Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gtools gebruikers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gtools gebruikers

    Korting op 420shop
    Beste

    ik kweek al een tijd binnen heb hiervoor voorgroei tentje t5 en bloei tentje 250w hps.
    maar zou een kastje willen , iets meer stealth en zeker als het raam openstaat boven indien er vrachtwagen passeert dit minder opvalt


    Nu zit ik na veel te lezen te twijfelen toch naar g tools te gaan ipv zelfbouw,
    conclusie ze kosten veel geld kosten , maar opzich wel kwaliteit bieden mits je je eigen setup spullen voorziet > softbox > cree led > ...

    zie op het forum veel mensen passeren met gtools 250 , 400 en de wing1200 enzo.



    nu vroeg ik me af is het de meerprijs waard om de pvc (witte) versies te nemen? vochbestendiger maar in hoever is dit nodig aangezien de mdf zogezegd voorzien zijn met beschermslak

    geen idee nog wat ik zou voornemen :
    - starten met bonanza of wing 400, voorgroei tentje eventjes houden en later vervangen naar 250 voor groei> maar is dan wel zeer lomp in de kamer 2 kasten. 2 aparte afzuiging wel grotere opbrengst
    - g tools kast met dubbele bodem laten maken en xl set erop . nadeel:slechts 60centimeter hoogte tijdens groei , en net tegen het plafond uitblazen...
    - g tools combi iets minder bloei ruimte maar meer hoogte zowel groei als bloei slechts 1 softbox nodig en in pvc iets duurzamer

    rekening houden met kweekmethode : slechts 1 plant in groei > 1 plant bloei 'scrog' volgens mij zou 1m2 meer gram opbgrengen maar minder oogsten per jaar dan de 80x80 aangezien nog langer moet scroggen ?

    groeten

    #2
    Ik vind het een grote investering voor het kweken van 1 plantje.
    80*80 is voldoende voor 1 plant.
    Voor de verlichting, 4x CXB3590 ? (of gelijkwaardig ander merk)
    Voorgroei onder TL of Tneon werkt prima, en dan is 60cm genoeg.

    Tentje+afzuiger+filter bewaar je onder je bed, want je moet ook nog wat drogen 2-3x per jaar.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      ja 1 plantje , maar door ik telkens 1 lang voorgroei en daar de plant reeds in breedte laat groeien en scroggen heb ik dan toch mijn canopy gevuld in ongeveer zelfde tijdsduur
      huidige bloeitent 60x60x170 word dan droogtent

      inderdaad 60 hoogte genoeg maar zit met twijfel het toch iets krap word aangezien mijn bloei ruimte zou vergroten ze toch beter al in grotere potten kunnnen 30/40 cm hoog en wil ik later toch misschien die t neon vervangen naar cree ledje zal ook sterkere groei geven

      alleen graak ik er niet uit welke setup dan beter kies, eerder de mdf versie en hoogte beperkt in mdf of iets bloei ruimte indienen en dan pvc (gtools combi)

      ook niet alles in 1 keer kopen heb al veel liggen bedoeling is nu reeds de aangepaste leds kopen nog eventjes in de tent en dan kastje volgend jaar



      Comment


        #4
        nu vroeg ik me af is het de meerprijs waard om de pvc (witte) versies te nemen? vochbestendiger maar in hoever is dit nodig aangezien de mdf zogezegd voorzien zijn met beschermslak

        Het pvc van de wing kasten zijn brandwerend. Daar zit het prijsverschil ook in.
        De panelen van de Bonanza zijn van MDF met een lamineerlaagje, wat er wel mooier uitziet dan die witte. Het enige nadeel van de Bonanza is dat als je water morst in het profiel waar de deurtjes in schuiven het paneel MDF zich volzuigt. Je gaat dan de deurtjes niet meer open krijgen. Met water geven moet je dus ff opletten.

        No Mercy Supply - No Mercy Shop

        Comment


          #5
          aha ok thanks roy inderdaad iets minder mooi die witte, maar toch beter dus , neig dan toch naar de witte pvc kastjes.
          thanks

          Comment


            #6
            en je kan 'm ook gewoon leeg kopen en inrichten naar eigen idee!
            No Mercy Supply - No Mercy Shop

            Comment


              #7
              jep dit is de bedoeling , ben/was er alleen nog niet aan uit of ik eerder voor mdf of pvc versie ging.

              denk conclusie dat ik best uit ben met de combi heb ik alles in 1 wat ik nodig heb iets minder slordig dan gigantische hoge kast of 2 apparte , dan maar iets bloei ruimte inleveren en wel betere groei ruimte(hogere) lijkt me ideale comprimi zeker ik maar 1 plant tijdens groei en 1 bloei doe is 80x80 voldoende en kan ik hopelijk 3/4 kweekjes draaien ( mits apart drogen ) in principe met 300/340 watt an cree led moet ik mooie opbrengsten kunnen hebben alles samen met stalen softboxje van 250

              Comment


                #8
                Bedoel je met de combi een kast van G-Tools? Secret Jardin heeft een Lodge. Dat is een tent met verschillende kamers. Misschien ook eens om over na te denken.
                No Mercy Supply - No Mercy Shop

                Comment


                  #9
                  jep die bedoel ik , zou naar kast willen want tenten blijven toch nets iets teveel opvallen inderdaad de lodge mooi maarja..
                  zal nog eventjes alles op rijtje zetten en dan moeten beslissen


                  edit:: hmm ander idee dat ik nu heb wel iets minder netjes maar stukken goedkoper en kan ik eventjes zien of mijn verbruik stijgt of daald en kan ik later nog zien voor nettere kast
                  secret jardin wide kopen men voorgroei hokje kan ik plat leggen 60hoog wel bij neon moeten blijven dan en onmiddellijk kort houden en lagere wijdere pot nemen en daarop die wide tent , rondom vurenhout kader maken witte mdf ofzo en voorkant 2 scharniertjes deurtje maken ziet er dan uit als gewoon witte badkamer kast ofzo
                  Last edited by Exmember3559; 2 April 2017, 07:21.

                  Comment


                    #10
                    Een kast is inderdaad mooier en degelijker maar zijn een stuk duurder. De klanten die bij mij een G-tools kast hebben gekocht zijn er wel erg tevreden over.
                    Denk er maar rustig over na, je kan je geld maar 1 keer uitgeven.
                    No Mercy Supply - No Mercy Shop

                    Comment


                      #11
                      uhu inderdaad ,zal nog alles eens rustig bekijken niks te overhaast

                      Comment


                        #12
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.
                        Last edited by Exmember3559; 14 April 2017, 11:21.

                        Comment

                        Bezig...
                        X