Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk merk HPS en welke reflector

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welk merk HPS en welke reflector

    Korting op 420shop
    Beste mensen
    ik ben opzoek naar een nieuwe reflectorkap
    en vond de adjust a wing wel een mooie reflectorkap. Alleen erg prijzig heeft iemand ervaring met deze kap? En ben aan het twijfelen tussen 2 lampen voor groeiperiode philips greenpower son-t pluss 600 watt lamp iemand ervaring met deze lamp of de
    sylvania grolux 600 watt welke raden julie mij aan?
    bedankt mensen!

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Grower18
      Grower18 commented
      Editing a comment
      Hallo
      Ik werk met een vsa
      Welke lamp zou het beste daar bij passen?

      En wat bedoel je met de adjust wing heb je daar ervaring mee verbeterd hij ook echt het resultaat en ook kwa belichting want vind hem wel aardig prijzig wil hem in een kastje van 1,20 bij 1,20 hangen.

    #3
    Die lampen zijn allemaal ongeveer hetzelfde.
    Zoek de specificaties op, dan kun je de verschillen vinden, als die er zijn.
    Ik kan dat wel doen, maar je hebt zelf ook google denk ik.

    Die adjusts moet je ombuigen, en dan vast maken met een ijzerdraadje.
    Stel dat dat losraakt of springt als je ermee bezig bent ofzo, dan ben je een oog kwijt.
    Het zal vast niet gebeuren, maar het kan wel. En ik hou niet van risico's, vandaar dat ik niet van die reflectors hou.

    Verder prima kappie, de winst die je kan halen krijg je door de spreader.
    Als je die erop zet kun je de lamp wat lager hangen dan normaal waardoor de lichtintensiteit groter is.
    Het effectieve oppervlak wordt natuurlijk wel iets kleiner als je de lamp lager hangt.
    Mja, je gaat er geen 20 gram meer door oogsten opeens ..

    Er zijn nog wat andere merken ook die eenzelfde principe gebruiken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Grower18
      Grower18 commented
      Editing a comment
      Hallo
      Heb nog wel een vraag ik kan nergens vinden over die greenpower 600 watt is die voor de hele cyclus of alleen voor groei/bloei periode?

      En wil misschien gaan werken met 600 watt evsa van lumatek maar hoe weet ik welke lampen dimdaar zijn en welke niet is die greenpower bijvoorbeeld dimbaar voor als ik wil beginnen bij 250 watt bij de groei periode en daarna gaan opbouwen.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Hele cyclus.
      Hoe je weet of een lamp dimbaar is, dan moet je kijken of die geschikt is voor EVSA.
      Een evsa werkt met een hogere frequentie, dan moeten de "antennes" (die ijzeren draden) in de lamp van dikker materiaal zijn, anders gaan ze doorbuigen en als ze het glas raken is de kans op klappen van de lamp groot. Dan zit al je wiet onder de glassplinters.

    #4
    Grower18
    ik gebruik de adjust a wing medium en ben er zeer tevreden over
    ik gebruik wel dimbare EVSA met dimbare 600 watt Dumalek
    de eerste groeiweken dim ik tot 250 watt
    dan paar weken op 400 watt en bij overschakelen naar bloei 12/12 op 600 watt
    wel altijd een dimbare 660 watt lamp nemen en nooit een 250 watt lamp bij een EVSA 600 watt die je dimt tot 250
    succes

    Comment


    • Grower18
      Grower18 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je uitleg ik denk dat ik hem ook ga aanschaffen maar heb je ook al grotere winsten behaald met de kap?

      En de greenpower lamp heeft iemand ervaring met deze lamp is deze eigenlijk wel alleen voor groeifase omdat er staat het hele cyclus.
      En daarna staat er voor een optimale groei.

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      DannyDeVito Je bedoelt een 600 W lamp, geen 660 W ? (Bij mijn weten bestaat 660 W niet ?). En de eVSA op 660 W.

    #5
    https://onlinetopgarden.com/nl/verli...-lamp-600-watt
    https://www.kweekverlichting.nl/hps/...roei-en-bloein
    http://www.microfluo.net/nl/600-watt...-enhanced.html
    Grower hier paar voorbeelden van dual spectrum lampen van 600 watt die ik gebruik met mijn azerwing
    en onder 600 watt is hoogst haalbare 1gr/watt dus 500 gr is mooi resultaat en voor eigen gebruik meer dan voldoende om de 4 maanden

    Comment


      #6
      max 1g/w ja , maar velen zitten rond de 0.5/watt ...

      Comment


        #7
        Sommigen erboven.
        Het is geen strikte regel, 1gr/W.
        Zal eerder een maximaal gemiddelde zijn misschien?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X