Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

start eerste tentje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    start eerste tentje

    Korting op 420shop
    hallo,

    ik ben van plan om te beginnen met een tentje van 1x1x2.
    maar weet niet precies welke opstelling het beste zou zijn een 400w of een 600w hps.

    ik heb wel al vaker gelezen dat een evsa beter en veiliger is dan een vsa klopt dat?

    misschien kan iemand mij verder helpen hiermee of een setupje droppen ik heb al veel gelezen en gezocht maar weet niet precies wat nu het fijnste is.

    stoners✌

    #2
    Als beginnend hobbyist is 400W de beste optie vind ik.
    En ja een eva is beter en veiliger als een good old vsa. Voordelen genoeg.

    Een beginnetje heb je dus al met een set-up tentje, wattage en begin van de verlichting. Nu nog beslissen welke reflector je wilt en hoe je de ventilatie wil hebben.
    En dan de rest.....
    No Mercy Supply - No Mercy Shop

    Comment


      #3
      wat zou je aanraden kwa reflector en afzuiging? of is er ergens een degelijk compleet setje te koop om te starten? miss op termijn het een en ander vervangen of iets dergelijks maar dat ik al eens een beetje kan proberen iig

      Comment


        #4
        Ik ben geen fan van complete setjes, Die kloppen bijna nooit. Er is altijd wel iets wat ik anders zou doen.
        Elke situatie (ruimte) is anders en vraagt om aanpassingen. Staat de tent naast je bed zou ik je nooit een buisventilator aanraden. Die maken wat meer geluid, daardoor kan het je wat slaap kosten
        En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.

        Ik adviseer klanten een afspraak te maken om hier eens langs te komen voor een advies op maat. Dt natuurlijk geheel vrijblijvend.
        Tijdens het gesprek waar de wensen worden besproken komen we altijd wel tot een goeie set-up. Op deze manier voorkom je dat je dingen hebt gekocht die eigenlijk niet nodig of handig waren.

        Je kan je geld maar 1 keer uitgeven.....
        No Mercy Supply - No Mercy Shop

        Comment


          #5
          oke dankjewel in ieder geval voor het reageren.

          ik ga me eens goed verdiepen wat ik precies wil enz. en dan hopelijk, ben ik binnekort terug hier met me kweekdagboekje haha


          grtz

          Comment


            #6
            heey medegrowers

            ik kan niet wachten om te beginnen met hobbyen.. en er iets moois van te maken. ik heb al het nodige zitten lezen en google maar tog moeten die groene vingers het doen.
            ik heb al een paar keer buiten gekweekt. goed maar ook slecht.
            wil het nu toch eens binnen gaan proberen.
            het komt te staan op een kamer met raam naast mijn slaapkamer
            ik zat te denken aan de volgende opstelling,

            -tentje van 1x1x2
            -Philips SON-T PIA Plus 400W E40 hps
            -hamerslagkap
            -350m3 buisafzuiger of softbox weet niet wat stiller is ivm buren (tussenwoning). en is 350m3 genoeg? of te veel.
            -koolstoffilter 400m3 of iig meer dan wat de afzuiger is.

            -ik zit ook te denken aan een evsa. aangezien de voordelen ten opzichte van de vsa en veiliger ivm kleintje van 3. maar weet niet welk merk geschikt is voor deze setup en goed/betaalbaar is?
            -brandblusser
            ​​​​​​-schakelkast.. weet niet wat het beste hierbij hoort.
            -clipfan

            mocht ik nog iets vergeten kwa setup mag u het gerust laten weten.. of niet haha.

            aangezien ik nog beginner ben wil ik graag klein beginnen ook kwa kosten.

            ik ben eens benieuwd wat jullie ervan vinden.. ik bestel om te beginnen 5 Amnesia Haze van Royal queen seeds. grootte van de pot ben ik nog niet helemaal uit. ivm plaats in de tent. want las laatst hier bij jd dat de tentjes kwa plaats best tegenvallen.

            -de uitvoer van de tent wilde ik richting het raam vastmaken en de invoer gewoon de kamer waar de tent staat

            een ding is zeker wil graag beginnen

            mochten jullie mening/advies willen geven mag dat zeer zeker stel het zeer op prijs.

            grtzz growers

            Comment


              #7
              Nu beginnen op de slaapkamer met een 400 watt hps? Veel geluk daarmee. Enfin, er was pas iemand met hetzelfde probleem en daar staat de volledige uitleg. Zou ook geen royal queen nemen, maar een deftige zaadbank. Nirvana, dna, sweet seeds, female seeds.

              https://www.google.be/?gws_rd=ssl#q=...ntjedraaien.nl

              Comment


                #8
                bedankt voor het reageren

                hoe bedoel je veel geluk daarmee, is dit te heftig voor een kamer? en bedankt voor de zaadtip
                ik zal het even verder onderzoeken.

                grtz

                Comment


                  #9
                  Een tentje in een slaapkamer is een keuze die jij alleen zelf kunt maken.

                  Tentje is dus duidelijk het wordt er 1 van 100 x 100 x 200 cm
                  Als je een eva wilt zou ik je de Lumatek adviseren met een lamp van Lumatek, deze eva kun je dimmen voor als het toch te warm wordt.
                  De reflector die je erbij wilt is prima voor als je net begint, je kan later altijd nog een betere reflector kopen. Een goeie schakelkast erbij en je bent met je verlichting klaar.

                  Een buisventilator maakt altijd meer geluid als een softbox alleen is een softbox wel een stuk duurder en neemt meer ruimte in. Een buisventilator kan je wel in de tent hangen. Voor de softbox is er niet echt plaats voor in de tent. De 350m3 moet dan wel genoeg zijn. Als je een buisventilator neemt is het verstandig om er 1 te nemen met een fancontroller, anders moet je die er los bij nemen.
                  Een passend filter erbij en een clipfan en je bent rond met de ventilatie. Er zijn tegenwoordig handige clipfannen van Secret Jardin die je aan de tentstok kunt monteren, en dus ook makkelijk hoger of lager kunt hangen.

                  Je geeft zelf aan dat je een brandblusser erbij wilt. Dat is een hele verstandige keuze.
                  Nu moet je alleen nog even nadenken welke potten je wilt gebruiken.
                  Niet iedereen denkt er hetzelfde over maar ik vind het best verstandig om een PH en EC meter te nemen. Een thermo/hygro meter is ook wel noodzakelijk. Een tensiometer is ook super handig om uit te vinden of je niet teveel of te weinig water geeft.

                  Meten is weten en gokken is dokken!

                  Je hebt weer even genoeg om over na te denken.
                  No Mercy Supply - No Mercy Shop

                  Comment

                  Bezig...
                  X