Kweekkast maken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Lowstoner
    Plantje
    Nieuw Lid
    • May 2018
    • 14

    #1

    Kweekkast maken

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    ik ben net bezig aan mijn eerste kweek (binnenkweek) maar aangezien de zomer in BE niet zo veel voorsteld wil ik een “kastje” maken maar de vraag is wat voor afzuiging en koolstoffilter ik het best kan gebruiken? Maar had graag low budget gehad maar natuurlijk moet het wel deftig materiaal zijn ben al vast al wat begonnen aan een “kastje”
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • roller
    T.H.C. Master
    MemberLucky Member
    • Feb 2010
    • 543

    #2
    kweekverslagen lezen , beste tip van vandaag

    Comment


    • Lowstoner
      Lowstoner commented
      Editing a comment
      Oké thnx
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #3
    De afzuiging is voor een groot deel afhankelijk van welk licht je erin gaat hangen.

    Thread verplaatst naar 'de kweekruimte'.
    Misschien kun je jezelf even opnieuw voorstellen

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Lowstoner
      Plantje
      Nieuw Lid
      • May 2018
      • 14

      #4

      Sorry was zo met mijn schatjes bezig dat ik me zelf ben vergeten verstellen maar mijn naam is jonas en woon in Be. Ik ben 26jaar. Waar ik woon is echt een flikkenstad en daarmee heb ik gekozen om toch int geheim zelf te kweken (hobby)aangezien het te riskant word om de kruiden op straat te gaan halen. Dus de 25ste vorige maand ben ik begonnen met het ontkiemen van 2 schatjes (white widow) en lukt aardig al zeg ik het zelf maar ik zou toch graag mijn volgende kweek in een kastje doen maar dan begin ik al in Mn haar te krabben want je leest zoveel dat je amper weet welke uitleg je moet volgen. Zou graag begin met tl lampen ik heb 6 tl lampen van 45 watt als ik niet mis ben ☺️ Alvast merci voor de reactie
      Last edited by QnQ; 5 May 2018, 08:25.

      Comment

      • Ipie
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2016
        • 2241

        #5
        Wat worden de maten van je kastje?

        Comment


        • Lowstoner
          Lowstoner commented
          Editing a comment
          Mijn kastje is 0,80m op 1m op 1,35m
      • Justgrower
        Bong Master
        MemberLucky Member
        • Mar 2018
        • 324

        #6
        45w???
        Waarschijnlijk 45cm
        Meest gangbare zijn
        15w 45cm
        18w 60cm
        25w 75cm
        30w 90cm
        36w 120cm
        38w 100cm
        58w 150cm

        Of t5 natuurlijk dan is het weer anders

        Comment

        • Ipie
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Feb 2016
          • 2241

          #7

          Denk hier maar eens aan, kweek ik al vele jaren mee als je geen kilo opbrengst hoeft!

          https://www.budgetlight.nl/philips-t...iABEgL42vD_BwE
          Last edited by QnQ; 5 May 2018, 08:25.

          Comment


          • Lowstoner
            Lowstoner commented
            Editing a comment
            Nee hoor kilo opbrengst is niet nodig ik wil me juist zelf voldoende voorzien
        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #8
          Met 6 TL heb je wel een erg goeie spreiding van het licht.
          45W T5 past niet, die zijn bijna anderhalve meter.
          De dikke 30W TL gaat wel, die zijn 90CM

          Daar heb ik ook weleens een armatuurtje mee gemaakt.
          Met wat geluk zijn ze soms bijna gratis te vinden op marktplaats.
          7x30W TL
          Je zult dan wel moeten scroggen, maar daar kom je niet onderuit met de beschikbare hoogte.
          Is beter ook, een scrog brengt meer rendement.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Lowstoner
            Plantje
            Nieuw Lid
            • May 2018
            • 14

            #9

            Wordt scroggen gedaan bij autoflowers?en dank je wel voor de raad
            Last edited by QnQ; 5 May 2018, 20:17.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Nee, maar normaal kweken we ook geen autoflowers binnen
          • Lowstoner
            Plantje
            Nieuw Lid
            • May 2018
            • 14

            #10
            Nee daar heb je een punt maar omdat ik echt beginnende kweker ben hadden ze me autoflowers aangeraden

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #11
              Dat snap ik.
              Ik snap dat ze dat doen, waarom ze dat doen snap ik dan weer niet.
              Gewone plantjes zijn een stuk makkelijker.
              Mgoed...verder met wat je hebt eh..
              Bij TL, PLL en spaarlampen werkt het alleen bij toppen die maximaal 5-10cm van de lampen af staan.
              Scroggen zal niet lekker gaan, dus dan zul je ze wat moeten binden waarschijnlijk, om toch zoveel mogelijk de toppen op dezelfde hoogte te houden zodat ze allemaal in de buurt van een lamp zitten.
              Mgoed, dat is allemaal niet zo moelijk. Elastiekje om de stam, touwtje eraan met een haakje ofzo, en dan zet je dat zo vast onder de potrand.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...