Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600 watt hps kost veel geld per jaar ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    600 watt hps kost veel geld per jaar ?

    Korting op 420shop
    http://www.verbruiken.nl/rekenhulp/b...osten-apparaat

    En weet iemand hier hoeveel zonne panelen ik nodig zou hebben voor een 600Watt hps ? (in de winter)
    Lets not criticize but legalize

    #2
    Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

    Misschien heb je hier wat aan:

    https://jointjedraaien.nl/cannabisforum/calculator/
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

    Comment


      #3
      Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

      jup die berekening van u zalr nie ver van zitten !
      maarja als ge een heel jaar uwe 600 laat branden hoeveel haalde er dan van onder ?
      meer dan 500 eu en ne klets denk ik

      Comment


        #4
        Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

        Wat zonnepanelen opleveren in de winter is aanzienlijk lager als in de zomer omdat je veel minder zonuren heb
        Zelf heb ik 2750 watt aan zonnepanelen liggen en in deze periode is het heel variabele kwa opbrengst

        Op deze dagen lever ik alleen op zonnige dagen terug of kom net op 0 en dat is alleen met een normaal huis verbruik
        In de zomer echter lever ik dagelijks tot 13kw per dag terug wat lekker oploopt natuurlijk en dan heb je een buffer voor de winter
        Met een oude meter draait deze in zijn achteruit heb je een slimme meter dan verrekend de energie maarschappij de eindstanden dit op het einde van de rit

        Denk dan ook dat je gewoon moet kijken wat het totaal per jaar opleverd
        als je 1000 watt aan panelen weglegd op het zuiden dan moet dat ongeveer 800kwh opleveren per jaar zal in de praktijk iets minder zijn
        Dus met 1000watt aan panelen moet je verbruik wel gedekt

        Comment


          #5
          Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

          En wat voor investering ben je kwijt bij 1000 watt zonnepanelen met installeren extra componenten etc?
          [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

          Comment


            #6
            Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

            Ikzelf bestel altijd mijn zonnepanelen bij zonnemarkt maar er zijn zeker meer aanbieders

            Een compleet setje van 1000 watt met bevestiging materiaal en omvormer kost je 1259 euro bij zonnemarkt

            Linkje .zonnemarkt.nl

            Als je ze laat installeren komen er extra kosten bij natuurlijk dit is makkelijk zelf te doen !

            Comment


              #7
              Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

              oke, dus in een dikke 2 jaar heb je ze terug verdiend, vandaar de vraag
              [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

              Comment


                #8
                Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

                Oorspronkelijk geplaatst door steundheufd View Post
                jup die berekening van u zalr nie ver van zitten !
                maarja als ge een heel jaar uwe 600 laat branden hoeveel haalde er dan van onder ?
                meer dan 500 eu en ne klets denk ik
                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door Nonsense View Post
                Wat zonnepanelen opleveren in de winter is aanzienlijk lager als in de zomer omdat je veel minder zonuren heb
                Zelf heb ik 2750 watt aan zonnepanelen liggen en in deze periode is het heel variabele kwa opbrengst

                Op deze dagen lever ik alleen op zonnige dagen terug of kom net op 0 en dat is alleen met een normaal huis verbruik
                In de zomer echter lever ik dagelijks tot 13kw per dag terug wat lekker oploopt natuurlijk en dan heb je een buffer voor de winter
                Met een oude meter draait deze in zijn achteruit heb je een slimme meter dan verrekend de energie maarschappij de eindstanden dit op het einde van de rit

                Denk dan ook dat je gewoon moet kijken wat het totaal per jaar opleverd
                als je 1000 watt aan panelen weglegd op het zuiden dan moet dat ongeveer 800kwh opleveren per jaar zal in de praktijk iets minder zijn
                Dus met 1000watt aan panelen moet je verbruik wel gedekt

                Bedankt duidelijk.

