Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Memo aan mezelf: Start geen binnenkweekjes meer in juni...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Memo aan mezelf: Start geen binnenkweekjes meer in juni...

    Korting op 420shop
    Hittegolf in Vlaanderen, Nederland en bij uitbreiding de rest van Europa geloof ik. Donderdag en vrijdag geven ze hier 36 graden zelfs, jeetje.

    4e week bloei en plantjes zien er van af, maar weinig aan te doen. Denk dat ik de HPS een paar dagen ga vervangen door m'n spaarlamp. Dat zal wel minder kwaad kunnen dan een sauna in de tent lijkt me.

    DYI airco'tje maken voor in de kamer en een natte handdoek op het bodemzeiltje leggen, zal ik misschien ook proberen. Verder nog tips en tricks?

    Grtjs
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    #2
    Misschien overgaan op LED?

    Comment


    • Rodigan
      Rodigan commented
      Editing a comment
      Lijkt inderdaad wel de trend te zijn. Heb het niet echt gevolgd, maar is er een bepaalde technologische vooruitgang geweest dat er geen scepsis meer bestaat tegenover LED's in de bloeifase? Alleszins leuke resultaten in de verslagjes hier

    • Bringdown
      Bringdown commented
      Editing a comment
      LED wordt steeds efficienter terwijl er met HPS niks veranderd.

    #3
    Zeg wel, niet zo lang geleden een presentatie bijgewoond over het gebruik van LED-verlichting voor datatransmissie en wireless networks (LI-FI).
    Veelbelovend, maar ook nog wat werk aan.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


    • Bringdown
      Bringdown commented
      Editing a comment
      li fi lijkt me vreselijk, ik zit altijd lekker in het donker

    #4
    Het tentje met cobs wordt hier net zo warm als met hps.
    Gewoon niet binnen kweken 's zomers.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Inderdaad Q, mijn Van zuigt de kist ongeveer 80 x af p/u ...
      Hoop dat ze het vrijdag overleven, nu ligt de temp. zo rond de 30 graden.....
      Maar het is mij ieder jaar nog gelukt mocht het echt te warm worden heb ik geen keuze...

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment

    #5
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Bringdown
      Bringdown commented
      Editing a comment
      12 hoog zet je alles open en laat je het doorwaaien toch? zo hoog waait het altijd wel.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Nee zo werkt het niet, zelf hier staat geen zuchtje wind.
      Die muren kun je vergelijken met de stenen van een open haard!
      Zijn in de ochtend nog kokend heet............
      Trekt van beneden naar boven dus ik kan verlopig nog wel even genieten hier!
      Buiten dat onder het balkon wordt het gemakkelijk 45 raden met de zon erop.
      Dan praat ik nog in de schaduw gemeten......
      Last edited by Ipie; 25 July 2018, 10:44.

    • Bringdown
      Bringdown commented
      Editing a comment
      Zit in een flat op 4 hoog, super geisoleerd, maar als ik de balkondeuren tegen elkaar open zet heb ik eigenlijk altijd wind, misschien een amsterdam iets.

    #6
    Ipie Heb een 2 onder 1 kap, in de woonkamer is het op het moment 28,5 graden. Mijn hok staat in de kelder en zuig lucht aan uit de kruipruimte.

    Sta er zelf ook van te kijken

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Kom ik bij jou kweken hahaha!!

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Net nog even gekeken, lampen branden van 19:00 tot 13:00. Temp. woonkamer 28,5, temp. kelder 27,7, temp kweekhok 26,4. Dadelijk moet ik nog gaan bijverwarmen :p

    #7
    Zullen woningruil doen Flip Hasjkip .....

    Comment


      #8
      Ook hier begin ik over airconditioning! De pac 2010 s of x is een leuk apparaatje.
      De s kost 199,- exclusief verzendkosten

      PS. Ik ken kwekers met temperaturen tot 45 graden
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 25 July 2018, 16:39.

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Voor sommige mensen misschien een prachtig idee!
        Maar geloof mij maar, hier op 35 m hoogte is het water maar de rijn dragen!

      #9
      Heb je al een airco geprobeerd dan?
      Kan je je kweekkast niet in een gekoelde kamer zetten?

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Helaas alle optie's onmogelijk deze locatie........

      #10

      Comment


        #11
        Hoop wel dat je een koele plek hebt
        wat ik krijg het met dat weer niet meer gekoeld......
        En dan draai ik niet eens met HPS.......

        Comment


        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment

        #12
        ik kan m'n dimlux gelukkig wat terug schroeven naar minimaal 600W maar het zal evengoed een uitdaging worden de aankomende week(weken).
        Natte handdoek lijkt me niet zo een strak plan, dan krijg je eerder last van eenn hoge luchtvochtigheid en de daarbij komende problemen, helemaal als het er warm bij is.

        DYI airco komt ook evengoed wat vochtigheid bij kijken als je met ingevroren flessen werkt maar lijkt mij wel de beste optie.
        Ik wil er zelf ook even mee aan de gang, even wat plaatjes piepschuim halen en daar een box van maken waar ingevroren flessen in kunnen staan en de lucht dan mooi langs waait.

        Comment


          #13
          In de winter te koud en in de zomer te warm. Altijd wel iets, hehe.

          Nu, ik vrees er hier ook een beetje voor. Ook 4e week bloei, en de temp schommelt rond de 27 graden. Cooltube ligt al klaar voor moest het nodig zijn, en gelukkig kan ik de EVSA ook op 400 draaien, dan hebben ze inderdaad gewoon een bewolkt dagje.

          De kamer waar de plantjes staan overdag ook goed afgesloten houden, dat scheelt toch enkele graden als je lamp dan weer aanspringt.
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #14
            Die memo schrijf ik ook elk jaar aan mezelf... en toch krijg ik elke mei weer kweekkoorts en geef er uiteindelijk aan toe...

            Comment

            Bezig...
            X