Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maximaal aantal HPS op 1 stopcontact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Maximaal aantal HPS op 1 stopcontact

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb 1 Davin schakelkast met 4 x 600 watt nu vertelt iemand mij dat dit teveel is om op 1 stopcontact te zetten
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heb voorheen wel vaker 4-6 HPS op een schakelkast gezet en op 1 wcd zonder problemen, heb ik altijd geluk gehad, of kan dit hendig?

    Bedankt Alvast
    Jef

    #2

    Comment


      #3
      er hangt veel af wat er nog van stopkontakten op die kring gebruikt worden en welke zekering erin steekt in zekeringkast 10-16-20-25-32-40 ampere en dikte stroomkabel Dat is minimum 2,5 mm
      16 ampere kan 3500 watt aan en 25 ampere 5500 watt ongeveer
      maar best eens aan elektrieker vragen als je geen elektriciteitsplan hebt
      grt DannyDV

      Comment


        #4
        Bedankt voor jullie reacties.

        De overige stopcontacten worden niet gebruikt van die groep de zekering is 16 amp zou dan dus wel moeten gaan, in het ergste geval zal de stop er dan uitklappen lijkt mij? De kans op brand met 4x 600 lijkt mij vrij klein..

        Gr Jef

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Klopt als een zwerende vinger. De schakelkasten van Davin groter dan 4 hebben ook 2 stekkers erop zitten.....
            No Mercy Supply - No Mercy Shop

            Comment


              #7
              Ik vind 4x 600W ook wel een beetje over de top als je een wietje voor jezelf kweekt.
              De kwekers op dit forum hebben over het algemeen dat soort problemen niet.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                ik kweek met 1 keer 600 watt en zal daarvan al wat mensen kunnen gelukkig maken want verwacht toch zo rond 300 gr droog van mijn eerste kweekje hieronder en ik jaag er ook geen 10 gr per dag door en ik zou ni graag maandelijks voorschotfaktuur van elektr betalen met 4X600 watt erbij amai niet

                maar ieder zijn gedacht bij mij is het leuke hobby om te experimenteren met smaakjes

                Comment


                  #9
                  stop contact van de keuken of badkamer moet het zeker trekken,want die staan zeker op een groep.nieuwbouw ook geen probleem,maar heb je een oud huis dan kan je er max 2 keer 600 veilig opzetten
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    #10
                    Bedankt voor de reactie's.! Het is voor mij ook puur hobby, ik hou me vooral bezig met nieuwe soorten kruisen, ik heb hiervoor 2 tenten 1 met mannen en 1 met vrouwtjes in elke tent hangt 2x 600 watt, voor mij puur hobby ben geen teler voor het geld.

                    Ik ga toch maar een 2e schakelkast erbij halen en dan verdelen over 2 stopcontacten. inmiddels draait het wel al 2 weken met 4 x600 watt op 1 stopcontact zonder problemen maar voor de zekerheid ga ik dit toch wijzigen.

                    Bedankt voor de wijze raad!

                    Comment


                      #11
                      Waarom zet je die mannen dan niet onder tl als het toch maar voor stuifmeel op te vangen is? In de groei is dat meer dan 50 kwh per dag. Op 2 weken heb je mijn jaarverbruik erdoor (zonder men tent gerekend). Soit, dan vinden we je binnenkort wel in de ruilsectie?

                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Of op de voorpagina van het lokale suffertje.
                        Mannen onder 1200W .........riiight ......
                    Bezig...
                    X