Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

levensduur condensator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    levensduur condensator

    Korting op 420shop
    Is er hier iemand die weet hoelang een condensator op een standaard VSA (400W) ongeveer meegaat ? Als het mogelijk om de conditie van de condensator te testen zou ik graag van iemand horen hoe dit moet. Alvast bedankt voor het advies.

    #2
    Re: levensduur condensator

    Aluminium condensator gaat een 10-15 jaar mee. De andere soorten een 10.000 uur bij 85 graden Celsius, dit zijn de gemiddelde waardes!
    Als de capacitiet terugloopt krijg je een brom te horen, je kent het geluid wel... Tevens is een vermindering in de capaciteit meestal niet waar te nemen, het apparaat werkt gewoon normaal.
    Condensators zijn gebonden aan polariteit, houden spanning vast en je kunt ze meten met een sinusgenerator of een blokgolfgenerator.
    Weet je niet hoe het werkt... afblijven: kans op verbranding, elektrische schok en btw. condensatoren kunnen zelfs ontploffen.
    Ik kom er niet bij....

    bron: een beetje van mezelf en een beetje van Google.

    Comment


      #3
      Re: levensduur condensator

      Je ballast om de 4 jaar vervangen zit je zeker goed
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment


        #4
        Re: levensduur condensator

        Maar welke criteria gebruik je voor die 4 jaar, fifi?
        Hoeveel rondes/draaiuren heb je het over....is wel belangrijk of niet?

        Comment


          #5
          Re: levensduur condensator

          Cavi, stapt binnenkort voor zijn eigen gemooedsrust toch maar over op EVSA's. Thanks voor de info

          Comment


            #6
            Re: levensduur condensator

            des wat me altijd verteld wel na 4j gaat een normale vsa sterk achteruit kwa lumen en lichtopbrengst

            PS: goeie keuze de evsa`s

            Greetz,
            SF
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment

            Bezig...
            X