Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bouw kweekruimte op "jaren 30" zolder

3 of 4 planten onder 2 x 600 watt? is dat niet nogal overkill? je kan er gemakkelijk 15 onder houden xD

Comment

Hier is duidelijk lang over nagedacht en respect voor de manier waarop
      je alles netjes realiseert !!
      Geen halve werken allesinds bij jou
      wens je een kweekruimte vol green gold toe !3 of 4 plantjes lijken mij idd weinig voor zo'n set-
      het licht brandt toch en kost evenveel met 5 planten extra eronder en dan moet je maar 1 keer draaien ipv 2 keer voor je medi-wiet voorrad toch ?
      Last edited by pele; 24 February 2010, 21:36.
      Ganja is my medication , ganja is my cure ;
      smoking marihuana for sure !!!

Comment

Zo ... even een kleine week rust, wat inkopen gedaan en weer verder.

Foto 161: Het afzuig-systeem onder de lampen is nu compleet aangesloten. Twee slangen zijn met behulp van een broekstuk teruggebracht tot één slang.

Foto 162: Deze slang is bevestigd aan de buis die in de rechter zijwand van de voorgroei-droogruimte is aangebracht, en in verbinding staat met de afzuiger die de afgezogen lucht weer aan de voorzijde in de kweekruimte blaast.

Foto 163: De thermostaat van de klimaatcontroller hangt net op de lichtgrens.

Foto 164: Na drie uur beide lampen aan te hebben schommelt de temperatuur die de klimaatcontroller aangeeft tussen de 31 en 32 graden. De maximale ventilator-snelheid staat ingesteld op 80%.

Foto 165: De thermometer op de grond geeft 31,8 graden aan. De temperatuur in de kweekruimte is dus boven en beneden gelijk, precies de bedoeling.

Foto 166: De EVSA van de lamp geeft nauwelijks warmte af. Na drie uur draaien kan ik mijn hand er gewoon op laten liggen.

Foto 167: De aansluiting voor het watergeef-systeem. De rechtse staande pijp wordt aangesloten op een dompelpomp, de linkse staande pijp voert overtollig water terug in het vat. De dosering van de hoeveelheid water die naar de kweekruimte wordt geleid is door middel van de gele kranen instelbaar. Links daarvan een keerklep om te voorkomen het vat door overheveling spontaan leeg kan lopen in de specie-kuipen. Daarnaast een filter om het voedingswater te zuiveren.

Foto 168: Koppelingen en kranen met een diameter van 25mm; 9 bochten, 3 t-stukken en 4 kogelkranen. De kogelkranen dienen ervoor om per plant de hoeveelheid water te kunnen regelen.

Foto 169: Een dompelpomp, voor 12,50 van Marktplaats.

Foto 170: Een Hanna PH/EC-meter, voor 100 euro van Marktplaats.

Om nog even terug te komen op voorgaande reacties. Ik ben van mening dat 4 planten die alle ruimte krijgen in 27 liter potten mogelijk net zoveel gewicht opbrengen als 20 planten die op dezelfde oppervlakte dicht op elkaar staan gepakt in 7 of 11 liter potten. Zeker als deze vier planten worden getopt en over iedere bak een SCROC-rek wordt geplaatst. Omdat ik alleen voor eigen gebruik wil kweken is het uiteindelijke gewicht niet van doorslaggevend belang. Ik wil ook ruimte in het midden vrij kunnen maken zodat ik overal makkelijk bij kan en via de kweekruimte de voorgroei-ruimte in kan. Het lijkt mij wel te gek om voor de grote toppen te gaan en licht is gewicht heb ik mij laten vertellen. De tweede lamp gaat pas aan als de topvorming duidelijke vormen begint aan te nemen. Dus de eerste 4-6 weken staan ze onder 600 watt. Daarna onder 1200 watt voor de colaflessen.

Greetzz, PowerFlower

PS. Ik krijg de foto's niet meer in juiste volgorde sinds er "geknoeid" is aan deze website.
        Attached Files
        Last edited by Power Flower; 26 February 2010, 00:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Power Flower View Post
          PS. Ik krijg de foto's niet meer in juiste volgorde sinds er "geknoeid" is aan deze website.
          Sorry voor het ongemak, Het upload systeem en het toevoegen van bijlagen is veranderd. Het is nu een stuk makkelijker om je foto's tussen de tekst te zetten.

Zie hier het topic met uitleg, als je na het lezen van die informatie het niet voor elkaar krijgt stuur me dan een berichtje dan help ik je wel ff!
          Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
            Sorry voor het ongemak, Het upload systeem en het toevoegen van bijlagen is veranderd. Het is nu een stuk makkelijker om je foto's tussen de tekst te zetten.

