Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verticaal groeien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verticaal groeien

    Korting op 420shop

    #2
    Re: verticaal groeien

    Hey smurf,

    Ik heb eerder verticaal gekweekt. Dit was toen als probeersel en ben hier niet verder mee gegaan. Ik ben er niet mee verder gegaan omdat ik van grote planten houd en deze hebben wel vaker een knak nodig om niet in de lamp te groeien, daarom was dit niet praktisch voor me. De setup die ik toen had was als volgt:

    DR100 tent (100x100x200) , 400W lumatek , 400W sunmaster bulb , geen kap... 4 planten (amnesia) opbrengst: 520gram in 9 weken bloei + 12 dagen groei.

    Ik wil er nu mee verder gaan maar dan in een andere setup. Door omstandigheden heb ik even alles stil gehad, maar kan nu rustig verder gaan. De setup zal als volgt zijn:

    Zelfgebouwd geisoleerd hok (140x140x230 binnenmaat), 600W 400V eVSA , philips 400V 600W bulb , geen kap....

    Mijn opgemerkte voordelen:

    -Betere lichtverdeling
    -Betere warmteverdeling

    Hierdoor heb je:

    -Beter klimaat
    -Meer opbrengst

    Ik zal kijken of ik het staartje aan dit verhaal op JD kan postten...

    Kees.

    Comment


      #3
      Re: verticaal groeien

      DR100 tent (100x100x200) , 400W lumatek , 400W sunmaster bulb , geen kap... 4 planten (amnesia) opbrengst: 520gram in 9 weken bloei + 12 dagen groei.
      netjes man meer dan een gram per watt

      Comment


        #4
        Re: verticaal groeien

        Ik heb jaren geleden zoiets in actie gezien en dat was 4 jaar geleden. Dus nieuw is het absoluut niet. Het kan goed werken, maar je gaat toch tegen de natuur in en dat brengt risico met zich mee. Er is dan ook bij die kweek aardig wat mis gegaan, maar met vlieg en kunst werk toch nog een behoorlijke winst opgeleverd. Kwaliteit was beduidend lager. Alleen voor ervaren gebruikers.
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


          #5
          Re: verticaal groeien

          Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
          Ik heb jaren geleden zoiets in actie gezien en dat was 4 jaar geleden. Dus nieuw is het absoluut niet. Het kan goed werken, maar je gaat toch tegen de natuur in en dat brengt risico met zich mee. Er is dan ook bij die kweek aardig wat mis gegaan, maar met vlieg en kunst werk toch nog een behoorlijke winst opgeleverd. Kwaliteit was beduidend lager. Alleen voor ervaren gebruikers.

          Comment


            #6
            Re: verticaal groeien

            Zijn er nog andere mensen die hier gedachten over hebben ?

            Ik ben met name benieuwd wat mensen vinden van de punten hier boven.

            Kees.

            Comment


              #7
              Re: verticaal groeien

              Ja hoor, hierzo.
              Vertikaal groeien is een taboe in Europe geloof ik, waarom weet ik ook niet maar het is een soort van "cultuur".
              Net zoals je in de U.S. veel meer DWC kweekjes ziet dan hier, ook dat is een soort van cultuur.
              De markt is daar helemaal op ingespeeld dus ook makkelijker te kweken, denken zij dan, maar een medium zoals een goede aarde mengsel is toch wel mijn ding.
              In 2007 zijn we eens aan de slag gegaan met een vertical grow, niet ontevreden maar de opstelling was niet helemaal 'juh van hut'.
              Net geen 3K. van 6x600w, maar ik moet zeggen dat het kleine spul niet meegewogen is, we gaan wel voor fatsoenlijke toppen dus de watjes gaan we extraheren.
              Keesthemad moet ik daar wel gelijk in geven ik denk dat dit een beter opbrengst kan gaan geven dan een horizotale grow.
              Ik heb nog een foto kunnen vinden en wil ik wel met jullie delen voor eventueel ideeen op te doen.
              In de toekomst gaan we het nog wel eens proberen, wel anders en dat moeten we eerst nog eens goed uitdokteren, maar dat zal er dit jaar niet meer inzitten.
              vert.2..JPG

