Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent complete set vragen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektent complete set vragen

Korting op 420shop
    Beste allen,

Onlangs heb ik te horen gekregen dat ik MS heb en de artsen hebben mij geadviseerd medicinale wiet te gebruiken. Na wat onderzoek gedaan te hebben, heb ik zaadjes besteld die een hoog cbd gehalte hebben tegen spasme van het type indica.

Nou wil ik deze zelf gaan kweken (ivm kosten) en ik zag de volgende complete setup op het internet aangeboden. Ik heb er weinig verstand van, dus dit leek me praktisch.
    De link zet ik er niet bij, het is vast niet de bedoeling om hier reclame te maken
    Het gaat om de volgende artikelen:

1x mammoth lite 60x60x140
    Lamp SET 150 watt naar keuze
    met Sylvania SHP-TS 150 watt (bloeilamp)
    1x hamerslagkap
    1x Aansluitsnoer 2 mtr. met europeesche stekker (ook belgie!)
    5mtr. Aansluitkabel 3 x 1,5mm2
    1x Mini Fan 185m3 125mm Slang ventilator
    1x Can-Lite 150m3 Koolfilter flens op maat ų125mm
    1x Doos 5 meter combi Slang Ų127mm
    1x Easy roller set, 2 stuks tot 5kg. (makkelijke verstelbare lamp ophanging)
    3x Slangklemmen Ų60-135mm
    1x Min Max Thermo-Hygro meter digital met geheugen + batterij (temperatuur + vocht)
    1x Secret Jardin Monkey fan tent paal ventilator 15cm 13watt 2 speed
    1x Analoog tijdklokje NL of voor BE analoog tijdklokje met penaarde!

Ik heb uitgerekend dat ik met 3 plantjes in 1 oogst meer dan voldoende heb voor een jaar, dus de omvang van de tent is groot genoeg. Na wat lezen op de stickies lijken de afzuiging en filter voldoende te zijn. Met de tijdklok zou alles veilig moeten zijn.

Ik heb het gevoel dat ik goed onderzoek gedaan heb en de boel kan bestellen, maar heb toch wat vragen aan jullie:

- Is de afzuiging voldoende in de zin dat je er buiten de tent niets van ruikt? Ik ga de tent binnenshuis neer zetten, dus dat is echt een vereiste voor mij!
    - Is de boel met de tijdklok er bij brandveilig? Ik geef liever wat extra uit als het gaat om veiligheid!
    - Moet ik bij het bestellen of opzetten nog ergens op letten? Het is een kwestie van de zaadjes opkweken tot op zekere hoogte, de potten vullen met aarde en daarna de zaadjes in de kast en de tijdklok tijdseenheden instellen toch?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

EDIT: Ik kan ook kiezen voor een spectrabox pro 5, 90 watt led ipv de 150 watt SHP. Een stuk energiezuiniger, wat zijn jullie ervaringen met zon 90 wat led? Het gaat natuurlijk om een vrij kleine en lage tent, dus dat zou voldoende licht moeten geven toch?

Hartelijke groeten
    Last edited by Smokie015; 22 August 2017, 14:35.

150W hps is sowieso niet voldoende voor dat oppervlak.
    Je hebt dan in ieder geval 250W hps nodig.
    Een analoog tijdklokje lijkt me niet geschikt voor HPS.

Wat de resultaten met 90W led zijn heb ik geen ervaring mee.
    Ik heb er wel m'n gedachten over.
    Zoek wat kweekverslagen met de specifieke lamp die je op het oog hebt, en dan niet op commerciėle sites, maar op forums als JD.
    Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Footer Left Ad

Collapse
    Bezig...
    X