Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

54W ledlamp, hoe hoog ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    54W ledlamp, hoe hoog ?

    Korting op 420shop
    Ik heb een LED kweeklamp van 54 watt met hele kleuren spec, hoever is het beste om hem van een zaailing afhangen? heb nu 30-50 cm

    #2
    54 Watt werkelijk verbruik of LED kracht?

    54 watt werkelijk kan 15/20cm zaailingen
    10/15 veg
    10 bloom

    Bij 54 Watt LED kracht dan tja zou je er niet veel mee kunnen...

    Maarja dat is een gokje. Welke lamp is het? Foto?

    Ik hing mijn 1000w LED kracht (180watt werkelijk verbruik) op 30cm zaailing

    Comment


      #3
      Welke lamp is het precies ?
      Deze ?
      e27-54w-led-aluminium-groeilamp-kweeklamp-kweekverlichting.jpg
      Daar zitten 3W leds in, dan zit je wel zo'n beetje goed denk ik.
      Je kunt het het beste aan de plantjes zien.
      Als ze strekken hangt-ie te hoog, als ze flauwvallen te laag.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • samsx
        samsx commented
        Editing a comment
        Jep dat is hem, het vebruik is 23 watt. hij ziet er zeer gezond uit en groeit snel en goed.
        En hoe weet je dan of je er goed tussen in zit wat afstand betreft?
        Zou 10 CM te laag zijn?

      • samsx
        samsx commented
        Editing a comment
        dat is hem

      #4
      En bedankt voor de reacties

      Comment


        #5
        misschien een stomme vraag maar ben je van plan om meerdere zaailingen daar onder te groeien en bloeien of alleen voorgroeien en dan naar buiten?

        Comment


          #6
          Afstand van de lamp tot het gewas wordt bij leds bepaald door de spreiding van het licht. Je hebt geen last van warmtestraling waar je de planten mee zou beschadigen, dus je hoeft alleen te zorgen dat je het licht goed verdeelt.

          Het hangt van de stralingshoek van de led af hoe breed die led schijnt en dus hoe hoog die moet. Met een kale fosfor led (zo'n ding met een geel laagje erop) spreid het licht in een hoek van 120 graden. Dan is een vuistregel dat je de lamp lager hangt dan de afstand tussen de lichtpunten. Dus als je 1 lamp in een tent hebt dan is de afstand de volledige breedte/diepte van de tent. Zeg 60cm. Als je 4 van die lampjes in dezelfde tent hangt dan wort de afstand tussen de leds gedeeld door 2 (leds hang je in 2x2), dus 30cm. Zou je er 3x3=9 leds in hangen dan 60cm/3 = 20cm.

          Dat is dan de bovengrens. Je kunt dan nog dalen tot ongeveer 2/3 daarvan.

          Als je leds hebt met een 90 graden hoek (lenzen of reflector erop oid) dan moet je de afstand verdubbelen. Of beter nog, die lenzen/reflector eraf halen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #7
            Oorspronkelijk geplaatst door kweki View Post
            misschien een stomme vraag maar ben je van plan om meerdere zaailingen daar onder te groeien en bloeien of alleen voorgroeien en dan naar buiten?
            nee alleen eentje en groei en bloei de lamp heeft juiste kleuren voor alles

            Comment


            • kweki
              kweki commented
              Editing a comment
              ah dan had ik het verkeerd begrepen niks aan de hand
              heb je niet de mogelijkheid om hem buiten te zetten? ik denk namelijk dat de zon van afgelopen dagen en aankomende meer effect heeft als jou lampje (aleen weet ik dan niet zeker of ze dan nog terug kan naar binnen zonder probleem) dat zou je even aan iemand anders moeten na vragen

              mvg Kweki

            #8
            Dat is helaas niet mogelijk, mijn ouders mogen er geen 2e x achter komen dus moet alles in mijn kamer houden

            Comment


              #9
              Lijkt mij dat volwassen mensen daar onderling wel uit kunnen komen ? Waarom vertel je het niet gewoon, je bent toch oud genoeg ?

              Hoe ga je je hok geheim houden ? Er komen luchtslangen en geluid uit, neem aan dat je ouders wel eens op je kamer komen ?

              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #10
                Fijn dat je meedenkt op die manier maar ze weten dat ik blow en doe het dagelijks binnen dus de geur zit wel goed, buuren zijn het na 4 jaar ook gewend
                en nee niet echt voor de zekerheid alsnog 2 weken geleden een slot erop gedaan

                Comment

                Bezig...
                X