Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Je plantjes bekijken tijdens de donkere periode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

    dankje monty voor de tip

    Comment


      #17
      Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

      oke. mijn eerste kweek was absoluut niet lichtdicht en heb aardige toppen gehad

      Comment


        #18
        Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

        Hoi superzuan,
        dat kan ik best geloven
        Maar dat gaat je niet bij elke genetica lukken.
        Bij fem zaad van greenhouse heb je al vlug herma's als je dat doet...
        Ik heb al kweekjes zien mislukken enkel door het rode lampje van het elektrische kacheltje die in het hok staat.
        Maar bij stekken of regular zaad komt het dan weer zelden voor...

        Prutser

        Comment


          #19
          Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

          Dat je een plant af kan bloeien met wat verdwaald licht staat buiten kijk,dat kan idd soms gewoon,
          Maar we proberen hier de ideale omstandigheden te creeren voor onze meiden,gewoon goed donker houden dus,
          En niet storen tijdens de donkerperiode..

          Lijkt me ook onwaarschijnlijk dat je tijdens 12 uur licht niet even de tijd kan vinden om je planten te checken,en lukt dat niet hou je in het vervolg beter rekening met jouw biologische klok,en zorg je voor een lichtperiode op tijden dat je zelf thuis bent..

          Overschot aan licht is ook niet wenselijk voor reguliere zaailingen,onder ideale omstandigheden kunnen deze zich zelfs voor 90% tot vrouw vormen,onder gemiddelde omstandigheden zal slechts 50% vrouw zijn...
          Dit zou je dus theoretisch op 10 zaadjes 4 extra vrouwen kunnen opleveren,lijkt mij zeker de moeite waard..

          Grts
          Daniella
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #20
            Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

            Heb hier ook eerste ronde perfect afgemaakt , mits men kast helemaal niet perfect lichtdicht is. Heb er wel van ondervonden dat men plantjes gingen strekken , maar niets dat men oogst mislukte.

            Izzz

            Comment


              #21
              Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

              Tja...ik zit met het feit dat ik soms niet naar boven kan puur uit energie gebrek
              Ik zet de (groene) led-lamp boven op de kap van de hps en kan lekker m'n hokkie in

              Bij een beetje electronica zaak zijn er ook led-bar's te koop op 12V.
              Aansluiten,ophangen en klaar.

              Grts, Cootje

              Comment


                #22
                Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere periode

                **Hier stond een bijdehand verhaal over hormoonspiegels, en dat het niet uitmaakt dat je zo nu en dan vol de lampen aanzet, omdat beinvloeding van de hormoonhuishouding die bepaald of een plant bloeit of groeit toch geleidelijk gaat. Vond ik een aannemelijk verhaal... echter, uit recent onderzoek blijkt dat hormoon niet te bestaan, een samenspel van stoffen is de oorzaak (oa gibberellinen) en in zijn geheel blijkt er toch nog zoveel onduidelijkheid te bestaan over hoe en waarom bloei-inductie tot stand komt, dat ik de "een beetje licht maakt niet uit theorie" niet 100% meer kan steunen. Questions to be asked: hoe kweek je dan buitenwiet rond de evenaar? Of graan of uien? Daar is het altijd 12/12, vandaar dat tropische planten dan ook niet daglengtegevoelig zijn. Wat is dan de trigger om van vegetatief naar generatief te gaan? Wel mannen op de maan, maar niet weten waarom een plantje bloeit... tssk, tssk, tssk! Tijd voor een experimentje? iemand die 2 precies dezelfde hokken heeft, en bij de 1 steeds 5 minuten licht aanzet midden in de donkere periode en bij de andere hok niet? Tot die tijd: met een groene lamp op je hoofd heel zachtjes om de hoek kijken, maar dan wel stil he! Ssssstttt! Anders worden ze daar weer wakker van! ter controle na het kijken altijd even doodstil naast de deur van je hok staan. Als je de meisjes hoort giegelen heb je ze per ongelijk toch wakker gemaakt!

