Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekkast maken 1x1x2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweekkast maken 1x1x2

    Korting op 420shop
    dag beste forum lezers,

    Ik ben sinds dit jaar begonnen met zelf kweken. Ik heb op dit moment 3 autoflowers buiten staan waarvan 1 al aan het bloeien is (dit kan je lezen in mijn buitenkweek verslag).
    Maar door veel rond te lezen op dit forum begon het binnen kweken ook wat te kriebelen. Dus heb ik besloten om mijn eigen kweekkast te maken van 1m x 1m x 2m
    van hoe ik deze stuk voor stuk in elkaar heb gezet en gedaan heb ik geen fotos wel van het afgewerkte frame.
    ik heb de volgende onderdelen gebruikt:
    - 6 OSB platen 12mm dik
    - 2 resten van OSB platen die ik nog had liggen van 18mm dik (iets steviger voor de bodem)
    - een plaat van 10mm dik voor het deksel
    - 10meter aan valiesplanken van 25mm dik
    - 3 scharnieren voor de deur

    Ik heb de valiesplanken steeds doormidden gezaagd zodat ze minder breed waren en nog steeds voldoende zorgde voor versteviging en zodat ik er meer kon uithalen.
    Dit is dus de kast. Alle onderdelen zijn gistere besteld een komen een van deze dagen aan en dan zal er een volgende update komen. Ik heb ook een paar plaatjes geschoten want een foto zegt meer dan woorden. Hopelijk hebben jullie wat aan dit verslag en ik dit proberen goed bij te houden voor mensen die iets gelijkaardigs willen maken. Op reacties en vragen antwoord ik graag dus stel ze gerust en op een of andere manier draaien mijn plaatjes steeds iemand die weet hoe ik ze kan draaien?
    IMG_1350.JPG
    Attached Files
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

    #2
    Netjes, geeft dat soort hout geen problemen met vochtige ruimtes? of ga je dat nog sealen?

    Comment


    • Toverfee
      Toverfee commented
      Editing a comment
      er komt nog wit/zwarte folie tegen vanbinnen maar het zou geen probleem mogen zijn osb is zeer geschikt voor zo een kast

    • Bringdown
      Bringdown commented
      Editing a comment
      Heel netjes

    #3
    succes hoor ga je met led kweken?

    Comment


    • Toverfee
      Toverfee commented
      Editing a comment
      Nee met 400w hps lampen, led is een beetje aan de dure kant. Wel hps lampen 1tje geschikt voor bloei en 1voor groei

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Maar 400W hps is te klein voor 100x100

    #4
    Ga je ook isoleren ? Ik heb ook een hok in de kelder, ideaal met warme dagen maar in de winter toch nog best fris.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Toverfee
      Toverfee commented
      Editing a comment
      Voor de winter heb ik een warmte vuurtje en ans ik wil kan ik
      Nog steeds isoleren

    #5
    Waarom maak je je hok niet groter ? Zo te zien heb je ruimte zat. Ideaal om in te knippen.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Toverfee
      Toverfee commented
      Editing a comment
      Maakte een kweekhok hiervan en wou ook niet te groot gaan omdat ik het nog steeds als een
      Hobby zie. Ik sta wel open voor uitbreiding naar de toekomst toe maar ben ook nog maar een
      Beginner

    #6
    zou er een droogkast van makenisoleren helpt geen drol als de hps uit is.zibro lazerkachel of tecto bij plaatsen in de winter en voor een euro of 3 stook je elke dag in de winter je kelder warm.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Toverfee
      Toverfee commented
      Editing a comment
      Droogkast gaat het niet worden het blijft een kweek kast. Ik moet eerst binnen kunnen
      Kweken om te kunnen drogen he :p
Bezig...
X