                Ik zit zo wie zo te denken aan zonnepanelen, los van eventuele binnen kweek, maar ik krijg van de sites waar zonnecellen verkocht worden totaal geen hoogte, van wat dat nou opbrengt.
                Wel hele verhalen, dat dit afhankelijk is van verschillende factoren, maar dat had ik al begrepen voor dat ik op die sites keek.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door ip20 View Post
                oke, dus in een dikke 2 jaar heb je ze terug verdiend, vandaar de vraag
                Je kan ook subsidie krijgen, en een aantal sites beweert dat je meer overhoud aan geld als dat je er instopt.
                Maar ik geloof niet zomaar een site. ( wij van wc eend)
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #9
                  Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

                  Je kan idd subsidie krijgen en dan de btw terugkrijgen zelf heb ik dit niet gedaan
                  Hier in Nederland is dat waardeloos geregeld via kamer van koophandel en belastingdienst.

                  Zonnepanelen verdien je altijd weer terug zeker nu de terugverdiend tijd rond de 6 jaar ligt ipv 15 jaar
                  Ik zie het als een spaarpotje

                  Comment


                    #10
                    Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

                    Maar met zonnepanelen alleen ben je er nog niet toch ?
                    Er komt nog een regelapparaat bij, en als je de stroom wil opslaan nog een hele kast met accu's en de benodigde bedrading, en da's geen 1.5mm2.
                    Als je alles optelt is de terugverdientijd een paar jaar meer.

                    Er zijn tegenwoordig ook dakpannen met zonnecellen ingebouwd, die zijn erg populair nu.
                    Dat wordt veel toegepast op nieuwbouw. Voordeel is dan dat je geen dakpannen moet kopen, dat scheelt een stuk in de 'terugverdientijd'.
                    En je hebt niet van die lelijke kwetsbare panelen op je dak liggen.

                    ...13kw per dag terug wat lekker oploopt natuurlijk...
                    Ja euh...een kilowatt kost iets van een kwartje heh...dus dat lekker oplopen val wel wat tegen, en hoeveel dagen van 100KW heb je per jaar ? Stuk of 20 ?
                    Transportkosten, onderhoud etc etc..je moet met veel dingen rekening houden.
                    Accu's zijn vrij duur, en die gaan geen 10 jaar mee bijvoorbeeld.

                    Ik heb me er nog niet erg in verdiept omdat ik na een globale berekening al afgehaakt ben.
                    Ik ga niet nu een hoop geld investeren om over tien jaar een paar dubbeltjes te verdienen.

                    10 jaar geleden kwam Apple met de Macbook, Intel vond de Core 2 duo uit, de allernieuwste harddisks waren 500G groot..
                    Over 10 jaar is de techniek zoveel verder, daar heb je geen voorstelling van.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Ipie
                      Ipie commented
                      Editing a comment
                      Een vriend van mij heeft een bedrijf in zonnepanelen
                      en bij hem thuis ook op de meterkast aangesloten.
                      Dat houdt in bij opwekking energie de meter terug loopt.
                      Hoe dat precies werkt, geen idee......
                      Je zou een kunnen informeren........

                    #11
                    Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

                    Inderdaad met zonnepanelen alleen ben je er niet QNQ
                    je heb nodig bevestiging materiaal voor op je dak en een omvormer die de stroom synchroniseert en het stroomnet opstuurd je heb dus geen accu's nodig.
                    Verstandig is wel je zonnepanelen op een aparte groep te zetten

                    Alleen de stroom die je over heb (na aftek van bv koelkast ,TV) die word terug geleverd aan het stroomnet .

                    De dagen dat je 10kw of meer terugleverd ligt een stuk hoger als 20 dagen met het aantal panelen dat ik zelf heb liggen (2750 watt)
                    de zonnekracht neemt in maart al toe je zelfs met bewolking en hoge zonnekracht blijven je panelen leveren het hoeft dus niet per se de zonnig te zijn

                    Ben het met je eens dat de zonnepanelen lelijke dingen zijn maar dat neem ik maar voor lief
                    Die dakpannen lijkt me dan ook een goed alternatief alleen wat als er een defect is zijn ze allemaal in serie aangesloten ik heb me daar nog niet in verdiept

                    De terugverdientijd is aanzienlijk lager als vroeger omdat de aanschafprijs tegenwoordig zo laag is vergeleken met vroeger toen was je terug verdien tijd nog 15 jaar tegenwoordig spreken ze al over 5 jaar dat lijkt mij ook erg kort maar 7 jaar moet zeker lukken

                    PS verrekening van stroom is per energie leverancier verschillend de delta NUTS verrekend alles netjes een op een en zit dus geen verschil tussen wat je moet betalen of wat je terug krijgt per kwh
                    Last edited by Nonsense; 13 January 2016, 10:25.

