Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal het volgende is het geval.

    Heb een 400W dimmable ballast van Lumatek aangesloten op een Philips 400W bulb.
    De ballast is aangesloten op een voibox met ingebouwde timer. Als de tijdklok aangeeft dat de bulb aan moet gebeurd er niets. De bulb gaat niet aan.
    Haal ik nu de stekker uit het stopcontact en doe die er weer in dan gaat de bulb wel aan. Wat is er aan de hand? Heb nu al diverse tijdklokken gehad en daar had ik hetzelfde probleem mee. Nu overgestapt naar een schakelkast van 16 amp en het probleem is nog steeds. Wie kan mij helpen.

    Alvast bedankt
    Gr
    voibox.jpg

    #2
    Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

    heb er niet zo heel veel verstand van maar weet wel dat heel veel schakelkasten met een iskra relai vroeg of laat kapot gaan.,eerder vroeg dan laat>

    Comment


      #3
      Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

      mischien staat de tijdklok ni in de juiste stand.. michien daar ff mee prutse

      Comment


        #4
        Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

        Het is niet alleen met deze timer maar ook met 2 andere timers (van legrand en grassier). Als ik de stekker rechtstreeks in stopcontact steek werken de bulb en de ballast prima. Wie kan mij adviseren met betrekking tot een qualitatief goed timer in combinatie met de lumatek ballast. In andere woorden wat voor timers gebruiken de lumatek gebruikers.

        Comment


          #5
          Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

          Ik heb ze ook maar totaal geen last met opstarten ik heb er een gewone schakelkast opstaan.

          Gtrz..

          Comment


            #6
            Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

            Hoe heb jij de elektriciteitsdraden aangesloten. Want lees net op een ander forum dat het als volgt aangesloten dient te worden:

            Blauw/Bruin/groengeel /groengeel/blauw/bruin

            Hoor graag.

            Comment


              #7
              Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

              Heh...weer een topic wat niet af is.

              Juist nu ik met hetzelfde zit.
              Lumatek schakelt soms niet in. 4x gebeurd afgelopen 2 maanden.
              Ik gebruik een Philips son T plus, en heb het vermoeden dat het daaraan ligt, de lamp dus.
              Vraag inmiddels gedeponeerd bij de shop waar de evsa en lamp vandaan komen, dus ik ben benieuwd wat zij antwoorden.
              Als het schokkend is, zal ik dat hier nog even bij zetten

              Iemand anders inmiddels al ervaringen/oplossingen ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

                Oke, hier het antwoord van de fabrikant :

                We have excellent reliability, if the ballast lights a different lamp, or new lamp then the ballast is working well and the problem is the lamp being used has degraded to a point where the start up voltage needed has changed and the ballast wont light it for safety reasons.

                Regards

                Lumatek (Europe) Ltd
                Tja, daar kan ik weinig mee dus. Ze schuiven de schuld op de "oude lamp".
                De Philips die erin zat heeft er pas zo'n 500 uur opzitten, dus in theorie kan het daar niet aan liggen.
                Toch de lamp er maar eens uit gehaald, en er een Sylvania ingeschroefd.
                Nu maar eens afwachten of het weer voorkomt, anders gaat-ie toch echt terug, en zoeken ze het daar maar uit.

                -wordt vervolgd?-
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

                  je bent niet de enige man ik heb ook dat probleem met men lumatek 400 en ik heb nog een 600w ook en daar heb ik geen problemen mee
                  maar ik heb al naar de winkel geweest en hij valt onder garantie ik zou dit ook proberen als ik jou was want dit is echt wel een groot probleem he
                  men moet altijd thuis zijn op deze manier he

                  Comment


                    #10
                    Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

                    Het ligt aan je bulb. De lumatek is een elektronische ballast die als je hem aan zet gelijk vol gas geeft. Een aantal bulbs kan dat niet aan. Met de Philips 400 watt green power moet je geen problemen meer hebben met opstarten.

                    Als je nog vragen hebt pm me maar.

                    Comment


                      #11
                      Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

                      Laat DOC die pleuris Lumateks maar houden tot ze goed zijn.
                      Roepen dat Philips lampen niet goed zijn..................................

                      Ik gebruik alleen prof spul uit de tuinbouw. Al die "speciale" wietrommel is leuk voor de gelovige mens. Ik weet liever.

                      Alaaf, HJM
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nrdgstrd View Post
                        Het ligt aan je bulb. De lumatek is een elektronische ballast die als je hem aan zet gelijk vol gas geeft. Een aantal bulbs kan dat niet aan. Met de Philips 400 watt green power moet je geen problemen meer hebben met opstarten.

                        Als je nog vragen hebt pm me maar.
                        Sry oude post maar moest het even kwijt.

                        Dit klopt wat er staat! de Luma's werken eigenlijk alleen met de greenpower echt perfect!
                        Een maat van me die had een Luma met son t plus en ging na verloop van tijd al meteen kapot.

                        Als je hem koopt bij een goede Growshop zullen ze je dit ook vertellen!

                        Comment


                          #13
                          Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

                          Moest je met bovenstaande oplossingen er nog niet uitkomen, er zijn ook veel timers waar 3000watt opstaat maar die dit totaal niet aankunnen
                          Kzou ni weten welke ik dan wel moet aanraden ik heb uiteindelijk eentje van 4 pleuri die het wel kan trekken (maar was wel de 5e op 6 maand tijd)
                          Bij mijne maat was het probleem dat alles tegelijk aanging en dus teveel juice vroeg door de timer heen, in de timer een goeie stekkerdoos en daarop andere timer voor de afzuig en fans, die dan ietsje later aanspringt...
                          Ben ook geen expert hoor kan enkel spreken uit eigen ervaring (en weet ook niet hoelang deze timer mee gaat gaan, is nu 3 maand in gebruik)

                          Comment


                            #14
                            Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

                            voor elektro advie vraag het eefenkevin

                            Comment


                              #15
                              Re: Lumatek 400W dimmable schakelt niet op tijdklok

                              Yupz, check wel eerst ff de polis van je brandverzekering

                              Edit: ik zei toch duidelijk:
                              -Moesten bovenstaande oplossingen niet werken (veel kan er met mijn advies dan toch niet meer verder mis lopen)
                              -Ik ben ook GEEN expert, ik spreek enkel uit eigen ervaring (en ik heb al veel naar de eeuwige kweekvelden geholpen qua kweekmateriaal en zelfs planten en zaden omdat ik liever eerst men eigen manier probeer en dan pas de meest gebruikelijke... ipv dat best omgekeerd te doen <= zo leer je natuurlijk ook bij)

                              Comment

                              Bezig...
                              X