Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LST low stress training maximale opbrengst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

    Je verdiende loon na het harde werken. laat het je smaken dude.

    Grtz

    Comment


      #77
      Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

      Lekkere toppen hoor.

      Kan ik het ook met mijn Sweet Thai doen?

      Comment


        #78
        Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

        Hoy peeps,

        Toch nog merci voor de aandacht en de complimentjes. Het is wat stressvol geweest zoals gezegd en om eerlijk te zijn heb ik zelf op het punt gestaan om de handdoek definitief in de ring te gooien.
        Mn nieuwe ronde is al aan het opgroeien en ook hier moet ik weer vaststellen dat problemen mijn kant opkomen... Nog even afwachten om tot een conclusie te komen maar bij zon momenten zakt de moed me in de schoenen.
        Maar er is ook goed nieuws. De 'te vroeg geoogste' plantjes zijn reeds droog. Snel, idd, maar veel droger zullen ze niet worden dus dat is ook een pluspunt. Het grootste voordeel volgens mij zijn mooie vaste buds op een stokje. Zeer weinig knipwerk dus... en topjes die allen uniform, coffeeshop-grade kwaliteit er uitzien.
        Zoals reeds opgemerkt kunnen zowel indica als sativa geLSTd worden, maar... Ik moet nog eens goed nadenken over een ideaal groeiplan. Bij de sativa's heb ik veel werk voor niets gedaan. Hiermee bedoel ik dat in de bloei veel moet worden weggesnoeid om plaats te maken voor ontwikkelende toppen en zijn er veel vertakkingen die nooit meer dan fluffy zullen worden. Ik denk dat ik dit goed heb opgelost maar kan volgens mij nu al concluderen dat een echte sativa zich er niet echt toe leent. De keuze van plant om met LST aan te vangen is van groot belang!!!
        Wel, en dit is opmerkelijk komen de sativa's en indica's ongeveer op gelijke hoogte. Grotere hoogteverschillen, in het LST gedeelte, dan 12 cm zul je niet aantreffen wat voor mij zeker aanvaardbaar is.
        In mijn geval is dit soort van conclusie niet meer mogelijk, wegens de verlengde groei, maar volgens mij is het mogelijk om een plant te kweken die meer opbrengt en slechts 30cm hoog wordt@ Weedseed: sorry voor het wat late antwoord maar ik wou graag alles nog eens op een rijtje zetten voor ik advies verstrek. Sweet Seeds heeft nog steeds mn voorkeur maar om deze ballon volledig te kunnen doorprikken, of eventueel nog wat lucht bij te blazen, kom ik in de volgende ronde met alleen Greenhouse genetica terug op de mij reeds bekende wijze, toppen.
        Volgens mij zullen alle sweet seeds genetica het goed doen onder LST omdat ze allen gelijk opgebouwd zijn en mooi vaste topjes produceren. Ik heb reeds gekweekt met groot succes:
        - PsychoDelicia (Sweet Afghani Delight Psycho Delicious) Nog niet geLSTd (wel 70% sativa) maar ik ken ze al een beetje en dit is een heel aangename plant om mee te werken en heeft volgens mij het potentieel om toch heel wat meer dan 1gr/W op te brengen. Als je toch een overwegend sativa soortje voor LST wil zou ik je in deze richting sturen. In het draadje werden de plantjes wel niet getopt om sneller te proberen een nieuwe oogst te krijgen (heel korte groei). Tevens werden alle scheuten en takjes afgedieft tot op 2/3e hoogte na de bloeispurt. Ooit draai ik nog wel eens een volledige PsychoD ronde...
        - Black Jack (geen draadje van... + dit draadje hier )
        - Ice Cool (draadje hierboven de eerste keer op aanraden van organic en ondanks alles toch goed meegevallen)
        - SAD is iets minder meegevallen maar dat lag aan mezelf, ze houdt namelijk niet zo van natte voetjes volgens mij en VDB (SAD-expert). Deze zou ik niet gaan LST'en als je mijn mening vraagt.

        Sweet Thai heeft voor mij niet echt een voorkeur maar deze zet ik zeker ook ooit nog eens. Volgens mij zul je niet vlug een betere plant vinden om dit soort dingen mee uit te steken, want reeds de fabricant geeft het ons mee: indicated for SCROG. Je mag zeggen wat je wil van die Spanjaars, maar... Zou ervoor gaan, dat kan niet foutlopen!