                Bieflapje

                Last edited by Bieflapje; 29 October 2009, 14:52. Reden: recent onderzoek

                Comment


                  #23
                  Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere periode

                  gheheheheh best grappig en ik ruikt een beetje waarheid maar het is toch altijd spannender om te w8en tot je weer mag kijken????

                  daarom heb ik de timer zo gezet naar mijn leef omstandigheden aangezien ik het klimaat toch zelf kan beinvloeden heb ik het lich aan van 9 uur 's morgen tot 21uur 's avonds en die tijd dat het licht uit is zit ik of hier op het forum of ik lig te slapen en als ik wakker wordt ff w8en en pieng springt het lichtje aan is toch veel leuker om te kijken met licht aan of niet ???

                  ik zie het nut er niet van in om elke keer in het donker te gaan kijken je kan al 12 uur per dag kijken

                  en ja als je bijvoorbeeld werkt als de lampjes aan zijn en thuis komt als de lampjes uit zijn is klote maar een normaal mens kan elke dag wel ff kijken als het licht aan is

                  misschien voor je werk of na je werk en als je geen werk hebt kijk je 12 uur lang als je dat wilt

                  DUS WAAROM IN HET DONKER ?????

                  Comment


                    #24
                    Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere periode

                    zie er dan enne wanneer je licht brand he
                    dan zie de toch meer

                    Comment


                      #25
                      Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere periode

                      Hoi,

                      kan het echt kwaad als je even kijkt? voor 10 sec ofzo????

                      groet
                      sweetytweety

                      Comment


                        #26
                        Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere periode

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sweetytweety View Post
                        Hoi,

                        kan het echt kwaad als je even kijkt? voor 10 sec ofzo????

                        groet
                        sweetytweety
                        Volgens mij kan het zeker kwaad, zo gauw je plantje licht ziet gaat ze zich erop instellen en als het vervolgens weer weg is gaat ze stressen.

                        Net mensen, als jij gestoord wordt om 3 uur 's nachts omdat de zon ineens schijnt vind je dat ook niet leuk.

                        Comment


                          #27
                          Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere periode

                          Geen goed plan wanneer ik midden in de nacht wakker gemaakt wordt hahahaha

                          Hoe het wel kan staat hier reeds beschreven en anders gewoon wachten totdat je lamp aangaat.
                          Ik zou het risico niet nemen hoe nieuwsgierig je ook bent want als je lieverds in de stress gaan door die paar seconden dat je kijkt.
                          Overal en ook op dit forum lees je dat licht in de donkere periode het THC afbreekt en dat wil je niet,of wel ?

                          Grts, Cootje

                          Comment


                            #28
                            Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere periode

                            Licht breekt idd je thc af maar das niet de hoofdreden. Wanneer men de donker fase onderbreekt, al is het voor korte duur, raakt de plant van slag.

                            De passieve bloeistof word in de plant in het donker omgezet in een actieve vorm van deze bloeistof. Dit proces gaat vrij langzaam de plant heeft er 2 uur voor nodig. Echter onder invloed van licht word de actieve bloeistof snel omgezet in de passieve vorm. Om goed in bloei te blijven heeft de plant minimaal 10 uur van deze actieve vorm van de bloeistof nodig in genoeg kwantiteit. Door de donker periode even te onderbreken moet de plant het reeds weer snel omgezette passieve hormoon weer gaan omzetten. Gevolg van onderbreking tijdens de donkerfase zijn meer gestrekte fluffi toppen en een minder optimale bloei.

                            Grtz Monty
                            Last edited by monty; 21 February 2010, 22:45.

                            Comment


                              #29
                              Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere periode

                              word!!!
                              Onder andere hierdoor krijg je noobfoutjes en planten van 2 meter enzo...

                              Grtz $iR
                              sigpic

                              Comment


                                #30
                                Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere periode

                                Kwam dit lampje tegen. Men pikt dit idee dus idd op ghehe.

                                http://www.dutchgreengrowlights.eu/d...ntreelicht.php

                                Comment

                                Bezig...
                                X