Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buisverwarming als temperatuur regelaar tent.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buisverwarming als temperatuur regelaar tent.

    Korting op 420shop
    Duss... laatst een temperatuurmeter gekocht om is te kijken wat de temp bij me plantje is, kwam ik erachter dat dit rond de 14 graden was.. Heb nu een 45 watt buisverwarming gekocht maar (logisch) kan de 150x150x200 tent niet verwarmen. Nu ben ik van plan een 135 watt buisverwarming aan te schaffen om het toch warmer te krijgen in de tent. Zal dit genoeg zijn? die van 135 watt is bijna 1 meter lang. De luchtvochtigheid is overigens in orde. Me plantje staat al in de bloei voor drie weekjes. (heb te tent pas een week, daarvoor stond me plantje bij een verwarming)

    #2
    Is het constant 14 graden ? Kweek je buiten
    Als het af en toe zo koud is, dan is dat niet zo erg, zolang de bodem maar 18 graden blijft.

    Ik lees dat die dingen wel tot 90 graden warm worden, dus het zal allicht wat helpen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Op zolder haha... alleen overdag met de verwarming aan (die overigens niet aanstaat als niemand thuis is) is het 22 graden.

      Ik koop er nog een 135 watt bij... dat zal de bodem wel warm houden

      Comment


      • happytreefriend
        happytreefriend commented
        Editing a comment
        Zeker, geweldig ding.
        Houd snachts de temp lekker goed

      • Bertus
        Bertus commented
        Editing a comment
        Heb je deze dan gewoon op de bodem liggen?
        Zou het mijn 1x1x2 tent die in de tuinhuisje staat in de winter warm houden?

      • happytreefriend
        happytreefriend commented
        Editing a comment
        Je moet even kijken welke wattage het beste bij je tent past, maar heb hem indd op de grond staan

      #4
      Beetje een hele late reactie.
      ik heb ondertussen 3 80 watt varianten gekocht
      deze liggen links rechts en in het midden van de tent. De tent staat in de schuur waar het niet veel warmer is als buiten als ik niet stook. 1 verwarming staat 24/7 aan en de andere 2 gaan 2 uur aan als de lampen aan gaan om de boel op te starten. Werkt echt perfect de temperatuur is met de lampen uit 20 graden en met lampen aan 26 (led). Ook al zijn de nachten goed koud ze houden de temperatuur goed op pijl.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #5
        Leuk spul. Ik ben wel benieuwd hoe ze het houden als het echt koud wordt.
        Nu valt het wel mee, overal staan nog planten buiten
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Bertus, ik ga aankomende tijd bij een vriend wiens tent ook in het tuinhuis staat. Wij gaan de tent proberen isoleren met panelen langs de buitenkant. Met velcro oid.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

          Comment


            #7
            Op het moment dat jullie vanuit een tuinhuis naar buiten gaan uitblazen kan je straks gaan stoken tot je een ons weegt
            Dat werkt mischien in het najaar nog maar straks dan zullen jullie toch een andere oplossing moeten zoeken

            Hoe goed je het ook isoleert zodra je gaat afzuigen heeft dit ook geen zin meer .
            Bezin eer ge een hoop geld gaat uirgeven aan isolatie en kachels

            Beste is gewoon lucht uit je huis zuigen als je boven op zolder of beneden in een keleder kweekt
            dat altijd nog goedkoper dan electrisch gaan verwarmen

            succes

            Comment


            • colori
              colori commented
              Editing a comment
              En als je nu uitblaast in het tuinhuis, dan scheelt het wel een aantal graden denk ik? Er komt een 600W hps in.

            • Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              Dat zou bv kunnen mits je dan ook een heel klein beetje ventileert
              Als ik mijn tent in de schuur heb staan blaas ik uit in de zolder van de schuur en daar staat een raampje op klein kiertje zodat ik nog iets van verversing heb
              en zuig in principe die zelfde lucht ook weer terug met een klein beetje verversing zo win je een paar graden.

              Alleen met echt koude dagen en snachts ontkom je er bijna niet aan om te moeten stoken en dat gaat vaak in de kosten lopen
              of je zou met 2 tenten moeten werken 12/12 dus met de warmte van de ene tent waar het licht aan is verwarm je de tent die donker is
              Athans die verwarmd zichzelf dmv de afzuiger natuurlijk als je zou uitblazen in het tuinhuis

              het is een beetje aanklooien het beste is gewoon nog op zolder of in een kelder en de lucht uit huis gebruiken
          Bezig...
          X