnen komen.

    fotosynthese :6 CO2 + 6 H2O (+licht) -> C6H12O6 + 6 02

    Dus als je plant niet genoeg C02 krijgt zal hij ook slecht groeien en weinig produceren planten hebben snachts geen CO2 nodig omdat er dan geen fotosynthese plaatsvind (geen licht). in de normale lucht zit ongeveer 0,03% CO2 Het is maar een vaag Idee maar ik zou jullie meningen wel willen horen. Als ik ooit voor Pro ga en een GrowRoom maak wil ik het wel perfect!

    (en zo help je een steentje bij aan het millieu door geen CO2 uit je huis te blazen! recycling)




    #2
    "verbranding van aargas: 2 CH4 + 3 O2 -> 2 CO2 + 4 H2O"

    2 CO2 = koolstofdioxide, 4 H2O = water.

    Leuk en aardig, maar je plant heeft natuurlijk ook zuurstof nodig, en die O2 wordt allemaal opgenomen door je vlam...
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Hij wilt de CO2 in zijn hok blazen, niet de ketel in zijn hok plaatsen.

      Hier wordt beschreven hoe je dit kunt doen (van een andere site geplukt)


      Voor de experimentelen onder jullie, die dus wel van een gokje houden, heb ik de volgende CO2 opstelling met succes uitgeprobeerd. Hiervoor heb je nodig: een CO2 controller, een elektrisch afsluitbare klep (voor lucht) met een diameter van 125 mm en een combiketel (of gaskachel, geiser, cv kachel). Plaats een T-stuk op de rookgasuitlaat van je combiketel. Plaats dit T-stuk zo dat de rookgassen gewoon nog steeds in een rechte lijn naar buiten kunnen. Bevestig nu aan het T-stuk een hittebestendige slang of buis van 125 mm doorsnee. Plaats de uitgang van deze slang tegenover je filter in de bloeikamer, zodat de CO2 eerst de kamer door moet voordat het naar buiten verdwijnt. Aan het einde van de slang bevestig je de automatische klep die aangestuurd wordt door de CO2 controller. Stel de controller in op 1200 ppm voor de periode met licht (in het donker moet de klep altijd dicht zijn). Houd er rekening mee dat in de slang ophoping van water plaats kan vinden. Om dit te voorkomen kun je een klein gaatje in de slang maken waar deze ophoping dreigt. Laat de temperatuur niet boven de 30 graden komen, dit in tegenstelling tot wat anderen schrijven, de toppen zullen dan mooi compact worden en wit. Bij hogere temperaturen worden de toppen eerder fluffy (ze groeien uit) en krijg je een laag THC gehalte.

      Als de CO2 waarde beneden de 1200 ppm komt zal de klep opengaan en doordat je in de bloeiruimte af moet zuigen om de warmte af te voeren zal CO2 aangezogen worden. Het voordeel van dit systeem is dat je geen extra stookkosten hebt. Je moet immers toch al stoken. Een ander voordeel is dat het grootste gedeelte van de geproduceerde warmte netjes gebruikt wordt om te douchen of het huis te verwarmen en dus niet in de plantage komt.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        mooi, maar ik begrijp niet goed wat ze bedoelen met dat de co2 eerst door je kamer moet. ik veronderstel dat ze kweekkamer bedoelen want door je huiskamer lijkt het mij niet echt veilig.

        en met sucses? hoeveel % meer opbrengst is er ? of gaat de kwaliteit van je weed gewoon omhoog?
        Last edited by janleuri; 27 January 2009, 02:00.

        Comment


          #5
          heeft een plant zuurstof nodig? een plant heeft enkel C02 nodig dacht ik altijd. een plant heeft enkel O2 nodig als die te weinig C02 heeft en breekt dan wat glucose of zetmeel af om terug die CO2-gehalte weer te doen stijgen. of ben ik verkeerd?

          Comment


            #6
            ik rook gewoon elke dag een jointje met mijn plantjes, dan blaas ik er genoeg co2 in voor de dag

            groet

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
              mooi, maar ik begrijp niet goed wat ze bedoelen met dat de co2 eerst door je kamer moet. ik veronderstel dat ze kweekkamer bedoelen want door je huiskamer lijkt het mij niet echt veilig.
              Er wordt inderdaad de kweekkamer bedoeld. Het is hetzelfde als je luchtinlaat, de slang mat CO2 zo plaatsen dat de CO2 langs de planten afgezogen wordt


              Oorspronkelijk geplaatst door janleuri
              en met sucses? hoeveel % meer opbrengst is er ? of gaat de kwaliteit van je weed gewoon omhoog?
              Er wordt gesproken over 20 - 30 % meer opbrengst.


