Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LST low stress training maximale opbrengst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

wow ziet er mooi uit weer Fijn weer een update te mogen aanschouwen!

Grtz
    node voor node van klein naar groot
    LST LEMON SKUNK VERSLAG

Comment

Blij dat je weer boven water bent, keep up the good work

vale.

Comment

heey ziet er goed uit die planten ik vroeg me af of het ook verschil maakt of je een sativa of een indica gebruikt als je de LST techniek gebruikt.. is de een makkelijker/ beter dan de andere?

Comment

hm... goeie vraag, ik ben er nog niet helemaal uit.
          Een sativa maakt langere internodes wat helpt tijdens het vastbinden, maar grotere bladeren wat storend kan werken tijdens de bloei.
          Een indica aan de andere kant maakt korte internodes en al vlug wordt het een hele warboel. ook vind ik de stammetjes minder buigzaam en vlugger verhardend. Tijdens de bloei profiteerd ze ervan dat de plant minder grote blaadjes aanneemt.
          In mn kast staat ook een black jack van sweet seeds, deze is 50/50. Deze is heel aangenaam om mee te werken. als je terug kijkt zie je de foto's van een getopte en geLSTde plant, een beauty en makkelijk om mee om te gaan. Wel een beetje stressgevoelig maar heel sterk. Qua geur moet ze zeker niet onderdoen voor zaden die dubbel zo veel kosten (onder dezelfde omstandigheden) en op gebied van tricho's al zeker niet. Zeker een aanrader.
          Een definitieve conclusie zal ik later nog maken na het vergaren van wat meer ervaring.

Grtz $iR
          sigpic

Comment

Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

Hoy peeps,

Na veel slapeloze nachten en dagen vol ergernis heb ik besloten om dit LST draadje toch te gaan afwerken.
            Mijn vorige update dateert van een goeie maand terug maar ik ben steeds blijven foto's maken. Eerlijk gezegd heeft het niet veel gescheeld of ik had alles buiten gegooid. Eerst de tripsen, dan de tmv en het leuke voedingsstoffenopname probleem... Pff, vandaag kan ik zeggen dat ik blij ben dat deze kweek erop zit en ik volgende zomer wel enkele weekjes afwacht vooraleer een nieuw kweekje op touw te zetten.
            We waren aangekomen op:

18/10: begin 5e week volledige bloei:

Na mn vorige update begon ik reeds problemen op te merken. Ook had ik reeds vroeger te kampen met vergeling, wat volgens mij te weiten viel aan de tripseninval. Echter had ik dit met een kleine schoonheidsingreep tijdelijk kunnen oplossen, maar het begon weer... En dit na de 2e behandeling tegen insecten...
            Ik was wederom met verstomming geslagen, durfde niet echt meer updaten en sprak dagelijks met kraks over het probleem. pH bodem werd getest, geen probleem. Ik volg het voedingsschema van plagron nauwletten en ben geen groentje. Na goeie analyse van het water moest ik besluiten dat daar het probleem ook niet lag. Ik deed alles zoals gewoonlijk, enkel het LST'en maar ook de getopte planten kregen er last van. Menig modjes hebben hun hoofd samen met mij hierover gekraakt maar een oorzaak vonden we niet echt.

