Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek-Serre

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweek-Serre

    Korting op 420shop
    De serre.
    Ik ben van plan om dus een serre te zetten in mijn tuin (mijn ouders vinden het ok geen paniek). Aangezien ik vijf planten wil plaatsen (lekker legaal) is het dus absoluut geen grote serre, ik denk iets van 1m(l) op 0,5m(b) op 1(h). Een witte houten plaat aan de kant van het noorden (staan toch alleen maar bomen +weerkaatst het licht) waarachter ik dan ook mijn klimaatregeling wil steken. Nu is de vraag alleen maar hoe?

    Luchttoevoer/afvoer2. Dat is dan ook het enigste wat ik erover weet, wat is een koolstofmat eigenlijk? Ik heb ook zelf nog actieve kool liggen voor mijn vissenbak kan ik het zelf maken of is dat merkbaar slechtere kwaliteit?

    Temperatuur en luchtvochtigheid
    Dan, belichting is niet nodig, dat is juist de bedoeling, maar wel de temperatuur en luchtvochtigheid. Ik ben niet zeker hoe ik dit moet regelen... Als het eens nu en dan echt warm wordt deze zomer, dan gaat de serre er gewoon in zijn geheel af (ik plan om hem afneembaar te maken met plexiglas, dat hebben we hier toch zat staan). Als het koud wordt daarentegen, zat ik eerst te denken om een mini centrale verwarming te maken met een vissenbakthermostaat maar bij nader inzicht is dat gewoon belachelijk... Weet iemand van jullie of je misschien een klein verwarmings-element kunt kopen of moet ik dan toch doorgaan met mijn aanvankelijke idee? Dan tot slot luchtvochtigheid, ik denk dat dat ook makkelijk te regelen is met een zwart bakje met water tegen de verwarming dat dan verdampt (zwart absorbeert dus met zonlicht ook geen probleem).

    Wat vinden jullie? Wees gerust eerlijk, ik moet nog veel leren en dat gaat niet als jullie me niet op mn fouten wijzen.



    De Ballen, Michiel
    grow da weed, smoke it's buds

    #2
    Re: Kweek-Serre

    De serre.
    Ik ben van plan om dus een serre te zetten in mijn tuin (mijn ouders vinden het ok geen paniek). Aangezien ik vijf planten wil plaatsen (lekker legaal) is het dus absoluut geen grote serre, ik denk iets van 1m(l) op 0,5m(b) op 1(h). Een witte houten plaat aan de kant van het noorden (staan toch alleen maar bomen +weerkaatst het licht) waarachter ik dan ook mijn klimaatregeling wil steken. Nu is de vraag alleen maar hoe?
    Indien je kan zou ik de hoogte van je serre minstens 1.5 m maken, i.v.m je klimaatregeling, wat versta je onder klimaatregeling ? In een serre is het klimaat sterk afhankelijk van het buitenklimaat.

    Eigenlijk heb je geen afzuig en aanzuig nodig in een serre, normaal word dit geregeld door ventilatie openingen ( bij serre's gaat meestal een luik of deur open en kan je dak van de serre open ) i.v.m die koolstofmat, weet ik dat die in de bouw gebruikt word verder weet ik hier niets vanaf .

    Temperatuur en luchtvochtigheid
    Dan, belichting is niet nodig, dat is juist de bedoeling, maar wel de temperatuur en luchtvochtigheid. Ik ben niet zeker hoe ik dit moet regelen... Als het eens nu en dan echt warm wordt deze zomer, dan gaat de serre er gewoon in zijn geheel af (ik plan om hem afneembaar te maken met plexiglas, dat hebben we hier toch zat staan). Als het koud wordt daarentegen, zat ik eerst te denken om een mini centrale verwarming te maken met een vissenbakthermostaat maar bij nader inzicht is dat gewoon belachelijk... Weet iemand van jullie of je misschien een klein verwarmings-element kunt kopen of moet ik dan toch doorgaan met mijn aanvankelijke idee? Dan tot slot luchtvochtigheid, ik denk dat dat ook makkelijk te regelen is met een zwart bakje met water tegen de verwarming dat dan verdampt (zwart absorbeert dus met zonlicht ook geen probleem).
    Indien je echt verwarming wilt, zou ik gaan voor een verwarmingsmat en je laatste vraag over luchtvochtigheid komen we weer een beetje bij bovenstaand antwoord van je lucht af/aanvoer deze word beinvloed van het buiten klimaat en met dat zwart bakje zal je nauwelijks invloed hebben op de luchtvochtigheid.

