Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop eerste tent icm led lampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies aankoop eerste tent icm led lampen

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen.

    Heb een appartement aangekocht waar ik binnenkort in ga trekken dus zat met het idee om in mn 2de kamer mn eigen groentjes te kweken. Ben hier nu al paar weken aan het lezen om de keuze te maken tussen hps/led en op welk medium ik ga kweken. Ik heb voor LED gekozen aangezien ik geen kaas gegeten heb van al die electriciteit en ik begrepen heb dat je met LED's gewoon plug & play systemen kan kopen waar enkel nog een timer op moet.

    Zelf ben ik ook voorstander van een tent omdat dat makkelijk weer afgebroken kan worden maar er zit zoveel verschil op al die tenten in prijs. Zo las ik ook dat die lampen van kindled bv veel herrie maken. Aangezien ik op een appartement ga wonen wil ik natuurlijk het geluid binnen de perken houden.

    Afmetingen die ik voor ogen heb is max 150x150 (hoogte speelt niet echt een rol) maar zou dus echt niet weten welke tent wel of welke niet. Die gorilla tent bv is 400$ leeg, terwijl die van secret jardin 160 ofzo koste.


    Voor de verlichting dacht ik aan 2x tgl-220 omdat ik gelezen had dat die heel stil waren vergeleken met die andere modellen zoals bv kindled k5 of die apollo kweeklampen.

    https://www.gpled.eu/nl/gpled-tgl-22...ek-lampen.html


    De reden dat ik denk dat LED beter is: veiliger (voor mij dan) aangezien het plug & play is en ik geen gebruik hoef te maken van al die tussenschakelaars.
    Als ik 2 van zulke lampen koop ben ik misschien 850e kwijt maar dan heb ik nog altijd 440 effectieve watt dus licht genoeg in ieder geval.


    Het appartement zelf is nieuwbouw dus veronderstel dat ik met 2 zulke lampen + een afzuiging niet echt problemen ga hebben met de electriciteit als ik alles over 2 stopcontacten verdeel?



    Voor de afzuiging dacht ik beetje overkill te gaan zodat hij niet op 100% moet draaien en dat zou dan ook weer beter voor het geluid moeten zijn?
    Uiteraard komt er ook een filter op tegen de geur.

    https://www.greensell.nl/a-28597486/...r/#description

    Tenzij er betere plug & play shizzle te vinden is, mag je er mij altijd op wijzen.





    Voor de rest moet ik nog even verder lezen maar had graag al geweten of wat ik tot hiertoe gevonden heb deftig gaat werken en op te hangen is in die tent.
    Last edited by DerpiE; 5 January 2018, 01:48.

    #2
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Hey, ja ik weet dat die een footprint van 60x120 heeft en zou er daarom dus 2 naast mekaar willen hangen. De reden dat ik een 150x150 in plaats van 120x120 zou kopen is omdat ik gelezen had dat het altijd beter is iets groter te nemen als je er de plaats voor hebt om makkelijker te kunnen water geven/knippen etc.

      Het is de bedoeling van continue te kweken inderdaad. Wil er zeker niet rijk mee worden maar die lampen leken mij gewoon het best en zou toch graag een minimumopbrengst hebben iedere keer van 250g. (er van uitgaande natuurlijk dat er niets verkeerd loopt) Misschien dat ik zelfs op termijn een 2de kleiner tentje zou kopen om voor te groeien zodat de tent dat ik nu ga kopen constant op 12/12 kan draaien, uiteraad zijn dit zorgen voor later en ga ik eerst proberen van mn eerste en tweede kweekje met succes af te ronden.


      Ik heb al best wat kweekverslagen gelezen en die scrog methode zag er mij best interessant uit. Heb ondertussen ook besloten van misschien toch maar wat meer plantjes te zetten zodat ik niet zolang hoef voor te groeien om mn tentje wat vol te krijgen. In het geval dat er dan 1 of 2 plantjes sterven tijdens het hele kweekproces hou ik toch nog iets over ook op die manier.



      Even over het klimaat. Als ik het in mijn kweekkamer constant tussen de 18-20 graden zou kunnen houden, denk je dat dat genoeg is om met die 2 led lampen tot de gewenste 28 graden te komen of zou ik moeten bijstoken? Die ledlampen geven in principe niet heel veel warmte af maar heb gelezen dat ze toch een klein beetje warmte produceren.
      Ben ook niet volledig zeker hoe het nu juist zit met mn aanvoer van verse lucht en de afvoer. Mag ik voor zo een tentje gewoon de lucht afvoeren in dezelfde kamer of gaat dat problemen geven voor mn luchtvochtigheid als ik dan diezelfde lucht opnieuw in mn tentje blaas via de aanvoer?