Echter... Ik was bij mijn reguliere growshop om een bodemverwarmingskabel geweest. De vaste werknemer was in verlof en ik kwam in contact met the big chief. Toffe kerel, goed advies maar ik stelde hem een vraag en daar wist hij het antwoord niet op. Tof van hem dat hij me dat mededeelt.
            Mijn vraag was of ik geen dimmertje nodig had om het verwarmen van de kabel te kunnen controleren. Ik werk ook met zon kabel in het aquarium en weet dat ze anders blijft opwarmen tot laat ons zeggen een kleine 50°C. Ook moet ze steeds onder water zitten en mag ze onder geen beding in het stopcontact worden gestoken om eens te testen op de keukentafel. Deze kabel is uiteraard veel sterker in W, maar toch...
            Ik vroeg hem ook qua opstelling of ik de kabel niet best op de bodem van mijn kast leg, een laag hydrokorrels of perliet en dan pas de potten zodat ze niet rechtstreeks op de kabel staan. De zadenman werd erbij geroepen en die trok me zo een beetje in het belachelijke. Je kweekt toch niet in een sauna he, de kabel warmt op tot 24°C. Ik vertrouwde uiteraard, tegen beter weten in, op de kennis van 'deskundigen'. Als je zelf nog nooit zoiets hebt toegepast ben je de laatste om uit de hoogte te doen vind ik. Moest je er dan nog iets van kennen... Dit heb ik me weer eens zwaar beklaagd want zon dimmertje kost amper 9 EUR en mn oogstje... Ik breek zeker niet graag mensen af maar heb het er zeer moeilijk mee van tijd tot tijd.
            Na meting adhv een aquariumthermomether werd de verwarmingskabel maar liefst 50°C... en ben ik de dag zelf nog om een dimmer gereden. Dat kan onze bobo bevestigen Als je opteert voor een bodemverwarmingskabel, luister naar $iR en schaf je voor 9 EUR een dimmertje aan zodat je nooit in de problemen zult komen want ik vind dit echt dom.

Een echt volgplan heb ik vanaf toen achterwege gelaten omdat...nja... Ik had er gewoon genoeg van.
            Op de foto's zie je duidelijk waarom.
            - De eerste 3 foto's zijn Ice Cool. Omdat dit al een lichter plantje is mag ik gerust zeggen dat deze degene was die me de stuipen op het lijf jaagde. Op de 3e foto zie je wel het verschil
            - De rest zijn super lemon haze foto's. De plant in de blauwe cirkel is de plant die in het begin als eerste geel kleurde. In de rode cirkels vind je haar zusjes die altijd tamelijk groen zijn gebleven. Na enkele weekjes opnieuw vergelijken en het was net omgekeerd. Om gek van te worden...

Grtz $iR
            Attached Files
            Last edited by SirSmokeAllot; 20 November 2009, 01:51.
            sigpic

Comment

29/10: ergens in week 6:

Na het bijna te hebben opgegeven in de vorige week ben ik toch weer met nieuwe moed ertegen aangegaan. Week 6 was dichtbij en dus kon ik wel nog even afwachten om te zien of het wel iets zou worden.
              De foto's zijn gemaakt met de HPS op, omdat het geel dan heel wat minder opvalt Echter een kenner zal ik hier niet mee misleiden...

De vergeling werd een halt toegeroepen na een ernstige babbel met mn goeie maat Vale. Opnieuw heeft hij er een goeie van me te goed! Das echt een krak he die kerel, damn! Gedane zaken neem geen keer en dus ziet mn kast er een beetje uit als een miniherfst opgesloten in mn kelder. Dit zal nooit meer goedkomen volgens mij...

Ik kon tot mijn genoegen constateren dat de topjes wel serieus wat aandikten.

- De eerste foto weer voor vergelijk. Ergens ben ik heel gelukkig dat ik met LST begonnen ben want anders zou het volgens mij niet veel soeps zijn geweest. Het aantal kopjes vooraan in de kast is min het 3voud van die vanachter, per plant...
              - volgende 3 foto's zijn van ice cool LST... zo geel die dametjes
              - daarna 1 black jack LST zonder problemen en een getopte black jack die zich heel vreemd begint te gedragen. Ik hou ze nauwlettend in het oog en lees verder voor het verloop van de paarsverkleuring. ik voelde al aan mn water dat het niet goed zat en dit plantje drukte me serieus met de neus op de feiten...
              - 4 keer super lemon haze in LST. Sommige plantjes wilden maar niet beginnen met aanschieten tot ik besefte dat ze langere bloei nodig heeft en me misschien nog niet echt zorgen moest gaan maken.
              - de laatste 2 zijn getopte SLH. op de eerst foto op de laatste rij na een lemon skunk, ook greenhouse genetica maar een serieus verschil in topvorming. De LS staat midden onder de 400W terwijl de SLH op de rand van mn 1,10m² hok... De plant heeft wat last van overvoeden na het plotse vergelen. Ik moest iets doen he... Toch komt dat allemaal wel goed.

