Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIY LED COB ding - The Hard Way (maar wel leuk)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Nou, het duurt allemaal wat langer om de juiste spullen bij elkaar te krijgen, dus er is minder te melden dan gehoopt.
    Wel heb ik afgelopen week het frame in elkaar gezet. Ook zijn alle COB's binnen, dus deze gelijk maar op de koelers geschroefd.

    En dan alles even op de juiste plek leggen om een idee te krijgen hoe het apparaat er uit gaat zien: LEDframe-2502.jpg


    Zoals gezegd, verder is er nog niet veel spannends te melden totdat de LDD drivers en boards er zijn. Dit zou komende vrijdag worden...

    Comment


      #17
      +1 voor de Union Jack!

      unionsmilie.gif
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Leuk project man ik ga je volgen. Jammer dat de onderdelen nog ff op zich laten wachten.
        http://akk.li/

        Comment


          #19
          pca9685.jpg
          Inmiddels zijn alle onderdelen wel binnen hoor De PWM controller in mijn eerdere bericht bleek niet geschikt te zijn voor het dimmen van de LDD's.
          Hiervoor is inmiddels een vervanger gevonden in een tweetal PCA9685 controllers. (Deze bieden maar 16 i.p.v. 24 kanalen, vandaar twee stuks)

          Nou heb ik eigenlijk nergens op hoeven wachten de laatste weken omdat ik wel even zoet was met alles in elkaar passen, meten, schroeven, boren enz enz...
          Dat was toch wat meer werk dan verwacht, maar ben wel tevreden met het resultaat vooralsnog.

          Gisteren hebben de fans voor het eerst hun rondjes gemaakt en zijn de COB's getest: Die doen het allemaal.
          Met maximaal acht stuks tegelijk getest omdat anders de voeding het niet zou trekken (De PWM controller zit er nog niet tussen nl.)






          9 maart: Alle COBS zijn op de koelers gemonteerd, de koelers zitten vast aan het frame en de far red LED's zijn geplaatst met draadjes eraan
          R_full_0903.jpg

          Van dichtbij iets minder mooi... (dit is een zij-arm)
          R_top_0903.jpg

          Close up zij-arm
          R_side_0903.jpg

          De dagen daarna ben ik (lang) bezig geweest met het bedraden van de COB's en fans. Dat geeft wat dradenzooi
          R_dradenzooi_1103.jpg

          Vijf dagen later: It's all coming together:
          R_meer_draden_1603.jpg

          Dan is het tijd voor de LDD boards (Vaperke: Nogmaals dank voor de tip van de LDD boards! Wat zou het een zooi zijn geworden zonder die dingen)
          R_LDD-boards.jpg

          Dat ziet er al een stuk completer uit zo, maar nog wel een dradenzooi...
          R_draden+elektronica_1703.jpg

          En de status van gisteren: Alle bekabeling vanaf de armen is aangesloten. COB's op de driverboards, fans en far red LEDS op de (verder nog lege) schakel-PCB.
          R_elektro_2003.jpg

          Tot zo ver! De komende dagen zal ik proberen de PWM controller z'n ding te laten doen en de schakel-PCB verder gereed te maken.
          Deze is verantwoordelijk voor de center-COB, de fans, het schakelen van de 36V voeding en de far red LED's.
          Ook ben ik nog wat anders van plan daar, maar of ik het geduld en de energie nog op kan brengen voor dat extraatje: Dat weet ik nog niet

          Comment


            #20
            wordt dit nu een drone of een ufo??!!!!
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              #21
              Haha, niets van dat alles. Het wordt gewoon een lamp
              Overigens heeft ie idd wel wat weg van een drone als je 'm zo op de grond ziet liggen. Totdat je 'm optilt: Dat komt nooit de lucht in (bijna 10kg)

              Comment


                #22
                Ik had maar 5 ldd's te doen en was toch blij met dat pcb'tje

                Dat ziet er daar netjes uit zeg! Zal een berg licht van komen.
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #23
                  pcb_0404.jpginner-0604.jpg
                  inner2-0604.jpg
                  inner3-0604.jpg

                  En wat foto's van het gehele apparaat:
                  front-0604.jpg
                  back1_0604.jpg
                  back2_0604.jpg
                  bu_0604.jpg

                  En? Doet ie het dan ook? Zeker! De COB's draaien hier op 1%, de ver rood LED's op 100%
                  firstrun_0604.jpg

                  Comment


                    #24
                    Netjes gemaakt! Leuk project zover. Succes nog met de laatste loodjes.



                    greetzz

                    Comment


                      #25
                      Dat is nog een heel apparaat geworden zeg. Krijg je zo nog wel een beetje een uniforme lichtverdeling met die COBs zo ver van het midden vandaan?

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #26
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 2 photos.

                        Comment

                        Bezig...
                        X