Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

90w 6 Band High Output LED Grow Light Cree 1 watt LED's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    90w 6 Band High Output LED Grow Light Cree 1 watt LED's

    Korting op 420shop
    Een paar dagen geleden is mijn oog gevallen op deze nieuwe LED ufo.

    Ik heb reeds een 90w quad-band ufo (made in usa) die ik in combinatie met spaarlampen gebruik.
    In plaats van die spaarlampen zou ik zo wel 2 van deze ufo's willen plaatsen. Zal wel even wat eurotjes sparen worden.

    Met het oog op een eventuele aankoop heb ik wat informatie verzameld, vertaald en gebundeld in dit draadje.

    Post jullie mening of opmerkingen, ben zeer benieuwd.



    90wHO-A-1.jpg

    OverzichtProductbeschrijving.

    Diameter: 26,7cm
    Diepte: 6,5c
    Aantal LED's: 90
    Totale vermogen: 90
    Levensduur: 50.000 uur
    6 LED Band
    Deep Red LED: 660nm
    Mid Rode LED: 630nm
    DEEP Ultra Violet LED: 380 nm
    Infrarood LED: 730nm
    HO Cree Blauw/Wit 101 Lumens/LED
    HO HO Cree White 111 Lumens/LED
    SKU: LHH90WHO

    De waarheid over golflengten.

    Niet al het licht is even gemaakt. En ook zijn LED-lampen! Tenminste niet wat planten betreft. Na het bespreken van deze kwestie met een paar PHD professoren aan de Cornell University, werden we doorverwezen naar een paar studies. Hieronder is een nauwkeurige kaart van het licht spectrumgebruik door planten.


    image002.jpg


    image003.jpgimage004.jpg

    image005.jpghttp://www.sae.org/technical/papers/2001-01-2272

    De uiteindelijke analyse is dat de meest succesvolle groei is te vinden op 420nm, 450nm, 630nm en 660nm golflengtes. Dit zijn de 4 ideale pieken van het groei spectrum. Rood is iets meer van belang voor de bloei maar blauw produceert snellere groei en absorptie. Het is ook belangrijk voor planten om meer 600nm-630nm golflengtes te krijgen, omdat het wordt gemeld dat deze golflengten blad diameter bepalen. Grotere bladeren maken een grotere plant. Grote bladeren leiden tot grotere oppervlakte voor verdere absorptie, enz, enz.

    Aangezien LED's een vrij uniforme output +/- 10nm produceren kunnen we tot de conclusie komen dat, gelet op de juiste golflengte, LED's mogelijk het werk kunnen doen als de lichtopbrengst groot genoeg is en ze het juiste spectrum hebben.
    In onze 2009 LED Growlight Showdown, onze winnaar (Lighthouse Hydro) werkte met een unieke LED. Na onze analyse hebben we geconcludeerd dat de reden voor de overwinning was het gebruik van een mengsel van 625nm UV/blauwe LED's in plaats van de traditionele blauw 660nm LED's die worden gebruikt in alle andere LED-systemen getest. Dit wordt bevestigd uit de spectrumgebruik bovenstaande grafieken.

    Dus in bruikbare lumen hebben we de 3900 lumen 90W LED van Lighthouse Hydro vs de 400w 6800 lumen van een Sun-Agro lamp.

    Neem nu de nieuwe 6-band Lighthouse Hydro HO licht. Het is met dezelfde High Output Rode LED's als die gevonden in de 90W UV-licht. Er zijn 80 Rode High Output 660 nm licht in het UV 90W en er zijn 20 660nm rood in dit nieuwe model. Er zijn ook 8 630nm led's, die nog meer licht geven. Dan is er de hoge output witte LED's gemaakt door Cree. Deze lichten hebben 5 maal de lumen van de een blauwe LED en een piek frequentie van 440nm! Wat we hebben is meer lumen niet alleen in het blauw maar in alle spectra.

    LED = 43 bruikbare lumen/watt HID = 17 bruikbare lumen/watt

    Ja, de LED is superieur, maar op basis van lumen/watt staan een totale output 90W niet gelijk aan een 400W HID licht.

    Op de uitgang van de bruikbare lumens alleen, komt een 90W LED niet overeen met de 400 HID licht systeem.
    In bruikbare lumen alleen is de conversie meer als 90W LED = 310w HID (HPS/MH)

    sigpic
    Trixters kweekje

    #2
    Re: 90w 6 Band High Output LED Grow Light Cree 1 watt LED's

    Mooi samengevat erg interessant

    Comment

    Bezig...
    X