Na verdere studie van de vingertopjes van mijn plantjes vraag ik me af of de witverkleuring van het tabaksbontvirus naar de vingertoppen is verdreven. Nergens zie ik nog witverkleuring en ook het krommen van de vingers is veel minder duidelijk geworden. Ik vraag me af of een plant met goede zorgen het virus bijna kan overwinnen en zolang ze niet meer in contact komt met nieuwe kiemen het wel goed gaat?

Heel af en toe stel ik nog eens een verdwaalde tripsennympf aan. Ik dood ze uiteraard onmiddellijk maar 1tje is er eentje te veel voor mij. Dagelijks spoot ik de hele buitenkastomgeving af met een mengsel van gif en knoflookaftreksel.

Grtz $iR
              Attached Files
              Last edited by SirSmokeAllot; 20 November 2009, 02:15.
              sigpic

Comment

04/11: ergens in weekje 7:

Tegen alle verwachtingen in mag ik mededelen dat de verdikking/verharding van mijn topjes wel meeviel. Doordat de plantjes wat nieuwe bladmassa enzo hebben aangemaakt gaan ze er ook weer wat groener uitzien en durf ik het wel weer aan om foto's te posten gemaakt in de donkerperiode.
                Het vergelen baart me nog steeds grote zorgen, maar volgens mij is het nu wel onder controle.

Tripsen ben ik niet meer tegengekomen en zou zelf durven zweren dat het KB multisect productje samen met mijn doorzettingsvermogen de ondergang van die sletten heeft betekend. VICTORY IS MINE!!! (***houdt zich vast aan de tafel***)
                Het heeft me heel wat moeite, zweet, tranen, centen en tijd gekost. Dat kan ik je verzekeren... alle roosters werden afgedraaid en vastgeplakt met dampkapfilter voor. In de gevel werden alle kiertjes dichtgemaakt tot op 1m hoog. Afzuigingen werden dik in de silicone gezet om luchtontsnappen te voorkomen. Mn groeihok werd ritueel verbrand en ondertussen staat er al een veel beter in de plek. Alles werd behandeld en bewerkt met duck tape, ... Nu ben ik er bijna van overtuigd dat ik kan zeggen dat als ze nog binnenkomen, het via de deur is en dus eigenlijk indirect via mij...
                Na afronden van dit kweekje neem ik de bloeikast nog eens onder handen en plaats ik voor de deur onderaan een metalen Lprofiel.