      Ik ben dus nu bezig met de volledige lijst te maken wat ik allemaal moet kopen. Ben er helaas nog altijd niet uit welke tent ik nu het beste koop.
      Wat ik eigenlijk wil is vooral een stil maar toch productief tentje zonder dat ik overlast veroorzaak voor de rest van het appartementsgebouw.


      Vraag me gewoon af of die gorilla tent van bv 400$ zoveel meer gaat isoleren qua geluid/warmte buiten de secret jardin tent bv.
      Iemand die beide al geprobeerd heeft en dit ff kan confirmen?


      Last edited by DerpiE; 5 January 2018, 16:43.

      Comment


        #4
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...r-introduction
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #5
          belangrijkste is of je ook een mogelijkheid heb om de warme en vuile lucht af te voeren,heb je een raampje of schoorsteenkanaal dan zou je behalve door lullen nooit gepakt worden,en altijd knippen in de tent
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Als de tent groter is dan het effectief belichte oppervlak verlies je wel wat meer gereflecteerd licht.

            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Hmm daar heb je wel een punt. Misschien dat ik toch maar voor die 120 ipv 150 ga dan en die gorilla tent koop aangezien die langs elke kant open kan. Zo kan ik toch nog makkelijk in mn tentje werken zonder veel lichtverlies.

              Ben nu al 2-3d aan het lezen voor mn afzuiging maar raak er echt niet wijzer uit welke ik nu best aanschaf met al die soorten en maten.
              Geld is geen probleem, heb geen zin om 50e te besparen om dan later in het kweekproces met geurhinder te zitten.

              ​​​​Zit er veel verschil op die softboxen? Zo een temp control kost idd ook aardig wat geld maar die neem je er toch best bij veronderstel ik als je het deftig wilt doen?

              Zijn er merken waar ik van moet wegblijven dat jullie weten? Zoek gewoon een stille goede afzuiging waar ik dus geen geurhinder mee veroorzaak en liefst ook eentje die automatisch verhoogt zodra temperatuur in de zomer de hoogte zou inschieten.

              Comment


                #8
                Ga deze week gewoon mn boodschappenlijstje hier is posten wat ik zelf denk dat zou moeten voldoen. Ga vanavond als ik achter pc zit eens al mn links verzamelen die ik afgelopen weken al gevonden heb. Ik verwacht niet veel van mn eerste oogst btw, het zal vooral zijn door te doen dat ik zal kunnen bijleren I guess. Kan niet wachten om te beginnen binnen paar maand

                Comment


                  #9
                  Ben benieuw naar die gorilla tent. Ik heb lang getwijfeld om die te nemen.. Uiteindelijk toch voor de homebox gegaan omwille van het par+ verhaal.. ik moet zeggen de reflectie is een stuk hoger dan mijn vorige secret jardin maar ik was ook wel benieuw naar de geluidsdichtheid van de gorilla..


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Als stilte echt belangrijk is zou ik toch voor een softbox gaan.. ik heb buisventilatoren en die maken toch nogal wat herrie..


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Kheb een buisventilator van g--tools. Werkt perfect. Zit een thermostaat op en je kan de temp instellen. Word het te warm gaat ie vanzelf harder zuigen.

                      Comment


                        #12
                        En stil....

                        Comment


                          #13
                          g-tools staat bekend om het gebrom van zijn afzuigers tijdens het dimmen, dus echt stil zijn die niet.

                          Comment


                            #14
                            Ik gebruik m maar op 20% capaciteit. Dan is ie vrij stil. Ik gebruik ook led dus heel veel meer hoeft ie niet af te zuigen. Nu ze bij mij in bloei staan gaat ie heel af en toe iets harder zuigen omdat de bloei stand warmer is. Maar dat is maar minimaal .

                            Comment


                              #15
                              https://www.greensell.nl/a-27316671/...t/#description

                              Zoiets?; want die brommen. Die prima klima van 200 euro+ is volledig stil, de rest van g-tools bromt. Kan mss stil zijn voor u, 's nachts hoor ik die doorheen heel het huis. In een appartement horen je buren van elke kant dat gebrom. En hoe lager het % des te meer brom.

                              Comment

                            Bezig...
                            X