Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600w HPS vervangen door LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    600w HPS vervangen door LED

    Korting op 420shop
    ik zoek een goed vervangende led voor de 600w
    goed voor 1m20 op 1m20
    ik verdrink in de informatie die ik terug vind.

    Iemand ervaring of info over bestva 1200w elite ?

    https://bestvaled.com/products/bestv...veg-and-flower

    of deze

    https://www.greensell.nl/a-52790178/...b/#description

    kan iemand mij het verschil vertellen en mij op het rechte pad zetten bij de goede keuze om mijn 600w op1.20m te vervangen?

    #2
    9 van die cobs zijn een prima vervanging voor een 600 watt hps. Je krjigt er dan wel 10 in die set, maar dan zou ik er gewoon eentje uit laten en de 9 elk op 40 cm van elkaar.

    Comment


    • djefn
      djefn commented
      Editing a comment
      Komt best redelijk duur uit om 2 zon kits te kopen , en die gaan hetzelfste verbruiken als mijn 600w lamp , of heb ik het mis da ik minder elektriciteit zou verbruiken door naar led over te shakelen ?

      wat met de bestva led lamp ?

    #3
    Ja, goedkoop is het niet. Maar het vervangt wel effectief een 600 watt hps door 450 watt aan led die je minder moet koelen. Het kweekt gewoon een stuk aangenamer, of je er het geld voor over hebt laat ik aan u over. Om er je geld uit te halen moet je wel enkele jaren bezig zijn, daarvoor moet je het niet doen... Maar die bestva is rommel en elke fabrikant die beweert dat 280 watt aan led diodes 800 watt aan hps kan vervangen die zou zich moeten schamen. Maar dan adverteren we dat als 1200 watt zodat jij zou denken dat die lamp ok is. Moet dat elke week wel ergens herhalen Die cobs hebben een veel hoger rendement en 450 watt is daar wel zo'n beetje het minimum. 400 zou eventueel ook nog gaan, maar dan heb je er zo'n 24 stuks van nodig. 280 watt zoals deze fabrikant beweert voor 800 watt, no way.

    Comment


      #4
      Dat setje op greensell is ook bedoeld voor 1m2.
      Met 1 zo'n setje red je het dus zeker niet op 120x120 als de -altijd optimistische- verkoper al een kleiner oppervlak opgeeft.
      Waarschijnlijk is deze beter voor 60x60, hooguit 70x70cm.

      Die gekleurde ledlampen moet je eigenlijk helemaal niet meer aan beginnen, dat is oude techniek.
      De opgegeven wattages zijn de maximale specificaties van de leds, alleen draaien ze nooit op maximaal.
      Pure misleiding dus.

      Je kunt het ook zelf bouwen.
      Je hebt een frame nodig, 9x 3070cobs, koeling en een of twee drivers.
      Ik weet niet wat dat kost tegenwoordig, maar je kan wel ruim onder de 500 blijven denk ik.
      Last edited by QnQ; 12 September 2018, 09:51.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        kijk hier eens op https://www.todogrowled.com/gb/12-tgl-led-grow-lights

        ik heb ook een kweektent van 1.20 op 1.20 ga hier 4 tgl star 60 ophangen en komen binnen enkele maanden nog 2 extra
        dat zouw genoeg moeten zijn voor zo een ruimte 6 stuks
        en dan komt er zo een 330 watt ze verbruiken elk een 55 watt uit de muur

        ik heb er 8 besteld ook 4 voor iemand anders en als je mailtje stuurt kan er nog wel wat af van de prijs ik heb 72 euro korting gekregen door 1 mailtje te sturen
        zo ipv 109 per unit heb ik maar 100 betaald per unit en geen verzend kosten

        zondag avond besteld en betaald en vandaag normaal geleverd volgend de trackings code
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment


          #6
          Tuurlijk kan die korting geven, hij rekent een vrij hoog winstpercentage en het is niet dat het veel moeite kost om die componenten te monteren. De zelfbouwset met 4 stuks is meer dan de helft goedkoper... Die 3070 is gezakt naar 12 dollar.

          Heb er zelf 4 voor de groei gebruikt op 120 op 120 en dat was voor de groei nog lang niet voldoende. Beschijnt eerder max 80 op 80, de planten die daarbuiten stonden gingen erg strekken. 2 extra is lastig te verdelen, 8 of 9 werkt perfect. Zie de verslagen van Wietefras en die kweekte op 1m op 1m.

          Comment

          Bezig...
          X