Veel meer heb ik niet te vertellen, dus enjoy the pics!!!
                - ik ga uiteraard weer van start met een overzichtsfoto. Deze zal nooit een schoonheidsprijs winnen, dat besef ik wel maar ik voeg ze toe omdat je zo kunt zien hoeveel witte topjes er wel niet op de voorgrond aanwezig zijn...
                - op het 2e overzicht zie je mn favo zaadbank in LST actie. Niet te vergeten dat de plantjes op deze rij eigenlijk grotendeels buiten het 0,9m² bereik van de 400W liggen. Ik ben er toch weeral eens zeer tevreden over. van links naar rechts: 2 keer ice cool ('groen' en geel) en dan een blackjack, verbannen naar de uithoeken van mn bloeihok. Niet slecht vind ik zo.
                - de volgende is een BJ top wat meer in close up gevolgd door de paarskleurende getopte BJ uit vorige post. Wat een stress...
                - black jack vind ik een zeer mooie constante plant met een enorme potentiƫle opbrengst, daarom de toegevoegde foto van nog een andere Black Jack in LST. Niet voor niets staat achterop het pakje dat ze monsterlijke wortels aanmaakt en dus...meer voeding zou ik zo zeggen. Nu de 2e keer en eigenlijk zeer tevreden van!!! Geen topper maar zeker een aanrader wegens het gemak...
                - volgende op het menu zijn de uw welbekende ice cools, lekker geel... De 2e foto komt van een getopte waar ik wat expermentjes op heb gedaan. Meer uitleg volgt later maar voor de mensen met oog voor detail zou het al duidelijk moeten zijn.
                - als hoofdgerecht heb ik voor u 4 foto's geprepareerd van de machtige super lemon haze in LST. Enkel de plant in de eerste foto is echt een monster, de rest begint erdoor te komen. Op de 2 laatste foto's uit deze reeks van 4 ziet u de topjes van de andere SLH LST's.
                - op de laatste foto's zie je de lekkere topjes van de getopte SLH. Deze zijn uiteraard veel dikker, maar... de LST's hebben er meer. Dat wordt afwachten in spanning...

Grtz $iR
                Attached Files
                Last edited by SirSmokeAllot; 20 November 2009, 02:45.
                sigpic

Comment

ondanks alle tegenslagen zie ik daar toch wel mooie topjes bloeien!

Comment

Thnx Skafe...een representatief kweekje zal het niet echt gaan worden, maar aangezien alle plantjes met dezelfde problemen te maken hebben gekregen... Tis toch kut want of ik beter zou hebben gekund zal ik nu nooit weten

Yo peeps.

In week 8 is er eigenlijk bitter weinig gebeurt dat zichtbaar was op foto. De toppen harden nog steeds lekker aan en der Kampf gegen die Vergeilung is nog steeds volop aan de gang. Het is onder controle maar ziet er jammer genoeg nog steeds alles behalve goed uit.
                    Daarom spring ik direct over naar:

13/11: ergens diep in week 9:

Ergens aan het begin van de week kwam het geel weer zo opzetten, maar deze keer was het volgens mij te weiten aan het klaarkomen van de plantjes... Ze waren gewoon aangekomen in het eindstation, end of the line...
                    Ik toon je de foto's van het moment wanneer ik tot dat besluit ben gekomen.
                    - op de eerste foto opnieuw de paarse getopte BJ op de achtergrond met een monsterlijke getopte SLH ervoor.
                    - de volgende is opnieuw geen schoonheidsprijs waard, maar zie die topjes vooraan...hmmmm
                    - op de derde foto opnieuw de beestige getopte super lemon haze op de achtergrond met de lemon skunk ervoor.
                    - de volgende 3 zijn super lemon haze topjes van LST plantjes. Niet slecht dus ook, maar zoals gezegd, iets minder dik. De plant op de eerste foto begint lekker in actie te schieten en volgens mij zal deze me nog doen verschieten.

Grtz $iR
                    Attached Files
                    Last edited by SirSmokeAllot; 20 November 2009, 03:10.
                    sigpic

Comment

14/11: ergens in week 9:

