Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voldoet deze lamp???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voldoet deze lamp???

    Korting op 420shop
    beste mede growers
    een kennis van mij wil ook zelf kweekje starten in zelfbouwkast 60X100X200 (DxLxH)
    hij vraagt zich af of dit ledpaneel geschikt is voor hem
    https://nl.aliexpress.com/item/Dimba...FrKmys&cn=&dp=
    Ik hoor graag ervaringen van jullie want ik kweek HPS en er geen ervaring mee
    Grt DannyDeVito

    #2
    Ja daar kun je mee kweken.

    Of het paneel daadwerkelijk het wattage heeft dat aangegeven wordt is wel de vraag.

    ik zie vaker reviews van panelen langskomen en als ze bij de consument aankomen consumeren ze niet wat ze moeten cunsumeren op vol vermogen. Bij 1000w 250w verbruik is wel erg ziekelijk oplichten.
    Dat is dan dus bezeikte kraam.

    Ook op die site wat je gaf zeggen ze full spectrum en als je leest zie je staan:
    licht Kleur: Warm Wit 3500 k (Indien nodig andere kleur, zoals 3000 k of 5000 k, neem contact met ons

    Uhhhhhh? Das geen full spectrum.

    Maar het gaat wel onder 3500k. Dat is zeker. Lekkere toppen krijg je daar ook mee.

    Comment


      #3
      Uhhhhh, die zijn wel degelijk full spectrum. Cree cobs zijn geen disco lights. Als er gezegd wordt dat ze aan 100 watt per stuk belast worden dan is dat zo. Al is dat het maximum en op die manier verlies je rendement. Dan koop je nog steeds beter de diy kit op greensell, waar ze op 55 watt staan.

      Comment


        #4
        Kijk ook even op mouser.be en op elektrohandelsprijzen.nl wat je voor dat bedrag hebt.
        Wel blijven scrollen en klikken anders vind je misschien niet wat je zoekt.
        Eventueel zonder fan of cooler nemen en dan ventilator er op of vlakbij de afzuiger, cree-en cob led worden niet heet zoals hps.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Dat elektrohandelsprijzen heb je nou 11x genoemd afgelopen tijd, ik denk dat dat wel voldoende is voorlopig?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik had mouser er ook bij gezet om niet eentonig te zijn/blijven QnQ

        #5
        Raad jij daar nu serieus iemand aan om een cob te nemen zonder heatsink of fan "omdat ze niet zo warm worden als hps"? Als je de directe warmte dat dat ding produceert niet onmiddellijk afvoert met behulp van een heatsink met koelpasta tussen dan branden ze door. Waarvoor dienen die dingen denk je?

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ik had het niet over een heatsink en ze kunnen er ook een andere luchtverplaatsing op richten zoals een ventilator, zodat ze meer kunnen besteden aan een lamp. beowulf

        #6
        Die zijn toch soms ook passief gekoeld? Of zijn dat die 'nep' COBtjes? Heatsink heb je altijd erop anders doen ze het niet lang. Dan worden ze idd te heet.

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Passief gekoeld ja, met ne pin fin cooler. Dus dan versta ik zonder fan of cooler en er een ventilator op als zonder koelelement. Je moet voorzichtig zijn met zo'n opmerkingen, cnnbs staat zo vol en dat wordt opgevolgd.

          Dit zullen gewoon de cree's zijn, alleen wat zwaar belast om goed te zijn.

        #7
        Owzo. Nee idd zonder koel element gaat het niet.
        ik noem dat altijd een heatsink of koel element of koelblok.

        dacht dat hij zonder een koeler fan bedoelde.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ja, dat bedoelde ik ook maar dan wel de ventilator erop, die toch al in een hok hangt.
          ( maar niet bij iedereen)

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Euhm, het is goedkoper een heatsink te nemen met een ventilator op. Bovendien kosten die dingen 9 euro. Passieve heatsinks gaan naar de 30. Liggen knoeien met een fan erop is niet de bedoeling.

        #8
        Cob led werklamp zonder propeller.
        Attached Files

        Comment


        • Sudoma
          Sudoma commented
          Editing a comment
          Maar kun je daar dan toch goed mee kweken?

          Ik heb vaker floodlights gezien van led maaŕ nog nooit getest of je daar goed mee kunt kweken.

          Wat zou de opbrengst daarmee zijn? Heb je het zelf al eens geprobeerd?

          Tsja als het spectrum klopt.

          Wel oppassen dus ivm brandgevaar!!!!

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Het is een werklicht/bouwlamp 30 watt, 6500 k.
          De meesten werken met 50 watt cobs en halen goede resultaten.
          Floodlight is wat anders.
          Hier op het forum wordt er ook mee gekweekt.
          En elk elektronisch apparaat vormt brandgevaar.

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Ik ben nog niet overtuigd of er daar daadwerkelijk een chip op zit. Het is niet omdat het geel ziet dat het een cob is. Als er een chip opzit dan moet die deftig gekoeld worden, al dan niet actief. Als je ziet hoe groot mijn pin fin koelelementen zijn (staat ook uitgerekend trouwens in het diy topic) dan is er een probleem met die spot en fungeert die zelf als heatsink en wordt dat ding super warm. Ofwel komt er geen chip aan te pas die moet afgekoeld worden. Het is 1 van de 2. Een cob ophangen op een passieve blok die de warmte niet kwijt kan is dom. Wat zou je daarmee uitsparen? Een fan zit er toch op.

        #9
        Dat dacht ik al.

        Comment


          #10
          bedankt voor de vele reacties maar zeker de reactie van Sudoma die antwoord gaf op mijn vraag of deze lamp voldoet om ermee te kweken
          Ik zal dit aan mijn kennis melden maar ik hou het toch op HPS daar ben ik tot hiertoe zeer tevreden over

          Comment

          Bezig...
          X