Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw van een nieuw kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bouw van een nieuw kweekkast

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ben nieuw hierzo op het forum maar wel al enige tijd aan het lezen, lezen, lezen...Ik heb er zin in. Bij bedenkingen over het volgende, ga jullie gang!!!

    Na lang bedenken heb ik beslist van een kweekkast te bouwen, maar in huisje gaat ni.... gewoonweg te klein chaletje en dus te riskant voor bezoekers die ni alles moeten weten.

    MAAR in me werkhuis is wel plek en daar kan ik zo alles op slot doen, jammer dat het daar binnen buitentemperaturen zijn.
    Nu, wi ni waagt ni wint, de kast zal er komen en er zal een temperatuursoplossing moeten komen.Hierbinnen kan ik wel een kast verzinnen met 1,2 vierkante meter opp nuttige kweekruimte, de hoogte zal binnen ongeveer 180cm worden.
    Een eerste idee was om de kast met koelcelpanelen op te bouwen, 6 of 8cm dik en goede isolatie. Maar is die toplaag schadelijk voor de dames????
    Sowieso moet er verwarming in komen, eventueel deense bodem met ingebouwde verwarmingselementen (weerstand) vanuit broedmachines??? Een 400 of 600 watt hps, ben ik nog ni echt uit. Vooral het temp probleem had ik graag goed voorbereid, al jullie tips zijn zeer welkom.
    Nog een ideetje, zou vloerverwarming kunnen?


    Alvast bedankt en zmoke ze
    Last edited by zmoker; 2 February 2010, 17:56.

    #2
    Re: Bouw van een nieuw kweekkast

    is een goed gedacht die koelcellen die isoleren zeer goed en ik vermoed als je de bodem op +18graden houd door middel van een warmtekabel dat het wel moet lukken daarin te kweken.

    Zeker niet vrezen voor de coating van die panelen ze geven geen giftige stoffen af, er zijn nog mensen die die panelen of oude koelruimtes gebruiken om in te kweken door het makkelijker te controleren klimaat.
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #3
      Last edited by zmoker; 2 February 2010, 16:00.

      Comment


        #4
        sigpic
        Trixters kweekje

        Comment


          #5
          Re: Bouw van een nieuw kweekkast

          Bedankt trix,
          16 graden inlaat temp...hmmmmm, misschien moet ik dan toch maar een soort voorverwarmde luchtkamer maken ofsow...ideeen zijn welkom!
          Morgen ga ik naar koelcelletje kijken, 300 euries voor 6kuub, in ieder geval de moeite om ff te gaan zien...laat het nog wel horen
          groeten en ...

          Comment

          Bezig...
          X