Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VSA Aansluiten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: VSA Aansluiten.

    Korting op 420shop
    Heeey mensen~!

    Ik ben hier een lange tijd niet geweest, vanwege meerdere redenen.

    Nu ik weer terug ben wil ik graag weer beginnen. Vandaar dat ik alles maar nieuw heb gekocht. Nou heb ik vandaag van alles en nog wat binnen gekregen en het wijst zich zelf eigenlijk allemaal wel.
    Alleen loop ik vast op de nieuwe lamp. Waar ik het besteld heb stond nergens bij dat ik nog een extra kabel of dergelijke nodig had.
    Maar nu ik kijk na de nieuwe VSA en zie ik dat ik een speciaal soort kabel nodig heb. Dit durf ik alleen niet 100% zeker te zeggen.


    Ik hoop dat iemand mij kan helpen


    Greetzzz,
    Scanny

    edit: Master Gear C2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Scantraxx; 17 May 2018, 11:13.
    Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

    #2
    Is dat niet een IEC stekker, dit staat normaal boven de poort.. deze koop je gewoon online..

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Stonerr View Post
      Is dat niet een IEC stekker, dit staat normaal boven de poort.. deze koop je gewoon online..
      Dat zijn inderdaad de zelfde stekkers die ze in de computer wereld gebruiken. Daar moet ik nog wel een hele sessie van hebben liggen.
      Ik zal deze straks eens even opzoeken en hier posten. Eerst even met de hond er op uit.
      Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

      Comment


        #4
        Dat is zo te zien een Male C14 stekker. Aan het klemmetje te zien gebruiken een bepaald type dat je kunt vastzetten, vind het daarom vreemd dat ze die niet meeleveren.

        Kijk hier eens: https://www.conrad.nl/p/apparaatstek...1-stuks-612596

        Ikzelf heb altijd begrepen dat je voor de aansluiting van je lamp op je VSA een 2,5mm2 kabel moet gebruiken, maar dat slaat eigenlijk nergens op als je een stekker die officieel maar tot 10A kan moet gebruiken; die krijg je amper aangesloten. Het gevaar is nu ook dat mensen een verlengkabel kopen en het vrouwtje eraf knippen, maar dan zit je met een 0,75mm2 of 1mm2 kabel die niet echt soepel en hittebestendig is.

        Ik zou zelf een losse kabel bijkopen en wat adereindhulsjes(!!belangrijk!!), maar ik ga dan gelijk over-the-top en zou bv. deze dure jongen kopen: https://www.conrad.nl/p/faber-kabel-...-meter-1301159

        Comment


        • Stonerr
          Stonerr commented
          Editing a comment
          Dit wist ik niet, normaal is alle isolatie gelijk(norm) in ga het eens navragen bij mijn leverancier als ik eraan denk..
          Ooh jij bent specifiek bezig over die c14 stekker, je kan idd gelijk hebben ik weet niet welke secties hierin zijn, je kan ook altijd een losse stekker nemen en aansluiten als je echt graag een bepaalde sectie wilt hebben..

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Met een 600W vsa ga je normaal ook geen 10A trekken

        • Stonerr
          Stonerr commented
          Editing a comment
          Best niet dan is er iets aardig mis en zou ik me zorgen beginnen te maken!

        #5
        Er word aangegeven dat kabel wanneer hij 3x1.5mm2 is niet langer mag zijn dan 8 meter en bij 3x2.5mm2 niet langer dan 6 meter.
        Maar het aparte vind ik dat er nergens op staat wat voor een stekker het moet zijn. de C14 Male Stekker lijkt mij ook de juiste na wat rond kijken.

        Thanks for het advies!

        De adereindhuls is bedoeld om aan te sluiten op de fitting?
        Als ik me niet vergis
        Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

        Comment


        • Stonerr
          Stonerr commented
          Editing a comment
          Adereindhuls is een huls die over alle soepele draadjes tezamen zit en met een speciale tank gepitst moet worden! Indien je dit gewoon platdrukt kan deze loskomen waar je deze monteerd!!!

        • Scantraxx
          Scantraxx commented
          Editing a comment
          Heb een instructie video gekeken. Die dingen hebben wij in overvloed, tangen en alles er bij. Ooit op een faillissement veiling gekocht. De kabel moet besteld worden word vanavond gedaan. Dan kan ik van het weekend dit bevestigen en testen.