        *************************************************

        17/11: einde 9e week:

        De tricho's van alle planten werden weer bestudeerd en er begint eindelijk serieus beweging in te komen. De 2 planten op de voorste rij willen maar niet rijpen zoals het hoort en de 2 black jacks op de achterste rij in de hoeken ook niet Ze hadden wel wat af te rekenen met voedingsstoffengebreken dus gun ik ze nog wat extra tijd. De super lemon haze in het midden op de achterste rij moet nog een tijdje en dat zal ik haar gunnen ook, want wat een toppen heeft ze toch!!! Dat zal lekker worden


        21/11: begin week 10:trichopics toe om te zien hoe het ervoor staat: Alle plantjes kregen een nummer per soortje in het genre van 100, 200, 300, ... om zo meer dan 10 fotos te kunnen maken Het nummer geeft de plek aan waar ze staan enkel begin ik rechts te tellen.

        * planten op eerste en laatste rij: blijven nog even doorgaan dus
        - 1e foto = black jack LST. Stond altijd in de hoek en ja... Maar ze heeft nu een nieuwe plek gekregen en begint nog snel een tweede leven komt helemaal goed dus.
        - de 2 volgende foto's zijn van ice cool LST, mooie topjes maar ook nog niet echt goed he.
        - de volgende foto en de 2 erna zijn van getopte black jacks uit de hoekjes. De welbekende paarse gevallen... Nog niet rijp dus maar ook hier begint weer leven in te komen door de verlengde goede zorgen.
        - daarna spring ik over naar de eerste 3 foto's in het laatste rijtje van de bijlagen voor de getopte super lemon haze op de achterste rij met de monsterlijke buds. In tegenstelling tot haar buurvrouwtjes vind ze de achterste rij blijkbaar wel leuk... Dit onthou ik voor mijn volgende ronde!!!

        * planten in het midden die worden gespoeld:
        - We gaan verder vanaf 2e foto op 2e rij bijlagen, met 3 super lemon haze in LST die het ook wel goed doen, de een al beter dan de ander qua topvorming maar we zullen wel proeven he
        - de laatste 2 foto's van de voorlaatste rij zijn 2 van een getopte ice cool...van die vreselijke topstek ooit Hou ze in de gaten, wat een monster is dat geworden voor zon geel armoedig plantje. Ik kom er later op terug...
        - en de voorlaatste foto is uit dit plantje... spaghetti tricho festijn, me linkin' it!!! Heb veel vreemde dingen gezien met die kwekermicroscoop maar dit is toch wel...mooi
        - de allerlaatste foto is na het spoelen van de geLSTde ice cool (15/11) toegepast om nu eens te gaan zien of dit echt veel uitmaakt. tot nu toe kan ik weinig vaststellen. Iets meer tricho's misschien maar dat kun je onmogelijk nagaan omdat dit plantje zoiezo al helemaal vol tricho's zit van onder tot boven de kleine blaadjes in de top (zie vorige foto als je nog niet overtuigd bent). Crazy dus...
        Murder her!!! Met de Opinel en fishguts Want ze is bijna klaar... Geen kans op omvallen of verderscheuren op de LST manier volgens mij, dus das nog een voordeel.

        Grtz $iR
        Attached Files
        Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 17:10.
        sigpic

        Comment


          #79
          Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

          Wauw, spaghetti tricho's!!!
          Zelden zo'n mooi tricho-plaatje gezien, geweldig!

          vale.

          Comment


            #80
            Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

            Dankjewel voor dit uitgebreide antwoord.

            Heb er nog eentje liggen, daar ga ik het de volgende ronde mee doen dan. Deze houd ik simpel, 2x toppen, kijken wat dat oplevert, dan kan ik direct het verschil zien.

            Grtz,
            Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 17:10.

            Comment


              #81
              Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

              28/11: week 10:

              Vandaag had ik een livestreamsessie voorzien voor het trichokijken. Het bleek echter niet zo eenvoudig in het begin en al snel was ik mn op trichobeluste publiek kwijt. Enkel vale bleef hangen en samen hebben we kunnen beslissen hoe het zat met de schatjes.
              Het spoelen was reeds afgerond en voor de rest krijgen ze niets meer van me. Een voor een beginnen ze snel af te rijpen, ook de plantjes die meer aan de buitenkanten staan. Deze laatste worden nu vollop gespoeld.
              Ik plak er nog een paar fotootjes bij voor jullie zodat jullie alle toppen eens kunnen checken. Enjoy!