              Comment


                #8
                Re: verticaal groeien

                Oorspronkelijk geplaatst door Albert Heijnstein View Post
                Ja hoor, hierzo.
                Vertikaal groeien is een taboe in Europe geloof ik, waarom weet ik ook niet maar het is een soort van "cultuur".
                Net zoals je in de U.S. veel meer DWC kweekjes ziet dan hier, ook dat is een soort van cultuur.
                De markt is daar helemaal op ingespeeld dus ook makkelijker te kweken, denken zij dan, maar een medium zoals een goede aarde mengsel is toch wel mijn ding.
                In 2007 zijn we eens aan de slag gegaan met een vertical grow, niet ontevreden maar de opstelling was niet helemaal 'juh van hut'.
                Net geen 3K. van 6x600w, maar ik moet zeggen dat het kleine spul niet meegewogen is, we gaan wel voor fatsoenlijke toppen dus de watjes gaan we extraheren.
                Keesthemad moet ik daar wel gelijk in geven ik denk dat dit een beter opbrengst kan gaan geven dan een horizotale grow.
                Ik heb nog een foto kunnen vinden en wil ik wel met jullie delen voor eventueel ideeen op te doen.
                In de toekomst gaan we het nog wel eens proberen, wel anders en dat moeten we eerst nog eens goed uitdokteren, maar dat zal er dit jaar niet meer inzitten.
                [ATTACH=CONFIG]31289[/ATTACH]
                Waarom weeg je het kleine spul niet mee ??? Biomassa is biomassa toch ? Als je het op rookt dan is het in principe goed toch ? Nu wil dat niet zeggen dat die 520 gram bij mij opgebouwd was uit knipafval, in tegendeel.

                Ik denk dat je in jou geval misschien geen goede vulling van je ruimte gehad hebt, ik kan het zo niet inschatten, maar dat is wat ik er van denk. Daarbij gebruik je cooltubes, leuk, maar zonde van je licht. Indien we er vanuit gaan dat je voldoende water/voeding aan je planten geeft, dan bepaald meer licht toch meer opbrengst...

                IK ga kijken of ik dit weekend eens naar de bouwmarkt kan rijden. Kan ik weer lekker een hokkie knutselen.

                Kees.

                Comment


                  #9
                  Re: verticaal groeien

                  Kijk Kees,
                  Hier gaat kwaliteit boven kwantiteit.
                  We hanteren hier geen gr/watt verhouding omdat we gewoon weg nooit de kleintjes onderin meetellen.
                  Dat is voor ons, om er andere leuke dingen mee te doen zeg maar.
                  Maar ik zal je een mail sturen met verdere uitleg van de eerste regel.

                  Je hebt gedeeltelijk gelijk, geen goede vulling van de ruimte, te weinig planten, te veel space, daarom overwegen we nu al om ze eventueel de volgende keer te stapelen, zo krijg je een 'kweekton' idee.
                  Cooltubes was een keus die we hebben gemaakt omdat het te warm zou worden, we zaten dan ook bijna hartje zomer, maar ook de zogenaamde 'wildgroei', bang dat ze tegen de bulb zouden groeien, mede daarom ben ik het met je eens dat een vertikale grow meer op kan leveren als je alleen bulbs hangt.
                  Maar ik moet toegeven dat we toen der tijd geen rekening hielden dat glas invloed had wat licht verlies betreft.

                  Ook hier is aanpassing mogelijk, cooltubes eruit en gaas of iets dergelijks om de bulb heen plaatsen.
                  We hadden hier eigenlijk op door moeten borduren om het te "fine tunen", maar we houden het in ons achterhoofd en komen de opstakels later wel weer tegen als we alles weer op papier gaan zetten.