Na ervan overtuigd te zijn dat de plantjes het einde van hun leven hadden bereikt, haalde ik mn microscoopje vanonder het stof. De tijd begon te dringen...
                      Mn laatste oogst dateerd van 21/06 en maakte me weer klaar voor minstens een halve dag tricho's kijken. Jammer genoeg oogst ik blijkbaar meestal wanneer er buiten een zonnetje scheint en het niet al te koud is want... Ik heb geen licht op mn microscoop en gebruik het zonlicht hiervoor. Jammer genoeg was het een absoluut donkere periode en ja... In het achterhoofd houdend dat ik weet dat vruchten onder invloed van trips kleiner zijn maar vroeger afrijpen... Dikke shit dus...
                      Lichtjes gemaakt enzo, maar dat wou helemaal geen reet helpen. Ten einde raad lanceerde ik een oproep en onze liefste KWEKER stelde me voor zn micro te komen halen voor een kleine 2 weken. Wat een pracht van een kerel toch!!! Red hier zo even mijn oogstje want ik stond op het punt ze om te leggen. Mijn voorraad verkleinde op dat moment super snel en dus drong oogsten zich op.
                      Alle plantjes werden gecheckt onder de micro en tot mijn grote verbazing waren er al 3 klaar. Hier alle trichopics gaan toevoegen lijkt me onbezonnen werk omdat je er toch niets aan zult hebben. Dus... vandaag helemaal niets te melden.
                      De trichofoto's worden steeds gemaakt van blaadjes afkomstig helemaal bovenin de top, midden en wat meer onderaan.

15/11: diep in 9e week:

Na gisteren door de kwekermicroscoop te hebben gekeken, besliste ik vannacht 3 van de meest gevorderde plantjes om te gaan leggen. Mijn voorraad raakt op en ik moet dus opletten want een bezoekje aan de shop is voor mij een daguitstapje.
                      Vandaag werd verder ook nog beslist om een lemon skunk en nog een ice cool te gaan spoelen. Tricho's op 25% amber. Spoelen betekend bij mij in zeer korte tijd 3 tot 4 maal de inhoud van de pot aan vers water erdoor te jagen. Op de laatste foto zie je een trichopic van deze plant die in het verslagje eigenlijk nog niet voorgekomen is en altijd wat undercover in de kast is gebleven

Veel ga ik er niet over uitweiden en laat de foto's voor zichzelf spreken:
                      - de eerste die om werd gelegd is een black jack. Degene die helemaal in de uithoek stond... Een 50% amber als je het mij vraagt
                      - daarna de ice cool die overdreven snel begon te vergelen. Zijn we akkoord als ik hier ook de stempel van een goeie 50% amber opkleef?
                      - de laatste, tot mijn grote verbazing... een super lemon haze na 9 weken. Eila, da gezien? Greenhouse klokt ze op 10-11 weken en dus...
                      Indien je me niet gelooft ga ik het je zeer moeilijk maken om me tegen te spreken want ik voeg de trichopics met veel plezier toe. 50% of misschien wel meer?
                      - op de voorlaatste foto zie je de dames die net werden geoogst en van hun wilde nekharen (okselbladeren) ontdaan. Ziet en ruikt er overheerlijk uit, hmm...!!! En er is nog heel veel plek op de waslijn hopelijk kan ik ze vullen.

Grtz $iR
                      Attached Files
                      Last edited by SirSmokeAllot; 2 December 2009, 03:49.
                      sigpic

Comment

heey sir moet je feliciteren met je volhoudings vermogen je zal toch nog een mooi oogst hebben denk ik
                        moet wel toegeven dat zo is iets anders is dan altijd groene planten te zien

Comment

Heel mooi resultaat Mag blij zijn als mijn oogst er ook maar op lijkt. Vul die voorraad maar weer lekker aan en je komt die koude winter wel door

Grtz
                          node voor node van klein naar groot
                          LST LEMON SKUNK VERSLAG

Comment

zitten idd al wat ambere trichs bij,maar als ze echt helemaal klaar zijn zul je zien dat de trichomen een beetje buigen.al kun je wel stellen dat je planten best wel oogst rijp zijn.grtz

Comment

Mooie pics $ir. Ik denk dat je aan de vroege kant zit met je oogst maar gaat zeker lekker wietje zijn. Mooie volle toppen daar aan je was lijntje. Op naar de volgende ronde en hopelijk met wat minder probleempjes. Ga zo door dude. Volg je met genoegen.

Grtz

Comment

mja...dat is. Maar had voorraad nodig he.
                                Ga ze lekker eens testen De black jack en ice cool zijn al voldoende droog dus... >

Grtz $iR
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X