Ventilatoren waarvan de zwenkfunctie steeds kaduk gaat..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Frbdw
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Jul 2018
    • 14

    #1

    Ventilatoren waarvan de zwenkfunctie steeds kaduk gaat..

    Korting op 420shop
    Goededag,

    beetje bizar wat ik verslijt aan ventilatoren in mijn kweektent.. ben wel benieuwd of er mensen zijn met dezelfde problemen?

    Had 2 ventilatoren op statief (action), allebei de zwenkfunctie kapot binnen 1 maand.

    daarna 2 toren ventilatoren aangeschaft ( gamma ), eerste kapte met zwenken na 2 weken, de ander hield het wat langer ( 1.5 maand )

    Afgelopen dinsdag maar 2 secret jardin monkey fans besteld ( 20w met zwenk functie ), prachtig systeem wat aan de tent pijpen gehangen kan worden.

    jammer genoeg kapte de eerste met zwenken na 2 dagen en de ander volgde de dag erna.

    begin het nu best zat te worden... zwenken of lekker op 1 plek laten blazen?

    de ventilatoren staan recht zodat de zwenkfunctie ontzien word, ook dit mocht niet baten
  • Sudoma
    Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2009
    • 706

    #2
    Pechvogel. Ik heb al jaren dezelvde.

    Op 1 plek blazen kan ook. Ik heb jaren gekweekt zonder fan en ook een paar jaar met een vaste fan dus dat kan.

    Hoe krijg je al die fans kapot. Damn.

    Comment

    • Frbdw
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Jul 2018
      • 14

      #3
      Ja dat vraag ik mezelf dus ook af tis elke keer hetzelfde verhaal..

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Kwaliteit.
        Het zwenkmechanisme is vaak gemaakt met plastic onderdelen.

        Ik heb nog nooit de zwenkfunctie gebruikt, om die reden.
        Tegenwoordig gebruik ik ze helemaal niet meer.

        Nou is mijn ruimte ook niet zo groot dat ik er twee ventilatoren in kwijt kan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • joremkrank
          Cronic Grower
          Lucky Member
          • Oct 2015
          • 3260

          #5
          boxfan werkt perfect.
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment

          • Nicle
            Banned
            Lucky Member
            • Feb 2018
            • 1130

            #6
            Ik ben benieuwd welke ventilator jullie gebruiken?
            Meestal lees ik, dat ze gauw kapot gaan, die van +/- 15 euro.

            Ik zag zojuist deze, ziet er degelijk uit:
            Complete hydroponic kits, individual products, and accessories for a better grow. Free shipping on qualified orders. Expert advice. Optimize your setup today!

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ik heb het nog eens bekeken en heb de topics samengevoegd.
              Twee dezelfde discussies tegelijkertijd.
          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #7
            Geen meer.

            Comment

            • Nicle
              Banned
              Lucky Member
              • Feb 2018
              • 1130

              #8
              beowulf gebruik je een alternatief?

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #9
                Als in? Blazen? Geen hps meer, geen stralingswarmte om te verdelen, geen fan meer nodig.

                Comment

                • Nicle
                  Banned
                  Lucky Member
                  • Feb 2018
                  • 1130

                  #10
                  Bedoel je dat je met een led lamp, geen ventilatie nodig hebt?

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #11
                    2x hps. Geen ventilator.

                    Last edited by QnQ; 16 October 2018, 09:03.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • Nicle
                      Banned
                      Lucky Member
                      • Feb 2018
                      • 1130

                      #12
                      Hoe kan je nou 2x een hps lamp gebruiken, zonder dat je een ventilator nodig hebt?
                      Die genereert toch veel te veel hitte?

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #13
                        Maar stralingswarmte blaas je niet weg dus heeft het geen nut.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • Nicle
                          Banned
                          Lucky Member
                          • Feb 2018
                          • 1130

                          #14
                          Dat klopt.
                          De ventilator is toch bedoeld om schimmel tegen te gaan?

                          Comment


                          • LR2
                            LR2 commented
                            Editing a comment
                            Een paar keer per jaar kweek ik oesterzwammen en shiitake. Dan smijt ik een klomp schimmelcultuur in een bak met 90% LV en dan.. zet ik er een ventilator op.
                            Ventileren doe je om schimmel tegen te gaan; water mag geen druppels of dampslag gaan vormen. Een zwenkventilator is voornamelijk voor warmtespreiding en extra luchtbeweging ter versterking van de steeltjes. Nog nooit gebruikt overigens. Ik vind zwenkventilatoren ontzettend kut.
                        • ikwilgnusername
                          Expert Stoner
                          Member
                          • Oct 2018
                          • 96

                          #15
                          @ Nicle

                          Ik ben een absolute noob natuurlijk, maar ik had eens gelezen dat als je een ventilator bezigt dat je een stevigere stengel krijgt.
                          Of is dat een fabeltje?

                          En ik gebruik een Secret Jardin ventilator. Hoofdzakelijk voor dat eigenlijk.
                          We accepteren de realiteit van de wereld zoals we die voorgeschoteld krijgen.

                          Comment

                          Bezig...