Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen actieve inlaat nieuwe kast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen actieve inlaat nieuwe kast

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Ik zit even met een vraagje en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

    Ik ben bezig met een nieuwe kweekkast met de afmetingen 75x75x150 waarmee ik in de winter 4x55w t-neon wil gaan gebruiken en in de zomer naar led toe wil gaan, afzuiging is waarschijnlijk al bekend ( g tools 125mm 2 speed 220m3/360m3 ) alleen kan ik niet echt veel wijzer worden over de actieve inlaat...

    In mijn huidige kast heb ik een 125mm 185m3 afzuiger zitten die ik eet wel wil gaan gebruiken als actieve inlaat bij de nieuwe kast, zou dit genoeg zijn om constant te laten draaien of zelfs te weinig ? Ik heb ook nog 70mm passieve inlaten liggen van g tools welke ik nog kan gebruiken mocht de 185m3 niet genoeg zijn.

    Alvast bedankt!

    Gr. Sykes

    #2
    inblaas moet de helft van de uitblaas zijn dus dit gaat zeker lukken.schakel je inblaas met de lampen mee en maak ook een passieve inlaat.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Ik zou szomers tneon doen en swinters led.

      Met tneon heb je geen actieve inblaas nodig.
      Met led weet ik niet, ligt eraan welke.
      Er zijn honderden soorten led.
      Wellicht zijn cobs een optie ,das nog beter .


      !(◎_◎)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Dan zou ik op stand 1 vd afzuiger niet echt goed uitkomen zeker (220m3) ? had in gedachten om stand 2 met de t neon te gebruiken en stand 1 voor led. Is er ook nog een berekening voor de passieve inlaten voor erbij? Had begrepen dat als je passieve inlaten hebt deze 3x de inlaat moesten zijn maar heb niet kunnen vinden wat nodig is samen met een actieve inlaat.
        Op tijd schakelen samen met de lamp lijkt me een goeie tip !


        Ik heb blijkbaar toch nog warmte problemen en wou daarom tijdens de echt warme dagen een koelere led lamp gaan gebruiken en voor een betere temperatuur in de kast met de 't neon dacht ik voor een actieve inlaat te gaan.
        Welke led lamp? Wou voor een wat simpele lamp gaan aangezien ik met 1 ronde genoeg heb voor meerdere flesjes olie en dan geen peperdure lamp wou gaan kopen, zat te denken aan een mars hydro
        Last edited by Sykes; 18 April 2017, 09:45.

        Comment


          #5
          Ok, maar ik denk dat ze elkaar niet veel ontlopen qua warmte, maar misschien zit ik mis.
          Gewoon maar eens beginnen opzetten dan en even (zonder plantjes) in de praktijk testen ?
          Als het niet lukt zonder actieve inlaat kun je die er altijd nog bij zetten, misschien ook 'n regelbare ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            De profielen zijn al binnen en het plaat materiaal eerdaags ook en dan zal ik rustig aan beginnen om de kast klaar te maken, ditmaal zonder de beplating te isoleren misschien dat dat ook zal helpen.

            Dan maar 3x 125mm gaten aanhouden dan kan er inderdaad altijd nog een actieve opgezet worden, of zou 2x 125mm passief en 1x 185m3 actief dan teveel van het goeie zijn ?

            En ik heb nu meerdere opties kunnen vinden op het forum maar ik denk dat ik dan voor een slang ga met een bocht erin zodat die lichtdicht zijn, anders zit ik met 10 70mm inlaten na berekening.

            Is het dan een goeie optie om de gaten bovenin de achterwand te maken en vervolgens de slangen naar beneden te leiden of ben ik dan juist fout bezig?

            Comment


              #7
              De inlaat onderin voor de luchtcirculatie.
              Onder - lucht in
              Boven - lucht uit

              Achterwand, zijwanden, de inlaten kunnen zelfs (met een dubbele bodem) van onder, dat werkt ook erg goed.
              Met een dubbele bodem kun je een labyrint maken om het lichtdicht te krijgen.
              Mja met slangen kun je ook een beetje sturen, er zijn zat mogelijkheden.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Zal links en rechts onderin de inlaten maken aangezien de afzuiger bovenin in het midden komt te zetten zo houd ik aan de achterkant bof genoeg ruimte over voor evt een actieve inlaat, dankje !

                Iemand die toevallig ook weet op welke medium je bio kan kweken zonder de ph en ec bij te houden ? Of is batmix daar toch het meest geschikt voor ? Scheelt me een nieuw topic openen

                Comment


                  #9
                  Ondertussen heb ik.een afzuiger besteld en dat is de 's vent m125 silent geworden met toeren/temperatuur regeling erop (230/340m3)

                  Alle panelen zijn in huis en ben begonnen met 3x 70mm luchtinlaten links en ook 3x.70mm rechts zodra dit te weinig in blijk te zijn met het proefdraaien zouden er nog 2 zowel links als rechts bij kunnen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X