Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doorgebrande draad - Help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Doorgebrande draad - Help!

    Korting op 420shop
    Ik kuis net mijn kweekkotje uit en kijk alle bedrading eens na en zie tot mijn ontzetting dat er een draad gewoon doorgebrand is, ik trek eraan en die komt vanzelf los.
    Wat zou hiervan de oorzaak geweest kunnen zijn?
    Ik vind het redelijk verontrustend, hopelijk kan iemand me uitleggen hoe dit komt.

    Foto's:
    IMG_0470..jpgIMG_0474..jpg
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

    #2
    Re: Doorgebrande draad - Help!

    Damn! Dat kroonsteentje is ook gewoon donker gekleurd daarvan. Zelf ben ik niet zo technisch, zou niet weten waar het aan kan liggen.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: Doorgebrande draad - Help!

      Ja, zot toch eh?
      Mag blij zijn dat het nie in de fik gevlogen is denk ik, zou nochtans nie mogen we wonen in een modern huis.
      -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

      Comment


        #4
        Re: Doorgebrande draad - Help!

        Hoeveel carre is die draad? Ziet me er maar een 1.5mm uit en je bent toch best bij een vsa dat je 2.5mm carre gebruikt of dit de oorzaak is durf ik wel niet zeggen... (vermoed eigenlijk van niet)
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: Doorgebrande draad - Help!

          zat ie wel goed vast?soms kan een losliggende draad (of gewoon loszittend in het kroontje) vonken met wat jij daar hebt als resultaat kan er naast zitten ook maar ziet er toch zo beetje uit op de foto
          Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

          Comment


            #6
            Re: Doorgebrande draad - Help!

            Bij een kortsluiting hoort je zekering eruit te vliegen en heb je schade aan je apparatuur.
            Is dit niet gebeurd, dan lijkt me het op een te hoge amperage door de draad met als gevolg warmte-ontwikkeling en doorbranden.

            Comment


              #7
              -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

              Comment


                #8
                Re: Doorgebrande draad - Help!

                Als je geen kabeleind-hulzen hebt gebruikt kan dat de oorzaak zijn, de draadjes worden dan geplet in het kroonsteentje. Als er ruimte tussen de koperen draadjes ontstaat kan er vonk-vorming optreden waardoor de kabel en het kroonsteentje weg kunnen fikken. Bij soepele stroomkabel dus altijd adereind-hulzen gebruiken voordat je deze vastdraait in het kroonsteentje.

                Greetzz, PowerFlower

                Comment


                  #9
                  Re: Doorgebrande draad - Help!

                  Hey, thx voor de uitleg!
                  Vlug eens kabeleind hulzen gaan halen dan, nog een geluk dat ik het nu toevallig zag bij het afbreken.
                  -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                  Comment


                    #10
                    Re: Doorgebrande draad - Help!

                    word @ FP...
                    Grtz $iR
                    sigpic

                    Comment

                    Bezig...
                    X