Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen binnenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vragen binnenkweek

    Korting op 420shop
    hallo

    ik ben van plan om een kweekruimte te maken met van 2.4m x 1m x 2.5m.
    De oppervlakte dus om 2 600Watters te hangen. Natuurlijk zal ik dan moeten werken met een actieve inlaat en actieve uitlaat.
    Nu zou ik graag weten hoe sterk mijn uit- en inlaat zou moeten zijn. Mijn inlaat zou door een valse grond moeten waar mijn plantjes op zullen staan. En hoe zit het met fancontrollers en dergelijke om de temperatuur en luchtvochtigheid onder ideale omstandigheden te houden?

    Alvast bedankt

    #2
    Re: vragen binnenkweek

    Een stel regel zegt: 500m3 per 600watt, wat in jouw geval zou dat inhouden dat je een afzuiger van 1000m3 nodig zult hebben.
    Helaas is het echter in de praktijk vaak niet het geval, veel hangt af van hoe/waar je hok staat en gebouwd is.
    Je kunt je voorstellen dat al je veel bochten in je slangen moet leggen, dat de capaciteit van je afzuiging naar beneden gaat, waardoor je dus een in verhouding zwaardere afzuiger nodig zult hebben.

    Als ik zelf moest kiezen dan zou ik een 2500m3 softbox nemen, icm. een passieve inlaat (je kunt er immers altijd nog een actieve inlaat van maken en er een 1250m3 softbox bij zetten).
    Zo heb je wat over capaciteit, en hoeft de softbox ook niet op het volle vermogen te draaien (is een stuk stiller).

    Uiteraard zul je de afzuiger/s op een fancontroller moeten aansluiten. Zorg ervoor dat deze voldoende capaciteit heeft om in de toekomst evt. 2 (in en uitlaat) afzuigers te bedienen.

    De lv is eigenlijk alleen de 1e week van belang (bij stekjes), hier kun je ook gewoon een plastic zeiltje over je stekjes spannen.
    Als je de potten goed inwaterd, en de plug eerst even onderdompeld in water (ph 6.0, evt met wortelsimulator) en dan vervolgens plant, dan word deze niet meteen leeggezogen door je aarde, en heb je een simpele start.
    Last edited by MMH; 3 April 2010, 11:28.

    Comment

    Bezig...
    X