Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

completen afzuiging??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    completen afzuiging??

    Korting op 420shop
    goedendag mede-kwekers

    ik heb onlangs een tent aangeschaft (mammoth ivory) lengte 1,20 breedte 1,20 hoogte 1,80 met 400watt hps lamp,
    nu het probleem ik kom er niet aan uit welke capiciteit afzuiger en/of koolstof filter daarbij welken fan controller zonder dat ik gebrom of problemen krijg?
    of is het juist handig om een buisafzuiger met regelaar + thermostaat te halen??
    volgens de berekening kom ik uit op 466m3/h? als ik zou kloppen,
    past een can fan ruck buisventilator 160mm 460m3/h op een koolstof filter van 600m3/h? de reden hiervan is ik krijg nergens een soortgelijke filter of afzuiger gevonden met de juiste capiciteit?

    iemand die hier meer vanaf weet en mij meer advies hierover zou kunnen geven?

    Mvg Royal Bull

    #2
    Als je 466 nodig hebt, en je wil ook nog gaan dimmen, dan heb je dus ruim meer capaciteit nodig dan die 466m3
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik verkoop deze setjes al jaren aan klanten die een 400 0f 600W lamp hebben. Deze setjes zitten ook standaard in de kweekkasten van G-tools.

      https://www.nomercyshop.nl/Klimaat_e...co-filter.html

      Je kan ook voor een softbox 500m3 met passend filter en fancontoller kiezen maar dan ben je een stuk duurder uit. En het neemt meer ruimte in beslag.
      No Mercy Supply - No Mercy Shop

      Comment


        #4
        roy zijn die buisafzuigers ook stil? want dat is ook een van de reden dat ik juist voor een box wou gaan heb ouderen buren en wil dus totaal geen lawaai horen of hebben zowel als een luchtje of dergelijke

        daarbij klopt de capiciteit berekening wel iki heb gister iemand gesproken met een beetje ervaring en vertelde mij dat ik een te hogen afzuiging heb klopt mijn berekeing wel?
        1,20 x 1,20 x 1,80 : 2,592 x 3 x 60 : 466,56m3/h klopt dezen berekening daarbij gebruik ik ook een 400watt hps lamp??

        hoe berekenen jullie je eigen ruimte??

        Mvg

        Comment


          #5
          Die buisafzuigers zijn niet stil, of je moet em erg goed inpakken (isoleren) .
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

          Comment


            #6
            Die buisafzuigers zijn niet stil, of je moet em erg goed inpakken (isoleren) .
            https://www.nomercyshop.nl/Klimaat_e...0m3-nl-nl.html

            Een simpele controller, passend filter en een stuk slag en je hebt een mooi ventilatie setje.

            Ik adviseer altijd een hele simpele berekening: tweederde van het aantal wattage is goed. Dus bv tweederde van 600W is dan 400m3

            No Mercy Supply - No Mercy Shop

            Comment

            Bezig...
            X