Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig met afzuiging van kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp nodig met afzuiging van kweektent

    Korting op 420shop
    Goededag mensen van het goede leven,

    Ik heb voorheen 2 kweekjes ondernomen en ik merkte dat mijn tentje van toen wel extreem stonk als ik hem opendeed dit wil ik graag meerendeels voorkomen in de toekomst. (60x60x120cm)
    Nu ben ik van plan een wat grotere kweektent aan te schaffen (100x100x200cm)

    Mijn vraag aan jullie is hoeveel m3 afzuiging/koolstoffilter ik nodig heb voor deze grotere kweektent zodat als ik hem open zet ik echt minimaal ruik.
    Ik vertouw die complete kweektent setjes die worden aangeboden namelijk niet echt 100% als het gaat om geur bij het opendoen van de tent.

    Zal het ook helpen als ik een wat zwaardere afzuiging koop voor dit voormaat tent met 2 standen dat ik hem wat hoger kan zetten voor een soort vacuum effect als de tent open is.
    of kom ik dan in de problemen met mijn koolstoffilter.

    ​​​​​
    Ik hoor graag jullie mening.

    greetz GreenRookie.

    #2
    Goededag mensen van het goede leven,

    Ik heb voorheen 2 kweekjes ondernomen en ik merkte dat mijn tentje van toen wel extreem stonk als ik hem opendeed dit wil ik graag meerendeels voorkomen in de toekomst. (60x60x120cm)
    Nu ben ik van plan een wat grotere kweektent aan te schaffen (100x100x200cm)

    Mijn vraag aan jullie is hoeveel m3 afzuiging/koolstoffilter ik nodig heb voor deze grotere kweektent zodat als ik hem open zet ik echt minimaal ruik.
    Ik vertouw die complete kweektent setjes die worden aangeboden namelijk niet echt 100% als het gaat om geur bij het opendoen van de tent.

    Zal het ook helpen als ik een wat zwaardere afzuiging koop voor dit voormaat tent met 2 standen dat ik hem wat hoger kan zetten voor een soort vacuum effect als de tent open is.
    of kom ik dan in de problemen met mijn koolstoffilter.

    ​​​​​
    Ik hoor graag jullie mening.

    greetz GreenRookie.



    Last edited by GreenRookie; 12 October 2018, 17:43.

    Comment


      #3
      Met welke lamp word er gekweekt? En geur ga je altijd hebben hoor bij het openen van de tent, das nu eenmaal zo met wiet

      Comment


      • GreenRookie
        GreenRookie commented
        Editing a comment
        Ik ben van plan om met een 600 watt te kweken

      #4
      Uhh bij het openmaken van de tent ruikt het altijd lekker.
      Je kunt de geur niet uit de planten zuigen.


      Zolang je niks ruikt als de tent dicht is dan is het goed.

      Comment


        #5
        600watt : 2 = 300
        300 + 15% = 345 (300 + 1.15)

        afgerond naar boven heb je dus een 400m3 filter nodig.


        veel succes ermee he

        Comment


        • GreenRookie
          GreenRookie commented
          Editing a comment
          hey sudoma bedankt voor je reactie !

          ik vroeg mij af of je jou formule kort kan uitleggen.
          zou het zeer waarderen.

          grtz greenrookie

        • Sudoma
          Sudoma commented
          Editing a comment
          CAPACITEIT
          Het berekenen van de juiste koolstoffilter capaciteit doe je door het aantal gebruikte kweeklampen te delen door 2, bij deze uitkomst word ongeveer 15% opgeteld.De uitkomst van deze som is de capaciteit van het koolstoffilter die je nodig hebt.
          Voorbeeld met 4 lampen van elk 600W
          4 x 600W = 2400 (W)
          2400 (W) delen door 2 = 1200
          1200 plus 15%= 1380 ( 1200 x 1.15= 1380)
          Bij het voorbeeld van 4 lampen van 600W komt het er dus op neer dat het benodigde vermogen van de softbox en het koolstoffilter op 1300 m3 per uur uitkomt. Deze waarde kun je het beste afronden naar boven als je op een getal uitkomt waar geen softbox voor te verkrijgen is.
          Bron: wietzaadjesbestellen

          Is een bron vermelding hier op het forum ook plicht?
          Anders laat ik bronnen voortaan weg. Dacht dat het wettelijk verplicht was namelijk

        #6
        Ja, ik snap je vraag ook niet helemaal.
        Je ruikt het altijd als je de kweekruimte open doet.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X