Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd afzuigsysteem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Als ik daadwerkelijk die dingen nodig ben, moet de kweek nog 2 maand wachten, momenteel zonder geld. Vandaar als de huidige afzuiger, die gewoon bij het washok zit goed genoeg werkt, dat ik die liever gebruik, enige wat ik dan nodig ben is een verloopstukje waar ik die koolstoffilter direct op het gat kan plaatsen in de muur (zit trouwens bovenaan). Als ik zo online lees ben je met die ledjes die ik gebruik veeel minder afzuig kracht nodig dan met bijv HPS, ik las dat ergens tussen de 30 m3 en 70 m3 al voldoet, maar of dit ook klopt? Enig idee?

    De afzuiger is gwn zo'n ding https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/0b/a9/c0/05/oude-badkamer-met-schimmel.jpg

    Hok is maar 1,5 x 1,5, ik hoef ook geen top kwaliteit gewoon om zelf te roken, maar afzuiging moet wel gewoon de klus kunnen klaren. Ik snap dat mensen allemaal goede producten aanbevelen voor de zekerheid maar enig idee of je met een gewone stille standaard fan + filter wat gedaan kan krijgen? Ik kan het proberen maar dan loop ik kans om m'n dure zaden te verpesten, dus wat backup vanuit hier zou fijn zijn. Dan kan ik altijd over een aantal maand nog een betere afzuiger kopen.
    Last edited by Krueg3r; 20 December 2017, 21:06.

    Comment


      #17
      Ik heb de indruk dat je aan het wachten bent op 1 iemand die zegt dat het kan? Zo'n afzuiging is niet gemaakt om 24 op 24 te draaien. Ook al moet je minder afzuigen, de filter moet voldoende groot zijn om de geur eruit te halen en daarop is dan weer de afzuiger gebaseerd. Rekening houdend met het feit dat als het stil moet dat je moet gaan dimmen. Het gaat er blijkbaar maar moeilijk in. Tweedehands softboxen zijn er wel te vinden.

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
        Ik heb de indruk dat je aan het wachten bent op 1 iemand die zegt dat het kan? Zo'n afzuiging is niet gemaakt om 24 op 24 te draaien. Ook al moet je minder afzuigen, de filter moet voldoende groot zijn om de geur eruit te halen en daarop is dan weer de afzuiger gebaseerd. Rekening houdend met het feit dat als het stil moet dat je moet gaan dimmen. Het gaat er blijkbaar maar moeilijk in. Tweedehands softboxen zijn er wel te vinden.
        Ja omdat je verschillende verhalen krijgt en ik het vaak niet van 1 persoon direct kan aannemen, omdat er vaak geen ervaring is met LED en de benodigde afzuiging, bedoel het niet lullig. Je zegt alleen dat ze niet gemaakt zijn om 24 op 24 te draaien, alleen deze draait wel gewoon altijd, zit geen uit knop op, het is zo'n plafond luchtrooster die altijd zuigt, misschien was ik niet helemaal duidelijk, excuus. https://www.klusidee.nl/Forum/userpi...0_keuken_2.jpg

        Hoe dan ook, bedankt voor de moeite.

        Comment


          #19
          Ik heb ook plannen gehad mijn WTW installatie te gebruiken en er een koolstoffilter tussen te zetten. Het aantal M3/uur is prima zonder belasting maar zoek te tabellen maar eens op wat het M3/uur is bij belasting. En waarschijnlijk zuigt ie overal de lucht weg behalve in je tent. Weg van de minste weerstand.

          Ten tweede, je koolstof filter functie stopt ergens na een aantal kweekjes. Neem aan dat je die feedback niet van je buren wilt krijgen.

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door groot View Post
            Ik heb ook plannen gehad mijn WTW installatie te gebruiken en er een koolstoffilter tussen te zetten. Het aantal M3/uur is prima zonder belasting maar zoek te tabellen maar eens op wat het M3/uur is bij belasting. En waarschijnlijk zuigt ie overal de lucht weg behalve in je tent. Weg van de minste weerstand.

            Ten tweede, je koolstof filter functie stopt ergens na een aantal kweekjes. Neem aan dat je die feedback niet van je buren wilt krijgen.
            Bedankt, heb geen tent dus dat is een goed iets? Klinkt logisch wat je zegt over dat het berekend is op geen belasting. Had in mijn oude berging geeneens zo'n afzuiger dus misschien is het berekend op een droger die aanstaat aangezien het een washok is? geen idee hoe het werkt met een ledje van 400w en een ventilator, jammer dat je alleen plannen had en geen ervaringen ermee hebt, ben erg benieuwd. Goede tip over de filter.

            Comment


              #21
              Ik heb de indruk dat je aan het wachten bent op 1 iemand die zegt dat het kan?
              Geweldige opmerking Beowolf! 100% mee eens ook

              Ik snap sowieso niet dat mensen hun risico niet afkopen met goeie spullen. Als je wilt gaan kweken ga je dan eerst goed inlezen en vraag hier advies hier of bij een winkel / onlineshop.
              Ga dan eens uitrekenen of je het kan betalen, zo niet spaar dan nog even verder of begin er niet aan.