    Ik kijk met spanning uit naar je project en hoop dat je hier al iets mee bent, Je bent hier ook de eerste die een deel van de binnenkweek naar een serre wil toe brengen. Ik zou zeggen veras ons man.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Kweek-Serre

      Okay, maar waarom moet die serre 1.5 zijn? Is dat gewoon ivm de hoogte van de plant, want die wordt toch niet zo groot?
      Ik wil lucht toevoer/afvoer maken omdat het gewoonweg simpeler is om te maken, en eigenlijk komt het toch op hetzelfde neer + dat er co2 wordt toegevoegd denk ik. Het klopt toch dat de koolstofmat zorgt voor een toevoer van co2
      grow da weed, smoke it's buds

      Comment


        #4
        Re: Kweek-Serre

        Okay, maar waarom moet die serre 1.5 zijn? Is dat gewoon ivm de hoogte van de plant, want die wordt toch niet zo groot?
        Daar zou je nog eens aardig kunnen van opkijken, ik stel je zelfs voor om indien je 1.5 meter hoog gaat de planten te toppen of je moet een lage soort nemen.

        Ik wil lucht toevoer/afvoer maken omdat het gewoonweg simpeler is om te maken, en eigenlijk komt het toch op hetzelfde neer + dat er co2 wordt toegevoegd denk ik. Het klopt toch dat de koolstofmat zorgt voor een toevoer van co2? Ook wil ik inderdaad binnenkweek naar de serre brengen zoals jij zegt, maar dat betekent dus ook minder afhankelijk maken van het klimaat...
        Als je het minder afhankelijk wilt maken van het buitenklimaat lijkt het me een goed idee om te gaan voor de lucht toe/afvoer te gaan, ben benieuwd. I.v.m de koolstofmat wil ik me niet over uitspreken daar ik geen enkele ervaring met deze heb en het zelf niet ken . Maar ik ga zeker informatie zoeken over deze

        Stomme ideen en vragen zijn er niet , binnen word gebruik gemaakt van een mistmaker of bevochtiger.

        Grtz

        Comment


          #5
          2.


          Ik hou jullie zeker op de hoogte van de vorderingen, al denk ik dat dat nog effe duurt want m'n plantjes zitten nog maar aan de 5 cm . Als er nog op of aanmerking zijn of bedenkingen of weet ik veel wat be my guest!

          Groeten, Michiel
          grow da weed, smoke it's buds

          Comment


            #6
            Re: Kweek-Serre

            Oh nog effe n klein vraagje wat moet de capaciteit zijn voor een bevochtiger (voor een inhoud van 0.75 kubieke meter).



            Groeten, Michiel
            grow da weed, smoke it's buds

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Kweek-Serre

                Zeg gerust wat je denkt!
                Ik wil weten wat ik nog fout doe enzo, wat jullie nog zouden doen, of als jullie het gewoon geweldig vinden.


                Groeten Michiel.
                grow da weed, smoke it's buds

                Comment


                  #9
                  Re: Kweek-Serre

                  Oorspronkelijk geplaatst door CelisMan
                  Zeg gerust wat je denkt!
                  Ik wil weten wat ik nog fout doe enzo, wat jullie nog zouden doen, of als jullie het gewoon geweldig vinden.


                  Groeten Michiel.



                  ik zeg 1 ding wees niet te zuinig met materiaal alles is welkom kies goeie wiet kweek goed en dan word er rijkelijk beloond
                  Schutto In tha house

                  Comment

                  Bezig...
                  X