Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spongepot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spongepot

    Korting op 420shop
    Spongepot is een ontkiem medium op basis van turf en cocos welke gebonden zijn dmv een een organische lijm waardoor het product aanvoelt als een spons.
    Het gebruik is erg simpel en vrijwel onmogelijk om nog wat fout te doen wat betreft de lucht/vocht verhouding.Over bewateren is onmogelijk.


    Het product wordt zoals de foto hierboven geleverd in een plastic tray van 20 stuks in een gripzak welke de vochtigheid waarborgd aangezien de spongepots al vochtig aangeleverd worden.

    Gebruiksaanwijzing:
    Wanneer deze voor gebruik klaar worden gemaakt dient u de bijgeleverde bacto op te lossen in 1 liter water en de spongepots hiermee overdadig besprenkelen,hierdoor komen de positieve bacterien en schimmels diep in de plug waardoor er een natuurlijke defensie ontstaat tegen niet positieve bacterien en schimmels!



    Hierna een gaatje prikken in elke spongepot waar de zaden later ingedrukt kunnen worden.Als dit gedaan is kunnen de spongepots inclusief zaden in een propagator of een tupperware bakje onder 24 uur licht zodat er een kontinue klimaat aanwezig is.
    Dan is het een 2 tot 5 dagen wachten tot de zaden hun kopje boven de grond steken.
    Voor een uitgebreide gebruiksaanwijzing zie deze link : www.spongepot.com


    bron
    Attached Files
    Last edited by Jointjedraaien; 24 January 2017, 11:48.

    #2
    lijkt mij zeer handig.
    deze krijg je gratis by sannie seeds niet?

    Comment


      #3
      Deze ZIJN handig ! Er zit een duidelijke beschrijving bij, mijn 20 zaadjes zijn er allemaal in ontkiemd !

      Ik kreeg deze gratis bij mijn bestelling, samen met 10 gratis zaadjes en een zakje Bacto voor 1 liter. Een halve liter heb ik gebruikt op mijn spongepots, de rest heb ik op mijn potjes gegoten ter voorbereiding.

      Zie ook mijn verslag
      Last edited by Jointjedraaien; 24 January 2017, 11:49.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Re: Spongepot

        Vraagje: is het de bedoeling dat de zaadjes onder de aarde zitten of mogen ze gedeeltelijk nog uitsteken?
        Zou ze 24/24 belichten om temperatuur constant te houden in de propagator, maar mag dat licht wel CONSTANT direct op de zaadjes?
        In de uitgebreide gebruiksaanwijzingen vind ik ook geen tips...

        Comment


          #5
          Re: Spongepot

          als je de gebruiksaanwijzing leest zou je er achter komen dat deze vraag nergens op slaat!!!
          daarnaast zou je wel eens gebruik kunnen maken van je opvoeding en jezelf eerst eens voorstellen zoals je gevraagd word maar zelfs dat ontbreekt er nog aan.
          je stelt je vraag in 'n topic van 4 jaar geleden wat ook al nergens op slaat!
          al met al zou je ook eens kunnen proberen om zelf iets op te zoeken.
          ouwe van dagen hebben hun eten ook graag voorgekauwd.
          maar ik mag toch wel aannemen dat jij nog wel zelf kan kauwen en niet alles voorgekauwd hoeft te krijgen mits je natuurlijk te jong bent om zelf je eten te prakken!!!
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: Spongepot

            Hey,
            Ik neem zo meteen eerst even de tijd om mezelf voor te stellen! Aan mijn opvoeding ligt het zeker niet, hoor, daar hoef je niet op aan te sturen. Heb gewoon momenteel weinig tijd om dat behoorlijk te doen (examens). Maar had wel al graag geweten hoe het zit met die spongepots, omdat ik nu aan het ontkiemen ben. Ik wist niet dat de kennismaking zo gevoelig lag. Mijn excuses.
            Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen (ook op de site), maar daar staat niet beschreven of het zaadje onder de aarde moet. Als je het zaadje er gewoon indrukt, zoals staat beschreven, dan ligt het langs de bovenkant open en bloot. Mijn vraag was dus vooral of het geen kwaad kan dat het zaadje 24 op 24 in het licht rust?
            Ik weet dat licht niet goed is voor het jonge worteltje, dus dat ontkiemen bij voorkeur in het donker plaatsvindt. Ga ze dus afdekken met een beetje aarde en er toch een lampje opzetten voor wat warmte, want het is hier koud 's nachts

            Moet mijn weg nog een beetje vinden op het forum, zoveel informatie, dat is even slikken...
            Kauwen lukt perfect, maar een beetje hulp van een ouwe rot in het vak is altijd welkom! Dus tips worden met dank aanvaard!
            Groet
            Last edited by Collieman; 18 January 2013, 01:03.

            Comment


              #7
              Spongepot

              Stop het zaadje maar ongeveer zaadgrote diep 3- 5 mm hou het vochtig, licht kan er beter op om de temp stabiel te houden als het daar koud is.... Strooi er dus lichtjes wat aarde overheen en geduld dan

              Comment


                #8
                Re: Spongepot

                Voorstellen doe je in het daarvoor bestemde topic.

                Ik heb ook spongepot gekregen toen ik Heribei kocht, ga ze dit jaar ook maar gebruiken ik heb er alleen geen bacto bij gekregen is dat heel erg?

                Comment


                  #9
                  Re: Spongepot

                  zonder bacto lukt het ook. met is beter imo. is wel goed spul.

                  Comment


                    #10
                    Re: Spongepot

                    Thanks Smowkie!
                    Zo heb ik het nu gedaan. 5mm diep, beetje aarde erover, en in de gaten aan't houden of de temperatuur wat gelijk blijft.

                    Comment

                    Bezig...
                    X