              Je gaat ook niet met de auto naar Barcelona als je maar benzine hebt tot Parijs??
              No Mercy Supply - No Mercy Shop

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door roy View Post

                Geweldige opmerking Beowolf! 100% mee eens ook

                Ik snap sowieso niet dat mensen hun risico niet afkopen met goeie spullen. Als je wilt gaan kweken ga je dan eerst goed inlezen en vraag hier advies hier of bij een winkel / onlineshop.
                Ga dan eens uitrekenen of je het kan betalen, zo niet spaar dan nog even verder of begin er niet aan.

                Je gaat ook niet met de auto naar Barcelona als je maar benzine hebt tot Parijs??
                Geniaal jij

                Comment


                  #23
                  ik volg het niet helemaal maar zie idd wat wc en badkamer afzuigers voorbij komen en is leuk voor als je 5 minuten aan het douchen maar wil je veilig en goed kweken is een goed afzuiging noodzakkelijk. ook voor verse lucht voor plantjes. dus ff doorsparen nog en gewoon wat goeds kopen.... een gezegde luid goedkoop is duurkoop je komt er vanzelf wel achter dat zown badkamer afzuigertje niet werkt en moet je alsnog een andere kopen die ook veel stiller is
                  succes

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Duidelijk, ik wacht nog even. Dat wiet stonk dat wist ik maar dat je er hele verdiepingen mee kan laten meuren wist ik niet
                      Dan ga ik voor zo'n blauberg fan een filter.
                      Die luchtrooster die zuigt dus al lucht, ik weet niet hoe zo'n centrale flat afzuiging werkt, maar kan ik hier dan wel zonder gedoe een sterkere fan op aansluiten, kan hij de lucht van die sterke fan dan wel processen?
                      (Kan btw geen 2ehands softbox vinden, misschien zoek ik verkeerd maar op mp worden ze bijna niet aangeboden)
                      Last edited by Krueg3r; 21 December 2017, 16:17.

                      Comment


                        #26
                        Er is al meerdere keren gezegd dat je die centrale afzuiging beter niet kunt gebruiken. Blaas gewoon af naar buiten.

                        Op Marktplaats mogen kweekspullen niet worden aangeboden, je zult elders moeten zoeken, Google is your friend. Of Duckduckgo, als je anoniem wilt blijven.

                        Zal je een voorzet geven ; growshopmarkt.nl



                        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                        Comment


                          #27
                          Als jij alles op de centrale afzuiging wilt aansluiten, lekker doen. Zal het een kort kweek avontuur worden. Ook als de fik de afzuiging trekt ben je dubbel de sjaak en een nalatigheid. Gewoon stom als je het mij vraagt.

                          Comment


                            #28
                            We wachten nog altijd op die eerste persoon die zegt doen Misschien op rollingstoned

                            Zet gewoon een tent met het juiste materiaal? Zo moeilijk is het niet. Hint, iedereen kweekt hier in een apart hok of tent of kast. Niet gewoon in een open ruimte, dat is vragen om problemen, op zoveel vlakken. En al zeker in een afzuigingsysteem van een gehuurd appartement. Als je daar aanpassingen aan doet is het niemeer conform de regelgeving.

                            Comment


                              #29
                              Moest ge het in het gat krijgen van de oude afzuiger, dit is ook nog een goei afzuigsysteem. Geen idee wat het kost, denk ni goedkoop.
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

                              Comment


                              • QnQ
                                QnQ commented
                                Editing a comment
                                komt wel een hoop onderhoud bij, anders gaat dat ook schimmelen

                              #30
                              Op de daken van de flats waar ik op ben geweest voor me werk staan de slakkenhuizen van ongeveer 2500m3/u die alle verdiepingen per streng afzuigen
                              Zet je hier een filter op dan heb je zoveel weerstand dat er geen lucht meer door jouw filter gaat en bij bv de bovenburen word deze lucht extra afgezogen.
                              de ventilatie is vaak ingeregeld dmv mkl roosters die een x aantal m3 doorlaat per uur per ruimte

                              Je zou idd met een klein hokje geforceerd kunnen inblazen in de streng en de lucht word dan meegvoerd naar het dak door de centrale afzuiger

                              Het word natuurlijk een ander verhaal als er nog meer mensen kweken en gaan uitblazen in het zelfde kanaal en het totaal wat afgeblazen wordt hoger is dan de centrale afzuiger
                              dan kan de centrale afzuiger het niet aan en ontstaat er overdruk in de streng waardoor de lucht weer in de woningen komt van de mensen die niet kweken
                              En deze mensen gaan dan klagen omdat hun badkamer niet meer goed afzuigt en schimmeld waardoor ze dan het probleem zullen gaan zoeken

                              Zet gewoon een raampje open in de kamer waar je tentje staat en zuig de lucht uit je tent en blaas deze de kamer in deze word wel genoeg gekoeld/ververst zodat je m weer kan aanzuigen

                              Dat is idd een hele dure beo
                              ik denk dat dat best goedkoper kan

                              Click image for larger version  Name:	patty-brard-54-550x409.jpg Views:	1 Size:	37,2 KB ID:	1314424

                              Comment

                              Bezig...
                              X