                    Comment


                      #12
                      Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

                      Tav zonnepanelen, de woningbouw een email gestuurd. Gevraagd of dat hier mag en kan.

                      Wat ik op internet vond, is dat mijn woningbouw vereniging, in andere plaatsen dit al doet. Voor mij vooral de vraag of ik niet toevallig in een gebied zit waar dat niet mag. (vanwege beschermd stadsgezicht)
                      Als ik geen baan vind gaat het denk ik zo wie zo niet door, maar je moet ergens beginnen.

                      Tav van de andere helft, heb ik vooral het verhaal van een rechtszaak onthouden.
                      Zolang ik het niet stiekum doe, en gewoon stroom en belasting betaal (over eventuele inkomsten) heb ik een redelijke kans, om niet uit me huis gezet te worden.
                      Maar mocht het zo ver komen, dan zal ik zeker eerst met een advocaat gaan praten.

                      Zeker dit jaar eerst nog even wachten tot dat ik weer planten in me tuin kan zetten.

                      Wel staat voor mij vast dat ik niet van plan ben, om tot mijn pensioen in de bijstand te blijven. Wat dat betreft hoop ik toch vooral dit jaar weer een baan te vinden.
                      Maar plan b is wel iets waar dit forum niet voor bedoelt is.

                      Als er nog iemand een bedrijf weet die een cad tekenaar constructeur nodig heeft in Amsterdam of omgeving.
                      Een oplossing voor mijn situatie die 100% wettelijk is, verdient natuurlijk de voorkeur.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #13


                        https://nl.wikipedia.org/wiki/Bargoens


                        Jammer dat veel van die woorden verdwijnen.
                        10 gulden een joet, 25 gulden een geeltje, en 1000 gulden een(rooie) rug.

                        Noppes bekaan = Hier is niets( te halen). Noppes word hier zeker door de niet meer zo jonge Amsterdammer nog steeds gebruikt.

                        Dat bargoens kan erg handig zijn. Een surinamer dacht een keer bijdehand te zijn, door in het surinaams te gaan schelden,
                        Toen hij in het bargoens antwoord kreeg, en dat niet begreep, was het ineens niet meer zo grappig.

                        Als afsluiting een mooie groet uit Amsterdam. De mazzel en broche voor de hele misjpoge. (Bargoens heeft veel van oorsprong joodse woorden)
                        Veel heil en zege voor de hele familie.
                        Mokum, dit woord zullen de meeste wel kennen, komt ook uit het joods.
                        Voor wie dit woord niet kent, Mokum is Amsterdam en betekent grote stad.
                        Last edited by Gps; 15 January 2016, 15:33.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          #14
                          Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

                          Als je 't zelf doet, zul je ook zelf alles moeten betalen neem ik aan.
                          Als zij het laten doen, dan ga je die panelen "huren", en betaal je een fractie, per maand.
                          Als je weet wat je verhuurder extra rekent als er zonnepanelen op je dak liggen, zou je kunnen bekijken wat het best is.

                          Maar als je het zelf moet doen, zal het wel duurder zijn.
                          Zij kunnen de kostprijs uitsmeren over de verwachtte levensduur van de panelen, misschien blijf je daar niet zolang wonen.

                          Ik betaal hier, vrijstaand, trouwens ruim 3 meier per maand aan gas/licht.
                          Dus voor die 100 die jij betaald heb je een koopje.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #15
                            Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

                            Bezint eer gij begint GPS

                            Goed voorwaarden etc. lezen, kijken of je verbruik te monitoren is op afstand.

                            En kweek vooral stiekum! De rechtszaak waar jij het over hebt gebruikten denk ik wel meer dan 600W. Zij leverden bedrijfsmatig aan coffeeshops een hele andere tak van sport of er ook tot huisuitzetting is overgegaan stond niet vermeld bij de berichtgeving over deze rechtszaak volgens mij. Zowel burgemeester als woningbouw kunnen beslissen om je op straat te zetten. Als je een partner hebt is het misschien handig om haar/hem ook als woningzoekende in te schrijven, dan kan je altijd op een andere naam wat proberen te huren mocht je op een zwarte lijst komen te staan.
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment

                            Bezig...
                            X