Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe verhoogd men de trichomes productie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe verhoogd men de trichomes productie

    Korting op 420shop
    High Jong en lui
    Ik kwam op het internet volgende onderzoeken en info tegen en vond dit zeer interessant. Onderstaande is puur internetwijsheid en berust niet op mijn eigen ervaring. Het is bedoeld als info en om een aanzet te geven voor mensen om zich hier eens in te verdiepen.

    Hoe vergroot men de tricomes productie

    1) Lage relatieve luchtvochtigheid. droge condities zullen de plant aanzetten tot de aanmaak van meer hars om zich te beschermen. Probeer de LV dus extreem laag te krijgen tijdens het afbloeien.

    2) Opzettelijk stressen van de plant. Als je het einde van de bloeifase bereikt kun je de plant opzettelijk gaan stressen. als de planten denken dat ze sterven zullen ze alles op alles zetten om hun genen nog doortegrven(lees bevrucht worden) De plant gaat meer hars aanmaken in de hoop zo nog stuifmeel te kunnen opvangen.
    Er zijn verschillende manieren om de plant te stressen. Stress de plant echter nooit langer dan 14 dagen voor je oogst. Het is de bedoeling de plant net genoeg te stressen om zo verhoogde hars aanmaak te forceren maar we willen natuurlijk geen herma's. Je moet dus inschatten wanneer je begint met stressen. schud de planten elke dag (niet te hard he) en tik eens tegen de potten. beschadig de planten niet maar irriteer haar flink. de plant zal dit niet fijn vinden maar beloond je uiteindelik wel voor het gekwel.
    Veel mensen zetten hun plant de laatste 24 uur int donker. en geven geen water meer. Volgens mij kan dit ook best 3 a 4 dagen donker zijn voor de oogst. Of stress de plant door met haar lichtcyclus te f*cken. Verder is er nog de mogelijkheid om in de laatste fase de stam te klieven. ook dit zal de plant flink stressen en een verhoogde harsaanmaak tot gevolg hebben. klieven en splitten
    Een andere vorm van stress is uvb verlichting.

    3)UVB verlichting. er is veel onderzoek verricht die aangeven dat canabis blootstellen aan uvb in de bloeifase de tricomes productie verhoogd. Men verondersteld dat de planten een soort zonnescherm willen maken om sich te beschermen tegen het uvb licht. Het geven van UVB verlichting tijdens de bloei verhoogd dus de trichomes productie indien correct uitgevoerd. UVB verlichting kan gevaarlijk zijn voor de mens.Het kan huidkanker veroorzaken en schade aan de ogen toebrengen. Dus als je de kweekruimte ingaat, lamp uitzetten. Aanbevolen word om 6-8 uur uvb licht te geven tijdens de bloeifase startend in week 3 van de bloeifase. Begin met 1 uur per dag en dan gelijdelijk opbouwen naar 6 tot 8 uur.
    Start in het midden van de 12 uur ciclus. uvb lampen gerbruikt men in de terrarium wereld voor reptielen.

    Verder kwam ik dit filmpje tegen ook hier spreekt men over uvb en de rol hiervan als katalysator bij de vorming van thc, zeer interesting



    Grtz Monty
    Last edited by monty; 10 June 2012, 14:15.

    #2
    Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

    lees even het topic van klieven,dat is ook bedoelt voor de harsproductie te verhogen...

    grtzzz

    Comment


      #3
      Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

      Oorspronkelijk geplaatst door haze'o'lator View Post
      lees even het topic van klieven,dat is ook bedoelt voor de harsproductie te verhogen...

      grtzzz
      Ja klieven is me bekend en staat ook kort vermeld. Mischien een link naar smokeys toppic editen. bedankt voor je reactie

      Comment


        #4
        Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

        Vette topic monty!!!

