welke lamp voor de eerste 2 a 3 weken?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Denman75
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Jul 2016
    • 85

    #1

    welke lamp voor de eerste 2 a 3 weken?

    Korting op 420shop
    ik heb een kast van 60x60x60 cm daar wil ik de plantjes in laten kiemen en voorgroeien, daarna gaan ze verder onder led, welke lamp kan ik daar het beste voor gebruiken.

    heeft iemand ervaring met iets als onderstaand.

    Only €42.83, buy 45W Wired Red + Blue LED Indoor Garden Plant Growth Light Hanging Lamp from DealExtreme with free shipping now.
  • Raph
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2016
    • 162

    #2
    Brrr. 1560 lumen totale opbrengst. Da's inclusief het rood wat je liever nog niet wil tijdens voorgroeien.
    Voor één plantje zou het nog wel kunnen misschien, maar bij meerdere lijkt me dit te weinig licht met strekkende plantjes tot gevolg.

    60x60 is ideaal voor een T-Neon setje van 2x55Watt. Zo'n armatuur met lampen zit rond de 55-60 euro. Maakt de kans op een goede start een stuk groter...
    (2x55W T-neon groeilicht (6500K) geeft 2x3800lumen: Dat is 5x zoveel licht als die DX ledbox)
    Last edited by Raph; 30 January 2017, 17:31.
    >: Houdt u van André Hazes?
    <: Nee, wel van And're Haze's!

    Comment

    • Flip Hasjkip
      Wicked Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Sep 2008
      • 3595

      #3
      +1. Heb zelf ook 2 x 55 w T-neon hangen in de groei, gaat als een tierelier.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment

      • vaperke
        Expert Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jul 2015
        • 1488

        #4
        Voor ik mijn eigen licht gemaakt heb, had ik 2 goedkope led daglichten hangen van 30W. Kosten met 27€ per stuk en het werkte perfect.
        Zoiets is stukken beter dan wat je gepost hebt. Nog beter is een deftige T-neon zoals al aangegeven is.

        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment

        • Denman75
          Expert Stoner
          MemberLucky Member
          • Jul 2016
          • 85

          #5
          ik heb nog wat 11 watt pl-s armaturen liggen, zijn daar ook groeilampen voor ?
          heb wel even gezocht maar vind alleen warm wit enz, niet speciaal groeilampen

          Greetzz

          Comment

          • Denman75
            Expert Stoner
            MemberLucky Member
            • Jul 2016
            • 85

            #6
            Niemand?

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Verkrijgbaar in 827, 830 en 840.
              840 = koelwit
              Da's 4000K dus daar kun je nog best onder groeien.
              Maar 11W is niet zoveel, heb je er wel 2 per plantje nodig voor de eerste twee weken.

              In 60x60 is 1 Tneon set te weinig trouwens, als je de hele 60x60 moet belichten.
              Dan heb je twee setjes (4 lampen dus) nodig.

              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #8
                Ik verlicht op deze moment 120 op 120 met 4 3070 cobs, 150 watt. Groei verloopt perfect. Die zijn niet veel duurder dan 2 t-neon sets. Dus 2 cobs moet volstaan voor 60 op 60.

                Comment

                • Denman75
                  Expert Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2016
                  • 85

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
                  Ik verlicht op deze moment 120 op 120 met 4 3070 cobs, 150 watt. Groei verloopt perfect. Die zijn niet veel duurder dan 2 t-neon sets. Dus 2 cobs moet volstaan voor 60 op 60.
                  weet je ook waar ik deze kan bestellen ?

                  Greetzzz

                  Comment

                  • beowulf
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 6495

                    #10
                    Kingbriteled of todogrowled. Topics a volonté ondertussen. Betaalde 24 dollar per stuk voor de cob, 2, 50 voor de holder, 7 euro voor de heatsink en 60 voor de driver. Die driver zal wel goedkoper zijn als er maar twee op moeten.

                    Comment

                    Bezig...