              Minder van belang voor dit draadje, maar wel voor de uiteindelijke eindafrekening is het feit dat ik deze nacht ook nog de 2 greenhouse lemon skunk plantjes heb omgelegd. Meer info kun je vinden op het draadje van bassassin, in postje 327: verlanglijst-lemon-skunk-kweek-bouwverslag-micro

              Grtz $iR
              Attached Files
              Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 17:08.
              sigpic

              Comment


                #82
                Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

                30/11: week 10:
                De geLSTde ice cool die ook werd gekliefd ging vandaag tegen de vlakte na een lange tijd van mishandeling. Ze werd overmatig gespoeld, heel lang droog gezet en constant gestresst door tikken tegen de pot en prikken in de aarde. Ik wou eens zien hoe ver je een bijna klare plant kon pushen en wat de gevolgen hiervan zijn, ik ben zeer tevreden met het behaalde resultaat... Ze kon misschien nog wat meer amber maar ging het geen 24u meer volhouden in de kast.
                Als laatste foto voeg ik nog eentje toe om vale nog wat te facineren

                Grtz $iR
                Attached Files
                Last edited by SirSmokeAllot; 2 December 2009, 03:11.
                sigpic

                Comment


                  #83
                  Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

                  heey sir,

                  ziet er goed uit allemaal man.

                  zeer informatieve post en ondanks alle tegenslagen toch doorgezet.

                  ik vraag met wel af waarom het low stress training heet, aangezien je de planten volgens mij juist veel stress bezorgt. (miss zou low stretch beter zijn?)

                  verder vraag ik me af of er een groot verschil is in het drooggewicht van de SLH, als je deze gewoon zou topper en laten groeien of de lst methode toepast.

                  greetz soos

                  ps: je krijgt een plusje

                  Comment


                    #84
                    Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

                    Wau dat zijn mooie foto's
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #85
                      Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

                      Mij heb je gefascineerd
                      Je hebt weer mooi werk afgeleverd!

                      Comment


                        #86
                        Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

                        Merci voor jullie interesse peeps, hou jullie op de hoogte voor de rest!

                        Oorspronkelijk geplaatst door soossa View Post
                        ik vraag met wel af waarom het low stress training heet
                        Oorspronkelijk geplaatst door soossa View Post
                        verder vraag ik me af of er een groot verschil is in het drooggewicht van de SLH, als je deze gewoon zou topper en laten groeien of de lst methode toepast.
                        That's the question my dear watson... De keuze van plant is zoals reeds opgemerkt zeer belangrijk, voor conclusies is het nog te vroeg, maar een LST plant zal volgens mij altijd toch net iets meer opbrengen. Ook zijn de topjes veel mooier en rijpen ze gelijk af. Niet moeilijk, want alles is evenhoog en krijgt evenveel licht.

                        Grtz $iR
                        sigpic

                        Comment


                          #87
                          Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

                          02/12: week 10:

                          Alle super lemon haze plantjes in LST zijn ongeveer klaar. Ze werden veelvuldig en langdurig gespoeld en staan nu praktisch droog. Om het werk wat te verlichten werd vandaag SLH 200 tegen de vlakte gewerkt, en zijn vrijdag haar 2 zusjes aan de buurt. Omdat deze nog wat trager afrijpten werden ze beiden gekliefd.
                          In hetzelfde schuitje zit de ice cool topstek, die nummer 400 kreeg. Gespoeld, droog en vandaag gekliefd om normaal vrijdag of zaterdag om te leggen.
                          Enjoy the pics!!!
                          - de eerste 4 zijn van de zusjes super lemon haze die werden gekliefd.
                          - volgende 2 de ice cool
                          - dan een hele resem trichopics van de geoogste SLH 200
                          - om af te sluiten met enkele dickteasers (komt er direct aan!!!). Alle kleine blaadjes, buiten enkele mini groentjes, werden reeds verwijderd om op het einde snel het eindtotaal te weten te komen.
                          - op de allerlaatste foto, 20 alweer...lol, zie je dat LST eventueel nog een bijkomend voordeel kan bieden. De worteltjes die je ziet komen uit de stam die normaal boven de grond steekt maar nu half en half onder de bodem zat. That's some cool shit!

                          Grtz $iR
                          Attached Files
                          Last edited by SirSmokeAllot; 4 December 2009, 02:53.
                          sigpic

                          Comment


                            #88
                            Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

                            picobello

                            Grtz
                            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                            Comment


                              #89
                              Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

                              Dat ziet er super uit $ir!

                              Comment


                                #90
                                Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!!!!!

                                kwaliteit zal niet in het gedrang komen denk ik met al die probleempjes die ik tegengekomen ben. Nu maar hopen op een goed aantal gram en dan ben ik helemaal tevreden!!!

                                Grtz $iR
                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X