Zie hier het topic met uitleg, als je na het lezen van die informatie het niet voor elkaar krijgt stuur me dan een berichtje dan help ik je wel ff!
            Oké, het is gelukt ... Thanks ...

Comment

Gisteren en vandaag ben ik bezig geweest met het water-geef-systeem aan te leggen.

Foto 171: De 4 specie-kuipen worden afzonderlijk voorzien van water.

Foto 172: Aan de eind-bochten zit een stuk tyleen van 35 cm dat tot op de bodem van de specie-kuip steekt, de slang kan hierdoor nooit uit de specie-kuip schieten als er druk op staat. Door de flexibele delen kan ik de specie-kuipen moeiteloos verplaatsen en de potten ook draaien.

Foto 173: Door middel van kogelkranen kan ik de waterdoorvoer van iedere slang afzonderlijk regelen.

Foto 174: De waterleiding eindigt in de laatste specie-kuip.

Foto 175: De linker en rechterzijde zijn verbonden door een tyleen-leiding die (later) over het koolstoffilter heen komt te lopen.

Foto 176: De leiding komt gelijk aan de knik van het dak te lopen. Omdat dit een tijdelijke opstelling is hangt alles lager dan de bedoeling is.

Foto 177: Buiten de kweekruimte.

Foto 178: Waterton van 100 liter voor 14 euro van Marktplaats.

Foto 179: De dompelpomp is via een Gewa koppeling aangesloten op de leiding, zodat deze makkelijk te verwijderen is bij de schoonmaak van het vat.

Foto 180: De ruimte heb ik leeg gemaakt zodat ik de komende week kan plamuren, schilderen, witkalken en vijverfolie leggen.

Greetzz, PowerFlower
              Attached Files
              Last edited by Power Flower; 28 February 2010, 20:02.

Comment

Vandaag ben ik met witkalken op een probleem gestuit; de witkalk droogt zeer snel en hecht niet goed. Op de verpakking staat niet hoe de witkalk verwerkt moet worden, dus ik heb deze aangemengd met water en op de gipsplaten gesmeerd. Bij wat naspeuren op het internet ben ik er nu achter gekomen dat ik de gipsplaten eerst nat had moeten maken alvorens er witkalk op te smeren. Morgen ga ik eerst met een natte spons de al aangebrachte witkalk uitsmeren en er dan meteen met een roller witkalk overheen. Het zal wel een klieder bende worden vrees ik maar het is gelukkig met wat water ook weer makkelijk op te ruimen.

De redenen waarom ik voor witkalk heb gekozen zijn de volgende:

• Witkalk heeft een anti-bacteriële werking. (Schimmels krijgen geen kans, beestjes houden er ook niet van.)
                • Witkalk heeft een hoog absorberend vermogen. (Het is de bedoeling dat de gipsplaten vocht kunnen absorberen om condensvorming tegen te gaan.)
                • Witkalk geeft een optimale lichtreflectie. (Leuk meegenomen maar niet de voornaamste reden wat mij betreft, de lampen geven licht genoeg

Greetzz, PowerFlower

Comment

netjes man!
                  Ook een konijn kan weleens het haasje zijn.

Comment

Ik vind het er ook erg netjes uitzien... aan alles is hier gedacht. Maar zal er zelf ook wel meer in zetten...
                    daarvoor is het filter ook groot genoeg trouwens samen met de 2x 600W lampen.
                    Maar met zo'n hok, hoef je eerst geen haast te hebben lijkt mij..
                    Zal wel een relax gevoel geven wanneer je de plantjes erin hebt staan.

Comment

Ziet er super toppie uit als ze het allemaal zo doen petje af man. Aan elk detail gedacht super......... Hiervan kan men nog iets leren hoe het eigelijk moet.
                      Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Comment

dit is echt geschift xD

Comment

Ontzettend mooie kweekruimte, kben jalours

Comment

Knap gedaan,. Zullen best wat uurtjes ingekropen zijn.

Grtz
                            sigpic
                            Trixters kweekje

Comment

Ik zou er toch echt wel 15 plantjes ondergooien hoor kost evenveel electriciteit en is even warm.... Zou zonde zijn he

EDIT: Geil hok man... klasse
                              Acid, the drug that changed our world.

Comment

zijn je lampekappen te zwaar om met jojo's te werken, vindt ze persoonlijk stuk makkelijker werken dan een ketting. en verders alleen maar resepct voor je fantastische werk!!

Comment

Bezig...
                                X