Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag VSA aansluiten (kom er niet uit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag VSA aansluiten (kom er niet uit)

    Korting op 420shop
    Na heel veel video's opzoeken en plaatjes, ben ik er achter gekomen dat het heel lastig is om uit te vogelen hoe je je aarde aansluit.
    De blauwe en bruine kabels in t goede ding stoppen is niet zo'n probleem, maar die aarde.. ik snap het niet.
    is er iemand die zo lief kan zijn me uit te leggen waar ik die aarde nou in moet stoppen? Gezien de ene een cirkeltje is zoals bij m'n andere vsa er 2 van op de schroef aan de zijkant zit, om zo verbonden te zijn, ontbreekt bij deze kabel, betwijfel ik sterk dat die schroef de aansluit methode is. ( een kabeltje zo los er tussenin klemmen en aandraaien lijkt me zo gevaarlijk dat ik me niet kan voorstellen dat dit de manier is)
    hem eraf mollen, en dan beide aarde kabels in de 2 gaten waar niks bij staat stoppen en er maar van uit gaan dat dat is hoe t moet lijkt me ook geen strak plan. Dus ivm dat ik de boel niet in de fik wil zetten, leek het me verstandiger te vragen hoe t nou precies zit, gezien ik er door t op zoeken niet uit kon komen.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Je zal die kabel ergens aan je VSA moeten monteren. Is er geen plaats voorzien met een boutje? Ergens aan het metaal?
    Vergeet ook je kap niet te aarden.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      #3
      Normal zit er een ijzeren lipje van de vsa vast aan de kroonsteen .
      aan de andere zijde kan je de 2 aarde draden in de kroonsteen bij elkaar steken en vastzetten

      volgens het schema zit de aansluiting onderop naast de L aansluiting (de bruine draad)
      succes
      Last edited by Nonsense; 5 February 2017, 09:27. Reden: aansluiting in schema

      Comment


        #4
        Heb hem inderdaad zonder boutje moeten monteren aan de VSA, de andere kant had wel een boutje dus dat zit wel goed aan elkaar vast gelukkig. Alles is mooi aangesloten en geaard!
        moest inderdaad de lamp kabels even goed doen Thanks!

        Comment


          #5
          Waarom kocht je geen evsa? Jammer, die oude ballasten die nog verkocht worden...

          Comment


            #6
            ik heb nog een BAL evsa liggen. kuch
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #7
              Tja zat met een heel klein budget en deze zat bij de set in.. had niet veel keus

              Comment


                #8
                Ja, en daar bekijk je het verkeerd en vandaar ook die opmerking. Met een heel klein budget koop je dan best geen 600 watt, want je betaalt ondertussen mss meer dan 300 euro aan elektriciteitskosten per ronde. Die evsa daarentegen kan je dimmen, in het geval van een gavita bv naar 300 watt. Op 2 rondes heb je de meerkost van een evsa tegenover een normale er al lang uit.

                Comment


                  #9
                  De electriciteitskosten zijn per maand, dat is geen probleem. Een groot bedrag in een keer is wel een probleem helaas..

                  daarnaast zou ik toch geen gebruik maken van dimmen, ik ga niet minder licht geven, ik zet er gewoon andere planten bij als de ruimte niet volledig gevuld is.

                  cannabis is niet de enigste plant waar k mee bezig ben (ook niet de enigste die k probeer te veredelen) dus de ruimte word wel goed gebruikt. Plus als je dimt neemt de plant minder energie op.

                  Comment


                    #10
                    Kleine blaadjes kunnen daar niks mee. Ik groei ondertussen voor onder 120 watt en dat kan nog minder want er staan autoflowers bij. Vind het sneu, als je een maand dat bedrag opzij legt ist in orde... Maar tis uw keuze. Die kuch van vaperke Ik wist het wel ze...
                    Evsa blijft ook niet doorstarten als de lamp kapot is. Zijn nog zoveel voordelen aan. Mijn growshop had zelfs het plan van de magnetische gewoon niet meer te verdelen.

                    Comment

                    Bezig...
                    X