Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn vakantiekracht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn vakantiekracht

    Korting op 420shop
    Ik ga maar een weekje weg tijdens de vakantie ,maar een week geen water geven leek me geen optie
    Dus even creatief worden om dit op te lossen.
    Water aangemaakt, een luchtpompje voor circulatie, en een smartphone bestuurbare doseringspomp moeten de plant gaan helpen in de vakantie .
    En wellicht helpt dit me ook wat consequenter te zijn met hoeveel en hoevaak ik water geef.

    Instellen op om de dag :
    _20180603_165225.JPG

    En de hoeveelheid per keer en de tijd van watering, hier zal ik nog wel veel aan sleutelen voor ik op vakantie ga.
    _20180603_165204.JPG
    Beetje aanklooien en kijken of het werkt ... Later alles wat mooier installeren
    Geluid in filmpje is keihard... In het echt een stuk zachter... Als de deur dicht is hoor je niets.

    https://vimeo.com/273190311

    Ben benieuwd!

    #2
    Geweldig! Nu eigenlijk nog een IP cameraatje zodat je alles mooi in de gaten kan houden

    Comment


      #3
      Ah, the internet of things.
      Hopelijk is dat goed beveiligd met een wachtwoord ofzo

      Waarom zwiebert dat plantje zo heen en weer ?
      Plaatselijke orkaan ?


      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Het is normaal een ding voor gebruik bij het aquarium en bestuurd via een app.
        Hoe de beveiliging is.. Geen idee ik hoor nog geen klachten . En dat zegt in dit geval wat

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Een apparaat wat aan internet hangt zonder wachtwoord is natuurlijk nooit handig.
          Ik neem aan dat je in die app wel ergens een wachtwoord ingevuld hebt toen je 'm voor het eerst gebruikte.

          nfo: Het Mirai botnet van een paar jaar geleden : https://www.security.nl/posting/4894...+Mirai-malware

        #5
        Eerste watergift via dit systeem was een succes
        ​​​​​​En QnQ het is met 8cijferige pin beveiligd ... Beter als niets

        Comment


          #6
          Nieuwe toevoeging : https://vimeo.com/274764395
          Een camera

          Comment


            #7
            Oorspronkelijk geplaatst door Helemaal Top View Post
            Geweldig! Nu eigenlijk nog een IP cameraatje zodat je alles mooi in de gaten kan houden
            Zie verderop

            Comment


            • Helemaal Top
              Helemaal Top commented
              Editing a comment
              Haha wat gaaf. Nu nog een microfoon zodat je kan praten tegen je plantje :p

            #8
            Het stormt behoorlijk in je kweekruimte.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            #9
            Aaaaaaaa kak

            Vroeg me al een tijdje af waarom m'n plantje zo klein blijft.

            Ik denk (dank zij de camera) de oorzaak gevonden te hebben .

            Bij het in het stopcontact steken van de timer.. Is hij per ongeluk uit gezet. De timer draaide wel... Maar schakelen deed hij niet.
            Plantje heeft dus 24uur per dag licht gehad gvd.

            Nu alsnog maar op 18/6 laten gaan.. . Kijken wat het brengt ... Misschien gaat ze een opdonder krijgen... Misschien zelfs de bloei in?
            We zien het wel... Hoop dat ik haar nog kan laten groeien... Is wel erg klein nu voor bloei.

            Comment


            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              Lijkt me stug dat ze nu ineens volledig mannelijk zal bloeien, in 't ergste geval zullen er wat balletjes aan komen, maar als je die er op tijd van af haalt stoppen ze soms met balletjes maken. Wie weet gebeurd dat zelfs niet eens.

              Als ze 24 uur donker had gestaan was het denk ik erger geweest voor een plant die je nog in de groei wil houden

            #10
            Ik wacht gewoon af.... Kan er verder niets aan veranderen. Hoop op het beste

            Comment

            Bezig...
            X