Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies eerste kweek COB gevraagd!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies eerste kweek COB gevraagd!

    Korting op 420shop
    Beste Allen,

    Ben druk bezig met verzamelen materialen voor mijn eerste kweek. De bedoeling is een SJ DR tent 60x60x170, met 2 x CXB 3590 3500 K op een meanwell C 185H-1400 B driver (zodat ik evt later kan uitbreiden naar 4x CXB 3590).Helaas vakantie bij kingbrite tot 23 februari!

    Wil 2 plantjes kweken en ben nu bezig met de afzuiging. Graag jullie advies aangezien er veel verschillende info op het forum staat.

    optie 1: Ram mixed flow Inline Fan 100 mm met 2 standen: 165m3 of 200m3 met pk filter 160m3-240m3
    optie 2 Ram mixed flow inline fan 125mm met 2 standen: 197m3 of 224 m3 met pk filter 240m3-300m3
    optie 3: gtools kant en klare winflex 185m3 afzuiger met PK 240m3 filter en geluidsdemper.

    volume tent is 0,6 m3. Hoe vaak met LED lucht afzuigen? 3-5 x per minuut?

    Iemand ervaring met de simpele climate fan contollers met externe sensor? Of heb ik dat niet nodig met 2 cxb 3590?

    Thx!

    #2
    Afzuigen is niet alleen voor de temperatuur te regelen he, maar ook tegen de geur. Die gaat dus 24/24 aan. Filter en afzuiger beter wat ruimer nemen en dan terugdimmen, dan dat hij op 100% moet draaien. Die winflex zou ik sowieso al niet nemen. De rest ken ik ni. Gewoon een simpele kleine buisfan met dimmer is ok.

    Comment


      #3
      zal morgen eens kijken welken afzuiging ik juist heb staan heb kast van 80x80x180 en als ik hem nog maar op 25% zet zuigt hij al mijn kast leeg
      zo zijkant met haas best open zetten en kast beetje open laten staan kan dan zeker je kast niet leeg zuigen was niet zo kostelijk denk afzuiging met filter iets van 160 betaald compleet
      in urban garden shop terneuzen super vriendelijke mensen altijd krijg je direkt koffie een babbeltje en word in alles bediend
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #4
        Dus ruim nemen en dimmen. Doe je dat met een variac waar ik veel over lees?

        Comment


          #5
          Of kan het hier ook mee?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            voor nog geen 80 euro heb je reeds regelbare buisafzuiger met 250m3 met thermostaat en voor 30 euro ne can-lite koolstoffilter van 300m3
            dat zou ruim moeten volstaan denk ik

            Comment


              #7
              ik had je gisteren beloof je mijn info eens te geven van mijn afzuiging zit met kastje ( 80x80x180)

              zouw zeggen neem zeker geen zwaarder want aan 25% zuigt hij al mijn kast leeg ben er wel heel tevreden over voor wat ik er maar nieuw voor betaald heb (160euro )

              en is zeer stil vind ik persoonlijk

              Prima Klima Kombo kit
              PK koolstoffilter K2600 flat 250 en ventilator PK125
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
              KEEP ON GROWING AND SMOKING

              Comment


                #8
                Thx voor de info! Smoker! Wordt wel wat krap in 60x60 denk ik. Wordt i.e.g. iets soortgelijks.

                Comment

                Bezig...
                X