Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400 of 600 watt in 1.15 x 0.6 x 2 kast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    400 of 600 watt in 1.15 x 0.6 x 2 kast

    Korting op 420shop

    #2
    twee setjes van 250w zou dan het meest ideaal zijn om je oppervlakte goed te belichten. Maar dat vroeg je niet... een 400w zou het dan zijn een 600w hang je op 1,2mx1,2m.

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Niet zo een punt maken van die temperatuur. Ik heb net met succes een kweek afgerond bij een vriend van me. De hele kweek is het niet warmer geweest dan 13 tot 15 graden. Ook met een ledpaneel. En een hele mooie opbrengst. Ik denk dat je beter een warmtekabel voor je wortelpakket kunt nemen dan een hps lamp om het warmer te maken. Want wat beo al zegt. Wat doe je s'nachts dan? Je maakt het verschil tussen lamp aan en uit wel heel groot. Beter warme voetjes maken, dat vinden meisjes altijd fijn....

        Succes, Ron

        Comment


          #5
          Ik ben het met Ron eens, maar als je echt gek wil doen, een maatje had een soortgelijk probleem en die heeft voor de donkere periode een ventilator genomen met warmte en voor de lichte periode een ventilator zonder warmte. Als je ze gelijk schakelt met je lichten gaat dat prima.
          Het is natuurlijk wel weer meer zooi in je hokkie maar ja....

          succes

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Ben trouwens van plan om de eerste ronde autoflowers te kweken. Dus licht uit is maar Max 4 uurtjes...

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Thanks beowolf, ik heb zelf 2 panelen van ieder 4 cxb 3590s in elkaar geknutseld. Ik kan ze wel dimmen maar die zijn op full power ook goed voor 400w. Die warmte kabel, zou ik die dan het beste in mn potten kunnen leggen of zoals ik hier al vaker heb zien langskomen​​ ingraven in een zandbedje ?
                  In ieder geval reuze bedankt voor de moeite !

                  Comment


                    #10
                    Die heb ik ook. Wordt toch warm genoeg? Afzuiging op een minimum en onderin afzuigen. Veel verschil zal je dan met een 400 hps niet zien. De cobs zijn efficienter, maar er wordt nog altijd een hoop energie omgezet in warmte.

                    Comment


                      #11
                      Ok ja misschien omdat ik op dit moment boven afzuig dat alle warmte direct weg is... ik heb ze wel op passieve koelers gemonteerd... Ik heb mijn kast ook zo gebouwd dat van onder afzuigen nu wel een beetje lastig gaat worden

                      Comment


                        #12
                        Misschien kan ik een ventilator boven de cobs hangen zodat de warme lucht meer verplaatst word.

                        Comment


                          #13
                          Heb ook geprobeerd om met zo' n verwarmingskabel mn wortels op te warmen en dat lukt aardig , heb een Tupperware bak van 60 x 50 x 20 met daarin 5cm zand en daarna de kabel , op de kabel zit nog eens 5 cm zand en daarop 2 grote badkamer tegels , mn potten staan op de badkamer tegels , het is precies 18 graden maar hier heb ik gewoon mazzel mee gehad het is beter om er een regelaar bij te kopen

                          Comment


                            #14
                            Heren,

                            Even ter controle :
                            Ik heb de verwarmingskabel (160 watt elektrische vloerverwarming van Duitse ebay ) in een zandbedje gelegd van ongeveer 4 centimeter boven en onder de kabel. Hierover heen ligt een stuk vijverfolie
                            Nu heb ik een thermostaat met externe sensor waarvan ik de sensor op 3/4 van mijn smartpot heb gezet.
                            Klopt dit zo ?
                            ​​​​​​Toen ik het matje net had gemonteerd heb ik een test je gedaan en was het binnen een uur 20 graden op het zandbed.
                            Echter nu staat hij al 1,5 uur aan en is mn temp pas 13.5 graden in mn pot.
                            Alvast bedankt voor de hulp !

                            Comment


                              #15
                              Nevermind inmiddels is de aarde 20.2 graden het duurde gewoon iets langer

                              Comment

                              Bezig...
                              X