              Hier het volledige stukje :

              21. CO2

              Als je de diverse artikelen mag geloven zijn er enorme winsten met CO2 injectie te behalen. Er wordt dan vaak als optimale waarde 1400 ppm aangehouden. Als je echter op internet zoekt dan zie je dat in de reguliere tuinbouw ook wel met CO2 gewerkt wordt maar dat heel andere waarden worden aangehouden. Zo wordt in de komkommerteelt 400 - 500 ppm (in normale buitenlucht is ongeveer 300 tot 400 ppm) als optimaal gezien en wordt zelfs aanbevolen om bij temperaturen van boven de 28 graden de CO2 injectie te stoppen. Verder blijkt uit een onderzoek dat is gedaan in Wageningen dat een verhoging tot 780 ppm een verhoging van de opbrengst geeft in de paprikateelt.

              Dit overziende krijg ik het idee dat sommige telers wel heel erg ruim de CO2 injectie hanteren. Verder moet toch met aanzienlijke problemen rekening gehouden worden als je met extra CO2 gaat werken. Hoe krijg je immers CO2 in een ruimte waarin je een enorme afzuiginstallatie moet gebruiken om de warmte van de lampen af te voeren. Natuurlijk kun je met gasflessen werken. Maar dit is enorm omslachtig. Al dat gesjouw met die flessen..... Ook kun je gasbranders ophangen. Maar dan krijg je nog meer warmte en ook een enorme verhoging van de luchtvochtigheid, waardoor je nog meer moet afzuigen. Verder moet ook rekening gehouden worden met een mogelijke koolmonoxide vergiftiging

              Alles overziende is CO2 inspuiting nog niet zo eenvoudig. Het is omslachtig en kan gevaarlijk zijn maar er is wel een extra opbrengst te verwachten van zo een 20 - 30%. Mits je alles goed in de hand houdt.

              Voor de experimentelen onder jullie, die dus wel van een gokje houden, heb ik de volgende CO2 opstelling met succes uitgeprobeerd. Hiervoor heb je nodig: een CO2 controller, een elektrisch afsluitbare klep (voor lucht) met een diameter van 125 mm en een combiketel (of gaskachel, geiser, cv kachel). Plaats een T-stuk op de rookgasuitlaat van je combiketel. Plaats dit T-stuk zo dat de rookgassen gewoon nog steeds in een rechte lijn naar buiten kunnen. Bevestig nu aan het T-stuk een hittebestendige slang of buis van 125 mm doorsnee. Plaats de uitgang van deze slang tegenover je filter in de bloeikamer, zodat de CO2 eerst de kamer door moet voordat het naar buiten verdwijnt. Aan het einde van de slang bevestig je de automatische klep die aangestuurd wordt door de CO2 controller. Stel de controller in op 1200 ppm voor de periode met licht (in het donker moet de klep altijd dicht zijn). Houd er rekening mee dat in de slang ophoping van water plaats kan vinden. Om dit te voorkomen kun je een klein gaatje in de slang maken waar deze ophoping dreigt. Laat de temperatuur niet boven de 30 graden komen, dit in tegenstelling tot wat anderen schrijven, de toppen zullen dan mooi compact worden en wit. Bij hogere temperaturen worden de toppen eerder fluffy (ze groeien uit) en krijg je een laag THC gehalte.

              Als de CO2 waarde beneden de 1200 ppm komt zal de klep opengaan en doordat je in de bloeiruimte af moet zuigen om de warmte af te voeren zal CO2 aangezogen worden. Het voordeel van dit systeem is dat je geen extra stookkosten hebt. Je moet immers toch al stoken. Een ander voordeel is dat het grootste gedeelte van de geproduceerde warmte netjes gebruikt wordt om te douchen of het huis te verwarmen en dus niet in de plantage komt.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                aargh.... d8 heb ik net zoo een goed idee verzonnen bestaat et al naja hopelijk voor het eerst op dit forum

                Comment


                  #9
                  zou je niet een paar stormlampen aan kunnen steken en in je kast kunnen hangen??

                  groet

                  Comment


                    #10
                    Re: CV CO2 voor de growbox

                    Hoy,
                    Een plant verbruikt zoals elk levend wezen ook zuurstof. Overdag is deze hoeveelheid uiteraard te verwaarlozen daar de plant meer CO2 produceert dan zuurstof.
                    Snachts echter maakt de plant geen CO2 meer aan, ze verbruikt enkel zuurstof (zei het uiteraard weer in hele kleine mate)
                    Ik ben van mening dat we vooral vergeten dat in de natuur CO2 ook voorkomt in het water dat onze schatjes drinken. In de lucht zit altijd CO2, maar waterstations zuiveren CO2 uit onze drinkwatervoorziening (tot een voor hen aanvaardbaar niveau) omdat het giftig is uiteraard. Kben zelf op zoek naar meer duidelijkheid hieromtrend. Zal dan van eerste keer ook maar linkje plaatsen. Mayb dat je dit ook kunt gebruiken om in kleine dosissen CO2 aan je (niet al te grote) kast toe te voegen. http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...jes-t5496.html
                    Grtz $iR
                    Last edited by SirSmokeAllot; 26 June 2009, 16:05.
                    sigpic

                    Comment

                    Bezig...
                    X