Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tegenvallende prestaties met phillips tornado lampen, andere opties?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    tegenvallende prestaties met phillips tornado lampen, andere opties?

    Korting op 420shop
    Beste,

    Mijn Easyryder autoflower staat er na 2 maand en 1 dag zo bij. Naar mijn idee een triest klein plantje wanneer ik deze vergelijk met mede kwekers.
    Nu is dit mijn eerste plant en zijn er wat foutjes mee gemaakt. Ik heb de plant getopt, verzopen, en de lampen er verkeerd boven gehad wat natuurlijk allemaal invloed heeft op de ontwikkeling.

    Mijn gevoel zegt ook dat de verlichting een grote rol speelt in de grote van deze plant (25 cm).

    Tijdens de groei heb ik 4x phillips tornado's 6500k er boven gehad en momenteel hangen er 4x phillips tornado 2700k boven. Verder heeft ze geen voeding gekregen alleen water.

    Ik zit er sterk over na te denken om deze om te hakken en opnieuw te beginnen. Mijn verwachting is dat ik hier niets af ga halen. Ook ruikt ze minder/niet dan in de groei periode.


    Op het forum ben ik aan het zoeken geweest wat goed bij mij zou passen qua verlichting en kwam op een aantal opties uit.

    1. zo door gaan en misschien nog 2 sockets ophangen voor 6x tornado's in plaats van 4
    2. Grow leds met socket E27 kopen van aliexpress van 28 watt per stuk
    3. Goedkope ali COBS bestellen van 30 watt en zelf iets in elkaar zetten (COBS van 3 euro?)
    4. T-neon maar dat word lastig gezien mijn kast een binnenmaat heeft van +- 57/58cm

    Wat voor mij nog belangrijk is dat ik rond de rond de 100/150 watt blijf qua kosten. Ik ben van plan om misschien 3 rondes te doen voordat ik op mijzelf ga wonen. De vriendin vind het nu wel best maar wilt het laten niet zelf in huis hebben. Ik zou het zonde vinden om een Hydro Mars te kopen van 300 watt (al lijkt mij dat wel het beste/mooiste)

    Qua kosten is het het makkelijkst om zo door te gaan en niet weer te toppen/verzuipen maar ik ben bang dat ik alsnog tegenvallende resultaten krijg.

    Wat zouden jullie doen met deze plant en de verlichting?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Ik zou beginnen met die vriendin te dumpen. En dan een cob frame maken. Die tornado's werken perfect tijdens de groei, maar komen tekort in de bloei. Het helpt ook niet als je de meeste bladeren verwijdert...

    Comment


      #3
      Nou wordt die Easyrider ook niet zo heel groot, bovendien mist ze een hele hoop bladeren, dat helpt ook niet.
      Dan zie ik een halfvolle pot, en de plant ziet eruit of ze teveel voeding krijgt ofzo, maar misschien komt dat door het licht op de foto.
      Alles bij elkaar opgeteld ziet je plantje er helemaal niet zo slecht uit.

      Zou je eens met een volle pot starten, dus helemaal tot het randje, dat-ie net niet overloopt, en je zaait daar een mooie fem. plant in, en geen autoflower.
      Dan kan het best wel wat worden. Meer lampjes helpt natuurlijk altijd, en, met spaarlampen moet je eigenlijk wel scroggen als je het uiterste eruit wil halen.

      Ik zie best mogelijkheden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Zoals QnQ zegt zou ik de plantjes zeker niet omhakken!

        Denk dat dit een samenloop van omstandigheden is met wat fouten zoals je zelf aangeeft.
        Die lampjes werken voor veel mensen prima, ook voor mij als klein gebruiker....
        Te nat, te weinig aarde temperatuur, voeding, luchtvochtigheid enz. enz. zijn allemaal factoren die meespelen.

        Zou de plantjes laten staan maar zeker niet overpoten ( daar houden autoflowers niet van).
        Lees eens wat verslagen door met deze lampjes en zeker niet niet de moet opgeven!!

        Al doende leert men, succes!!

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...elevance%22%7D

        Comment


          #5
          Wat zijn die tornado's? 32 watt? Als je er zo 6 hangen hebt verbruik je bijna 200 watt, en je mag blij zijn met 100 gram wiet. Met 2 cobs van 30 watt haal ik die 100 gram ook. Cfl's zijn leuk voor voorgroei, voor de rest weggesmeten geld. Je moet liggen prutsen om alles op max 5 cm te houden. Terwijl je makkelijk tot 30 cm van zo'n cob mag blijven. Ik zou het wel weten... Citizens kosten mss 8 euro ondertussen. Heatsinkje der op, klaar.

          Comment


            #6
            beowulf , mij hoor je niet klagen hoor met 3x tornado lampjes van 23 w!
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              #7
              Neen, maar met twee cobs op 30 watt had je mss wel dubbel zoveel. Als je budget het toelaat zijn cobs zonder twijfel de betere keuze. Hun rendement ligt gewoon veel hoger.
              Oh, en de topic titel is tegenvallende resultaten met philips tornado's, ander opties
              Last edited by beowulf; 27 January 2018, 17:32.

              Comment

              Bezig...
              X