Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer je travo vervangen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wanneer je travo vervangen?

    Korting op 420shop
    Hi.
    ik heb ergens opgevangen dat je net als bij je lampen je je travo ook om een bepaalde tijd moet vervangen.invbm afnamen van kracht en capaciteit.

    kan hier weinig over terug vinden.
    iemand die hier meer ervaring mee heeft en dit zou willen delen .bvd.

    #2
    zoek uit hoeveel watt je travo normaal moet verbruiken,en wat ie nu verbruikt oude travo,s gaan meer verbruiken
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Als-ie kapot is ?

      Ik heb hier goedwerkende apparaten van 50+ jaar oud in huis, ook met trafo's.
      Dikke trafo's, dunne trafo's, hoogspanning en laagspanning.
      Heb ook nog wat 400W vsa's liggen met 10K uur erop. Doen het ook nog prima.
      Vervangen deed ik eigenlijk alleen als ze herrie gingen maken, of het helemaal niet meer deden.

      Lampen snap ik wel, alhoewel ook iedereen die te snel vervangt.
      Na ongeveer 10 kweekjes zijn die aan vervanging toe, net als de reflectors, maar de voorschakelapparatuur ?
      Waar had je dat ergens opgevangen dan, toch niet bij een VSA-verkoper ?

      **Jorem weet er meer van..
      En wat is dan de afwijking waarbij je gaat vervangen ?
      Normaal is het wattage + 10%, 660W bij een 600W vsa dus...
      Ga je dan bij 670 vervangen, eerder ? Later ?
      Last edited by QnQ; 8 October 2017, 20:53.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        had wat spulletjes nodig bij een growshopje vertelde dat ik nog paar.ouwe travo s had liggen (+-20 jaar oud en al paar keer gebruikt) hij wilde me daar de lumatek evsa 600 aansmeren .hij zei dat dit weer het nieuwste was en dat die ouwe na verloop van tijd net als.lampen ook hun kracht verliezen en dus minder opbrengst.
        leek mij persoonlijk bullshit. maar kan er ook niet echt iets van terug vinden.

        Comment


          #5
          Feit is wel dat je best die oude vsa's vervangt door elektronische... Gewoon al omdat ze niet blijven doorstarten als de lamp kapot is.

          Comment


            #6
            Het is mij al twee keer gebeurt dat ik een engeltje op mijn schouder had zitten en ik even ging kijken bij mijn hokje
            en dat de draden naar condensator letterlijk doorbranden waar ik naast zat bij vsa's die ik al 10 jaar in gebruik had
            Mischien dat ik ze niet goed had opgeslagen en de kern van de draden is beschadigd is geraakt door er spullen op te leggen zou goed kunnen natuurlijk
            ze hadden al wat verhuizingen meegemaakt .


            Comment

            Bezig...
            X