Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geschikt????

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    geschikt????

    Korting op 420shop
    ik ben nu bezig met een serre kweek maar wil ook binne gaan kweeken ik vroeg me af of dit een geschikte ruimte is wat vinden jullie is de afzuiging voldoende wat voor lampen kan ik het best gebruiken
    Attached Files
    don't drink and drive smoke and fly

    #2
    Re: geschikt????

    Is dat een douche waar je wil kweken?
    Ik had ook al zo een idee en ik vind het prachtig.
    Die afzuiging zal hoogstwaarschijnlijk niet voldoende zijn vrees ik, zeker niet met een 400 of 600 watter.
    Kan je dat glazen deurtje van je douche niet eruitgooien en daar een houten in de plaats zetten. Juist boven die houten deur timmer je dan een houten plaat vast en daar ka nje dan een afzuigslang plaatsen. Die slang naar het al bestaande gat van die badkamerventilator. Klaar. En je hebt een heel mooi hok.

    Greetz,
    zion

    Comment


      #3
      Re: geschikt????

      Oorspronkelijk geplaatst door ganja man
      wat voor lampen kan ik het best gebruiken
      Als ik naar je ruimte kijk zou ik toch opteren voor een hps lamp, ik persoonlijk zou een 400 wat hps nemen.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: geschikt????

        ja ik dagt al dat de afzuiging niet voldoende was maar warom kan die glaze deur er niet in blijven ik denk niet dat me ouders et leuk vinden, maar hoe veel kost het kweken aan stroom ongeveer met een 400 wat lamp per maand en hoeveel planten kan ik daar dan onder zetten
        don't drink and drive smoke and fly

        Comment


          #5
          Re: geschikt????

          400 wat is 0.4 kilo wat verbruik per uur, deze vermenigvuldig je met je dag/nacht tarief die op je factuur vermeld staat en je hebt je verbruik .

          Het aantal planten moet je zelf beetje uitmaken. Wil je lang voorgroeien op 18/24 met wat grotere planten tot gevolg of wil je iets minder voorgroeien, blijven ze kleiner.

          Grtz

          Comment


            #6
            LET OP! Dit is enkel een voorbeeld, dit is niet de echte prijs! Je prijs per kWh zal anders zijn en als je snachts draait is het veel goedkoper.

            Peace

            PS: Als je echt de perfecte prijs wilt weten moet je ook meer dan 400 watt tellen, sinds je VSA ook verbruikt.
            Bij een conventioneel voorschakelapparaat gaat al snel 15 tot 20 % van het vermogen verloren in de smoorspoel, bij een elektronisch voorschakelapparaat is dat slechts 4 tot 10 %. Dit betekent dat met een elektronisch voorschakelapparaat 15 tot 20 % minder vermogen nodig is voor gelijke lichtopbrengst.

            Comment


              #7
              Re: geschikt????

              ik heb et van daag aan mijn ouders gevraagd maar die vonden dat ik mijn geld daar niet aan mocht "verspillen" en ze zijden dat ik iets mocht maaken dat max 80 watt is dus ik denk er aan om een kastje temaken voor lowriders ofzo met 3 spaar lampen
              don't drink and drive smoke and fly

              Comment


                #8
                Re: geschikt????

                Je kan ook een kastje maken met 3 TL lampen in.
                3x 18 watt = 54 +10% van je vsa = +- 60 watt.
                Dan kan je nog een fannetje instaleren en voila, perfect kastje voor lowryders .


                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: geschikt????

                  ja dat kan ik goed doen maar wat is het verschil in tl en spaar lampen
                  don't drink and drive smoke and fly

                  Comment


                    #10
                    Re: geschikt????

                    Spaarlampen zijn eigenlijk opgevouwen tl lampen.
                    Er gaat volgens mij veel licht kwijt in het midden van de lamp.

                    Maar je kan ook onder spaarlampen kweken hoor als je dat liever hebt.

                    Peace

                    Comment

                    Bezig...
                    X