Verse lucht toevoer Gorilla kweektent 120 x 120 x 210 cm

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nicle
    Banned
    Lucky Member
    • Feb 2018
    • 1130

    #1

    Verse lucht toevoer Gorilla kweektent 120 x 120 x 210 cm

    Korting op 420shop
    Wat raden jullie mij aan, om verse lucht aan te voeren in de Gorilla kweektent?

    Ik zie dat er actieve inblaas zuigers op de markt zijn.
    Dit is noodzakelijk?

    Aangezien de rest van de kweektent volledig luchtdicht is.

    Ik haal deze afzuiger erbij:
    G-Tools Buisventilator 680m³ met Filter 700m³

    Welke inblaas afzuiger raden jullie mij aan, als je moet kiezen uit de volgende 3 soorten?:
    Actieve inblaas voor uw kweektent/kweekruimte. Wij bieden setjes aan om actief lucht in uw kweektent of kweekruimte te blazen.
  • fitnessfreakK2
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2017
    • 129

    #2
    Is niet nodig en in de winter al helemaal niet of je moet er een 1200 watt DE lamp in hebben hangen?

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Of het nodig is hangt er vanaf hoe de temperatuur is als alles draait, en welk licht je gaat gebruiken.

      Ik heb nooit actieve invoer gebruikt, ook niet met twee hps lampen, dat was dan wel in wat grotere ruimte met grotere afzuiger.
      Dat stuk perfoslang wat je erbij koopt moet over de bodem van de tent komen te liggen om de lucht te verdelen.
      Als je de slang rondom de planten wil leggen heb je een meter of 5 perfo nodig.

      Die slang over de bodem gaat wel ten koste van de ruimte, maar bijv. 9x18L past er nog makkelijk in.
      Om flink wat lucht door 5 meter perfoslang te blazen heb je wel wat capaciteit nodig, dus ik zou niet de kleinste nemen, als je actief wil inblazen
      .
      Ik zou misschien nog wel iets groters zoeken en die dan regelbaar maken als ik zoiets nodig had.
      Er zijn bijvoorbeeld regelaars ( DV11TII of iets van smscom ) waar je de uitblaas en de inblaas op kunt zetten.
      Zoiets met twee aparte instelmogelijkheden zou dan ideaal zijn imo maar dat kost wel een paar100 extra dus.
      Als het moet is in bami-land vast ook wel iets leuks digitaals te vinden voor niet al teveel


      Een tent is nooit luchtdicht, die toevoergaten moeten sowieso open.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Nicle
        Banned
        Lucky Member
        • Feb 2018
        • 1130

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door fitnessfreakK2
        Is niet nodig en in de winter al helemaal niet of je moet er een 1200 watt DE lamp in hebben hangen?
        Is er volgens jou helemaal geen invoer luchtslang nodig?

        Comment

        • Nicle
          Banned
          Lucky Member
          • Feb 2018
          • 1130

          #5
          Ik heb liever niet de slang over de grond liggen, ik ga kweken op DWC, en er is geen ruimte om nog de slang er rondom te leggen.
          Door de slang rondom de kweektent te plaatsen, verplaats ik alleen de opening waar de lucht van buiten naar binnen komt?

          De slang wil ik dan alleen bij de opening van een gat leggen, zodat die alleen daar verse lucht naar binnen haalt.

          Deze lamp ga ik gebruiken:
          Philips Green Power Plus 600w 400v EL
          DimLux Xtreme Series 600W 400V EL UHF Dim Button
          Adjust a Wing Avenger

          De afzuiger wordt deze:

          G-Tools Buisventilator 680m³ met Filter 700m³

          Iemand zei zojuist, dat als ik via een gat, een luchtslang inplaats, dat die door de afzuiger, uit zichzelf lucht van buiten naar binnen zuigt, en deze luchtslang aan de buitenzijde, een panty omheen doen, zodat er geen troep inkomt.

          Kan iemand dit beamen?

          ​​​​​​​Ik wil voorkomen dat er geur van binnen naar buiten gaat.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            De slang alleen in een gat steken kan wel, maar de planten die rondom dat gat staan gaan daar last van krijgen.
            Daar is precies die geperforeerde slang voor, zodat je de lucht die je actief inblaast verdeelt door de hele tent.

