Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke fan controller zonder brom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke fan controller zonder brom

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Kwa wattage zal je niet aan die 4 amp komen dus het zou moeten kunnen.
    Alleen om binnen te kweken zou ik liever een climate controller hebben die in trappen harder gaat draaien
    ipv gelijk op maximaal 100% , voor 100 euro heb je al een ''redelijke'' controller van sms
    succes

    Comment


      #3
      Deze bromt inderdaad.
      En dit is een fancontroller met thermostaat.

      Eigenlijk alles waar geen transformator (vrij groot en zwaar ding) in zit veroorzaakt brom als je meer dan 30% gaat dimmen.
      Daar helpt het merk of het uiterlijk niks aan, da's gewoon een bijwerking als je op een goedkope manier (met triac) wil dimmen.

      Waar heb je research gedaan dan, want ik kan hier op JD meer dan tien gelijksoortige topics vinden, zelfs een zelfbouwtopic van Blani van een poor-mans-variac.
      En waar heb je naar gezocht, wat is het wattage van die softbox als-ie voluit draait bijvoorbeeld?
      Dat is wel iets wat je minimaal moet weten voor je ergens naar kan gaan zoeken.

      Een Variac veroorzaakt geen brom, verkrijgbaar van +/- 10 tot 100 euro afhankelijk van het wattage. Zonder thermostaat.
      De hele goedkope zoek je los, bij dumpstores en bouw je zelf in. De duurdere zijn p&p

      De duurdere Cli-mate frequentie-controllers als je er een thermostaat bij wil zijn ook bromloos.
      Kosten ongeveer 250-350 euro.
      Check of de shop waar je die koopt een goeie service heeft want in het verleden kwamen er regelmatig problemen voor met die. (ze gingen kapot)

      Er zijn ook allerlei zelfbouwprojecten met Variacs, als je een beetje technisch bent.
      Op deze site staan links naar allerlei projecten: https://poemsrom.co/diy-variac/

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • SeniorHaze
        SeniorHaze commented
        Editing a comment
        Bedankt QnQ daar heb ik wat aan.

      #4
      Bedankt QnQ! Dat word dan maar wat meer investeren in een fancontroller. Maarr die redlijk simpele van cli mate bromt alleen onder ongv 30% ?
      want ik had in gedachten hem tot circa 50% te dimmen.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Onder de 70% als je het zo bekijkt.
    Bezig...
    X