        Ziet er wel puik uit, jammer dat nog niemand echt kan bevestigen. Vrees dat iemand toch eens een proefopstelling zal moeten maken.
        Ook aqaurium mensen hebben UVB licht nodig. Wordt verkregen door hogedrukkwiklampen (heb hier ook al eens iets over gelezen op JD = hogere wattages) en Tl verlichting. Redelijk kostelijk en moeten ook jaarlijks vervangen worden. Hiervan ben ik redelijk van op de hoogte en zal een thread (bij microkweken want TL) met link maken na mijn examens.
        Het stressen van mijn planten zie ik niet echt zo zitten, maar zoals je zegt. Ik geef de laatste 2 dagen van de laatste week geen water en geef de laatste 24u geen licht. Nu ga ik echter gefaseerd moeten oogsten dus dat laatste zal moeilijk lukken. Dagelijks beweeg ik de toppen wel voorzichtig om eens te zien of ze vanonder al wat beginnen te verkleuren en of de bud hard aan het worden is.
        Met de lichtcyclus spelen op het einde vind ik gevaarlijk, stel dat ze terug in groei schiet... Heb zoeits gehad met eerste kweek door doorbranden timer op het einde. een paar uurtjes hebben alles naar de kloten geholpen.
        Maak je die link eens voor me monty? Ivm klieven!
        Kom gek van die trichomes maar zal in zomer mij daarin eens verdiepen.

        Grtz $iR
        Last edited by SirSmokeAllot; 15 June 2009, 16:06.
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

          Maak je die link eens voor me monty? Ivm klieven!
          Link is erbij geplaatst.
          Last edited by monty; 16 June 2009, 02:27.

          Comment


            #6
            Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

            de spong int diepe gewaagd
            foto,s volgen
            letz uvb

            Comment


              #7
              Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

              Door de temperatuur te laten zakken of grote temperatuurverschillen te creeeren tussen dag en nacht krijg je ook een verhoogde THC productie. Doordat ze merkt dat het kouder wordt denkt ze dat het winter word en geeft ze nog een extra duwtje om hars aan te maken om haar te beschermen tegen de koude..
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

              A. The cop!

              Comment


                #8
                Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

                ik heb voor de eerste keer gekliefd en ben geschrokken hoeveel trichomes er bijkwamen. dus dat is iets dat ik ga blijven doen maar wacht tot 2a3dagen voor einde van bloeiwant dan gaat alles rapper en is je plant direct klaar. maak dat je buds al dik genoeg zijn . en na het klieven direkt de bladeren afdoen ga ik ook blijven doen.Alles naar buds.
                grtz een wietroker is geen onruststoker

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

                  Ha erg informatief Monty.

                  Die vent van dat filmpje is wel stoned zeg hahaha
                  NLX outdoor kweek 2011
                  Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                  De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

                    Yo Monty!
                    Zo gezegd, zo gedaan: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-UVB-spectrums
                    Hoop dat je er iets mee bent het kunt impliceren want ik heb nog veel achterstand in vgl met jou! Laat je niet afschrikken door de lengte, het einde is een hele opsomming van de verschillende tl's. Kun je mayb eens de jouwe opzoeken!
                    Grtz $iR
                    Last edited by Jointjedraaien; 26 June 2010, 04:36.
                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

                      Thnxs man, toppie.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

                        kijk goeie info man, denk dat deze wel aardig gaat lukken. ik heb eenmaal gekliefd met succes maar ik heb consistente oogsten dus als er merkbaar verschil in zit proef ik het wel.... hopelijk he

                        tnx man
                        Funky
                        Hi doe mij maar 20 euro bubblegum... Hebben we nie we hebben wel sportlife

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

                          men bubblegum staat nu zo'n 8 weken in bloei
                          de trichomes zijn langzamerhand cloudy aan het worden
                          nu het probleem vertrek overmorgen voor week op vakantie
                          plant nu best een week gewoon donker laten staan zodat ze zo kunnen verder kleuren
                          of lamp er er boven houden?

                          enorm bedankt alvast!

                          Comment


                            #14
                            Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

                            Een week donker is wel heel erg lang. Ik denk echter wel dat het kan. Je blancheert haar dan als het ware. Veel bladgroen zal reeds afgebroken zijn als je die na een week oogst.

                            Comment


                              #15
                              Re: Hoe verhoogd men de trichomes productie

                              oke, je hebt me overtuigt wou nog weekje lampen maar ik hoef geen stoned wietje
                              zolang dat ze al cloudy zijn is het voor mij goed & dat blanchere klinkt goed
                              enorm bedankt!

                              Comment

                              Bezig...
                              X