            Als je alleen een afzuiger + filter gebruikt hoef je geen slang in die gaten te steken voor aanvoer.
            Gewoon die gaten open, zodat de lucht naar binnen kan. Slang is overbodig.
        • Nicle
          Banned
          Lucky Member
          • Feb 2018
          • 1130

          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door fitnessfreakK2
          Is niet nodig en in de winter al helemaal niet of je moet er een 1200 watt DE lamp in hebben hangen?
          Volgens mij bedoel je gewoon een luchtslang zonder actieve inblaas?
          Dus zal zou deze slang volstaan?:
          Is deze prima Perfo luchtslang 127mm 10 meter?:
          Perfo luchtslang 127mm 10 meter. De Alu Perfo-slangen zijn rondom geheel geperforeerd met duizenden gaatjes, wat ideaal is voor de inblaas van verse lucht.


          Alleen een beetje lang, zal hem dan inkorten.

          Comment

          • fitnessfreakK2
            Elite Stoner
            MemberLucky Member
            • Sep 2017
            • 129

            #7
            Er moet uiteraard wel verse lucht in de tent komen, ik zou gewoon combiconnect kopen en die in de luchtgaten van je tent stoppen. Die heb je ook in 5 meter.
            Actieve inlaat is niet nodig, misschien in de zomer wel als je op een warme zolder kweekt.

            Comment

            • Nicle
              Banned
              Lucky Member
              • Feb 2018
              • 1130

              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door fitnessfreakK2
              Er moet uiteraard wel verse lucht in de tent komen, ik zou gewoon combiconnect kopen en die in de luchtgaten van je tent stoppen. Die heb je ook in 5 meter.
              Actieve inlaat is niet nodig, misschien in de zomer wel als je op een warme zolder kweekt.
              In de zomer ga ik niet kweken, wordt gewoon te heet.
              Je hebt het over meerdere luchtgaten.
              Ik zie overal dat 1 volstaat.

              Zo'n perfo luchtslang staat dit bij:
              De Alu Perfo-slangen zijn rondom geheel geperforeerd met duizenden gaatjes, wat ideaal is voor de inblaas van verse lucht. Doordat de openingen allemaal even groot en gelijkmatig verdeeld zijn over de slang, wordt de lucht over de gehele lengte van de slang met nagenoeg gelijke druk uit de slang geblazen.

              Is dat niet belangrijk?

              Comment

              • fitnessfreakK2
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Sep 2017
                • 129

                #9
                Dat is alleen te gebruiken met een inblaas

                Comment

                • Nicle
                  Banned
                  Lucky Member
                  • Feb 2018
                  • 1130

                  #10
                  Oke en de Combiconnect 127mm 5 meter, die kan ik er gewoon inleggen voor een paar centimeter?
                  Maar ik vraag mij af, of er dan niet veel geluid naar buiten toekomt, net als geur?

                  Die komt dan links of rechts onderin, en de buisventilator die hang ik bovenin op.
                  Zie de toegevoegde foto van de Gorilla tent met openingen.

                  Comment

                  • Nicle
                    Banned
                    Lucky Member
                    • Feb 2018
                    • 1130

                    #11
                    Dat was een verkeerde foto.
                    Bij deze de juiste.
                    Attached Files

                    Comment

                    • Nicle
                      Banned
                      Lucky Member
                      • Feb 2018
                      • 1130

                      #12
                      Ik zie zojuist dat de Gorilla kweektent, dat die passieve luchtinlaten heeft.
                      Volstaat dit voor voldoende frisse lucht?

                      Zo ja, dan is een luchtslang onderin niet nodig lijkt mij.
                      Hiermee voorkom ik ook onnodig geluid wat dan beter te horen is, buiten de kweektent.

                      Comment

                      • fitnessfreakK2
                        Elite Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2017
                        • 129

                        #13
                        Ga eerst maar eens een paar weken inlezen want anders wordt het niets met je kweek.

                        Comment

                        • Nicle
                          Banned
                          Lucky Member
                          • Feb 2018
                          • 1130

                          #14
                          Nope, heb al genoeg gelezen.

                          Comment

                          • fitnessfreakK2
                            Elite Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2017
                            • 129

                            #15
                            Blijkbaar niet

                            Comment

                            Bezig...