Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over verlichting groei periode.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag over verlichting groei periode.

    Korting op 420shop
    Hoi ik ben van plan een kweek wietplanten te doen in mijn kas maar ik heb over de verlichting een vraag ik heb geen TL buizen maar ik heb wel een philips son T+ 400w lamp(met lampen kap) kan ik deze lamp ook gewoon gebruiken voor de groei periode of is het verstandiger om een een set TL buizen aan te schaffen en de philips lamp pas in de bloeiperiode te gebruiken?
    bedankt alvast voor uw tijd en hulp
    Liever een gat in je broek dan een broek in je gat.

    #2
    Re: Vraag over verlichting groei periode.

    Kan beide, voorgroeien onder hps kan prima kost je wel wat meer stroom dan een paar tl,s maar beide is goed mogelijk.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Vraag over verlichting groei periode.

      't valt wel op, dat schone oranje licht stralend uit je kas denk ik...

      Praktijk : het werkt prima

      Theorie : voor de groei hebben ze groeilampen uitgevonden, kwikjodide lampen zijn dat. Het lichtspectrum is meer op groeiprocessen gericht, zo zal je vrijwel meteen opvallen dat kwiklampen veel witter/blauwer licht geven. Alternatief daarvoor zijn TLbuizen of spaarlampen, check hier de belichtingsdraadjes effe voor de kleurcodes (in ieder geval bij elke bouwmarkt uit het schap te plukken). Waarom is een groeilamp handig ? Zeker bij langere groeiperiodes zie je onder een groeilamp kortere internodes, dus gedrongen planten. Veel vertakkingen betekend een vollere struik en -als je ze goed uitdieft oftewel de nonproduktieve topjes eruit trekt- een grotere opbrengst. Lang groeien onder HPS(hoge druk natrium=bloei) kan bij minder stabiele plantsoorten aanleiding geven tot stressbloei, een soort voorbloei die ik tot nu toe beschouw als negatief voor het beoogde eindresultaat. Stabiele soorten kunnen dat makkelijk trekken btw : er zijn verhalen zat over bv k2, pp en andere varianten die jarenlang in de groei zijn gehouden.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Vraag over verlichting groei periode.

        ok nou bedankt voor de info ik ga er nog wat over nadenken en met een mooit besluit komen
        Liever een gat in je broek dan een broek in je gat.

        Comment

        Bezig...
        X