Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dilemma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    dilemma

    Korting op 420shop
    ik ben al geruime tijd bezig met de voorbereidingen voor mijn eigen eerste kweekje.
    Ik was heel die tijd van plan om een kweektentje aan te schaffen van 1 x 1 x 2.

    nu ben ik net verhuisd en heb een fijn plekje gevonden op zolder (hobbykamer). Er is een inhammetje dat ik volledig kan afmaken dat familie of andere bezoekers niet weten dat er een tentje staat. Nu heb ik deze plek opgemeten en blijkt dat de beschikbare ruimte beperkt blijft tot 0,8 x 0,8 x 2,3...
    Nu heb ik hier toch niet zo'n geweldig gevoel bij. 80 cm lijkt me wel zeer klein.

    Anderzijds heb ik ook een kelder waar ik een zee aan ruimte heb om een kweekje te zetten. Hier zit ik dan weer met het probleem dat de hoogte daar beperkt is tot 1,60 m. Hier is een leiding die recht naar buiten loopt. ( dan denk ik aan verluchting en dergelijke)

    Welke plaats zou ik volgens jullie het best kunnen gebruiken?

    #2
    Re: dilemma

    Tsja, als je 80cm te klein vind, wie ben ik om daar wat over te zeggen?
    Zolders worden wel warm in de zomer.

    Kans op ontdekking in kelder ook klein?

    gr
    B.

    Comment


      #3
      Re: dilemma

      als die kelder eensgezind droog is zou ik voor de kelder kiezen alhoewel 160 wel aan de lage kant is. Ook om er gemakkelijk te kunnen werken lijkt me dat minder ideaal. 80x80x230 is ook een prima ruimte voor een 400 wat hps. Hitte in de zomer is op zolders wel idd vaak een probleem.

      Comment


        #4
        Re: dilemma

        De hoogte van je pot + de afstand van je lamp tot plant is al gauw 100cm, waardoor je 60cm hoogte overhoud voor je planten,......kelder gaat in mijn ogen niet echt werken.
        Ik weet niet wat de diamerter van de leiding naar buiten is ??, maar ik vermoed dat deze te klein is om als aan of afzuigkanaal te dienen.

        Als het alleen om een eigen rokertje gaat, zou ik voor de zolder gaan, en een knappe t5tl kweekkast bouwen, icm een scrog.
        Zo blijf je ruim binnen het gedoogbeleid, en is de temperatuur wat beter onder controle te krijgen.
        Ook houd je onderop ruimte over om een kleine voorgroei ruimte kunnen maken.
        Last edited by MMH; 3 April 2010, 16:05.

        Comment


          #5
          Re: dilemma

          Mijn broer heeft een 400 Watter hangen in z'n kelder van 180 hoog en ik persoonlijk vind zo'n kelder ideaal. Je kan heel de tijd verse lucht trekken van buiten en je hoeft je geen zorgen te maken over te warme temperaturen in de zomer. Veel hangt er ook van af welk soort plantjes je wil zetten, maar getopte indica's hebben niet zoveel ruimte nodig als je ze maar een week of drie laat groeien voor je ze in bloei zet en een scrog kan ook een goeie optie zijn als je toch eens planten wil nemen met overwegend Sativagenen wil nemen. Natuurlijk gaat de zolder ook voor vier planten maximum, maar een goed klimaat met verse koele lucht is in mijn ogen meer waard dan hoogte (kijk maar eens hoe klein ze hun plantjes kunnen houden in de micro-kweek).

          Veel succes met je keuze, grtjs,
          The more I see, the less I know, the more I like to let it go

          Comment


            #6
            Re: dilemma

            @ buizerd: de kans dat men in mijn kelder gaat kijken is inderdaad zeeeer klein juist omwille van de beperkte hoogte.

            @ MMH: qua aanvoer van verse lucht is de leiding die er nu ligt meer dan groot genoeg hoor. dit zou ook makkelijker zijn in opzet aangezien ik op de zolder nog een heel buizensysteem zou moeten leggen voor aan en afvoer van lucht.

            Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch ook uit naar de kelder. Ik zou inderdaad wel plantjes moeten nemen die op zich al niet te veel in de hoogte groeien. Iemand een idee?

            alvast bedankt voor de reacties

            Comment


              #7
              Re: dilemma

              Zal ook in de kelder een mooie ruimte gemaakt hebben voor ze...
              ruimte is hoog zat.
              Maar zal wel piepschuim op de vloer neerleggen als isolatie voor je plantjes.

              Ik zou een santa maria nemen (mooie opbrengst, mooie grootte van de plant en lekker wietje!)

              Comment


                #8
                Re: dilemma

                ik ben inderdaa wel dol op santa maria

                heb nog een beetje aan het zoeken geweest. royal queen: white whidow & ice worden ook niet zo groot... is misschien wel een optie.

                ik heb ondertussen een berg isolatiemateriaal verzameld van de meubels die men vorige week geleverd heeft, dus dat zit ook al snor!
                ik denk dat ik de komende week stilaan aan men kastje ga beginnen dan.

                Comment


                  #9
                  Re: dilemma

                  Ik ging SKROGGEN op hydro in de kelder.
                  Als er een rioolbuis loopt, direct afblazen in het riool, top.
                  Evt meerdere klenere lampen ophangen. 250 watt ceramic halide of dual spectrum lampen met breedstralers of zo.
                  Watervat met vlotter direct op de waterleiding................ ik wist et wel.

                  Het was voor mij niet eens een vraag.

                  Grtz. HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: dilemma

                    scroggen !!!!
                    400w er boven en ruimte is er dan genoeg.

                    Comment


                      #11
                      Re: dilemma

                      Is de kelder nog wat uit de diepen ?

                      Comment

                      Bezig...
                      X