        #6
        Die VSA trekt 660W neem ik aan. Dat is zo'n 3A.
        0.75mm2 is dan zelfs al voldoende.
        ----edit:: ((oh het is tussen vsa en lamp))

        Als je een dikkere monitorkabel pakt zit je ruim goed.
        Daar zit 1.5mm2 in.
        Kosten een paar euro online.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Scantraxx
          Scantraxx commented
          Editing a comment
          Ik was zelf ook voor de 1.5mm2 gegaan deze kun je tenminste de juiste richting in buigen

        #7
        1.5mm2 is de meest gangbare voor lampem ook , 2.5mm2 is gewoon overkill , en vele duurder

        ikzelf heb ook zelf een hoog kabels voorzien , allemaal 1.5mm2 met draadeindhulsjes , en moet zeggen , all is well!

        ps heb jij nerges een computersnoer meer gevonden?


        ik las een artikel over de lumatek vsa's , die ook maar 1.5mm2 gebruiken , want iedereen bekend vertelde me , 'ja neem toch maar 2.5 voor zekerheid ...'
        lumatek zelf antwoorde , 1.5 is perfect

        Comment


          #8
          Oorspronkelijk geplaatst door roller View Post
          1.5mm2 is de meest gangbare voor lampem ook , 2.5mm2 is gewoon overkill , en vele duurder

          ikzelf heb ook zelf een hoog kabels voorzien , allemaal 1.5mm2 met draadeindhulsjes , en moet zeggen , all is well!

          ps heb jij nerges een computersnoer meer gevonden?


          ik las een artikel over de lumatek vsa's , die ook maar 1.5mm2 gebruiken , want iedereen bekend vertelde me , 'ja neem toch maar 2.5 voor zekerheid ...'
          lumatek zelf antwoorde , 1.5 is perfect
          Ik heb wel wat gevonden, alleen ze zijn allemaal maar een metertje en om nou te gaan solderen lijkt me niet erg handig
          Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

          Comment


          • roller
            roller commented
            Editing a comment
            zeker niet solderen aan elkaar , beter draadeindhulsjes met lusterklem'suikertj' en zo voort verbinden , als noodoplossing , of gewoon de kop afknippen , en draad halen bij de doe het zelver , kost geen drollie

          #9
          Welke aansluiting zit er aan de kap mss? Oa die kappen van lumii zijn plug and play met zo'n stekker naar de vsa. Die zijn hun geld waard want veel betere reflectie. Beetje rare vsa ook. Geen digitale?

          Comment


          • Scantraxx
            Scantraxx commented
            Editing a comment
            Gewoon een kroonsteen

          #10
          Check, dat is idd een C14 Male dat je nodig hebt. De link van Meglow heb ik zelf ook aangekocht.

          Hier is standaard 2.5mm van (e)VSA naar lamp, en van (e)VSA naar het stopcontact 1.5mm.
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


          • Scantraxx
            Scantraxx commented
            Editing a comment
            Okay now 2.5mm2 heb ik nog wel liggen. alleen de stekker is onderweg!

          #11
          Aangezien ik een werktuigbouwer ben en geen elektrotechneut, kan ik niet hard maken dat er dikkere kabels nodig zijn. Opstartstroom is een mogelijk argument, zeker als je te maken hebt met een flikkerende lamp die de ballast steeds probeert op te starten. Dan is er ook nog het skin effect dat belangrijk wordt bij hoge frequenties (EVSA's), maar ik zal jullie niet vermoeien met de theorie daarachter noch weet ik of het echt van belang is bij een 400W HPS lamp. Verdere argumenten heb ik helaas niet en kan er eerlijk gezegd verdomd weinig over vinden. Lijkt wel of iedereen maar wat aanklooit en allemaal wat anders roepen, dus als iemand een kwalitatief goede link weet over hoe je het hoort aan te sluiten (en als t ff kan waarom) dan houd ik me aanbevolen.

          Comment


            #12
            Het skin effect hou je rekening mee als je de kabellengte bepaalt.
            Die hou je zo kort mogelijk, waardoor de weerstand niet te ver oploopt.

            Hoe het precies moet volgens het installatiebureau weet ik niet, ik heb de MTS niet afgemaakt.
            Het simpelste is, hoe langer je de snoeren je tussen lamp en (e)vsa hebt, hoe dikker ze moeten zijn.
            Als ze niet meer opstarten is je snoertje te lang of de diameter te klein.

            400-600W hps kan prima op 1.5mm2.
            Wat de maximale lengte daarvan is ? Idunno....maar een meter of 4 is geen probleem.
            Anders moet je de tent maar een stukje richting het stopcontact schuiven.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #13
              Alles hangt er, alleen met die ontzettende mooie weer word het veel te warm in dat hok. Ik zit er over na te denken om een "airco" te maken van een gekoelde koelbox / koelelementen en een ventilator. Misschien nog andere tips?
              Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

              Comment

              Bezig...
              X