                  Groeten Appie.

                  Comment


                    #10
                    Re: verticaal groeien

                    @ keesthemad ik had enkel bedenkingen over uw opstelling op WF.. Ik zag geen net rond je lamp hangen en het zag er wat wild begroeid uit, maar ik vermoed dat je hioer wel redenen voor had. Ik zal een net op 40/50cm van een 400W spannen en daar eerst je planten laat rond groeien voor een nog mooier egaal gelijk veld krijgt. Maar het gaf me zeker al een mooi gedacht van hoe ik het voor mezelf wil en zal opstellen. Ik ga deze zeker ook es testen want als je alles bekijkt en beredeneert moet het zeker mogelijk zijn om daar veel mooiere en groetere resultate mee te behalen dan een normale scrog.

                    groter belichtingsoppervlak, meer direct licht kan niet anders dan een grotere opbrengst betekenen, en de kwaliteit die hangt volledig van de genetica en de kweker af
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: verticaal groeien

                        Moest je nu een soort van koker rond de lamp creeeren of een soort koepel, stel dat je de schroefdraad, dus de lampfitting vanonder monteerd en dan met een net een koker maakt over de lamp.. de toppen kunnen door het haas van het net dichter bij het licht groeien maar hoever zou jij dan je net van je lamp houden?
                        Zou je dan niet nog meer genieten van het directe licht maar dan is er wel terug het probleem met de warmte...

                        Over de temperatuur van de lamp, dat was me ook vroeger al verteld dat als je een blazer rechtstreeks op je lamp zet dat dit invloed had op je spectrum. Daar geloof ik wel in, want als je lamp zen warmte niet haalt.. tja Ik zou ook wel willen weten of de positie hier ook aan toe doet.


                        Grtz,
                        SF
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                        A. The cop!

                        Comment


                          #13
                          Re: verticaal groeien

                          Een vertikaal hangende lamp verspreid, pak weg, 180grdn direkt licht, de rest zou weerkaatst moeten worden, bij een vertikaal hangende lamp is dat natuurlijk 360grdn.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
                          Over de temperatuur van de lamp, dat was me ook vroeger al verteld dat als je een blazer rechtstreeks op je lamp zet dat dit invloed had op je spectrum. Daar geloof ik wel in, want als je lamp zen warmte niet haalt.. tja Ik zou ook wel willen weten of de positie hier ook aan toe doet.
                          Je kan het spectrum van de lamp niet beinvloeden dmv een blazer.

                          Ik kom hier later op terug, duty calls,.

                          Groeten Appie.

                          Comment


                            #14
                            Re: verticaal groeien

                            Laten we dit topic aan houden voor het verticaal kweken, ik wil in me volgende setup een test doen met 5x de amnesia en dan verticaal scrogg.

                            De setup word dan rond de 4x600w en 1x 1000w .

                            Ik ben nog een beetje aan het loeren op de buitlandse flora over hoe ik dat ga doen .

                            Info en ervaringen zijn zeer welkom .

                            Greetzz GG

                            Comment


                              #15
                              Re: verticaal groeien

                              Oorspronkelijk geplaatst door Albert Heijnstein View Post
                              Je kan het spectrum van de lamp niet beinvloeden dmv een blazer.

                              Ik kom hier later op terug, duty calls,.

                              Groeten Appie.
                              Ik ben benieuwd, in theorie is het namelijk goed mogelijk, en in cooltubes een praktijk. Of je het met het blote oog ziet ? Of het effect heeft op je planten ? Dat zijn andere vragen.

                              400W verticaal zonder cooltube e.d. 15cm minimaal
                              600W etc. etc. 25cm minimaal
                              1000W zal een 35-40cm zijn ???

                              Kees.

                              Comment

                              Bezig...
                              X