Juiste afzuiger Dimlux 600w kweektent kiezen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #16
    Softboxen zetten ze buiten de tent, niet erin.

    Comment

    • Nicle
      Banned
      Lucky Member
      • Feb 2018
      • 1130

      #17
      O haha.
      Trilt dat niet gigantisch op de vloer?
      Of ophangen?

      Ik kreeg een tip van QNQ op een autoband, maar die heb ik hier niet zo liggen
      Misschien reserve wiel lol.
      Iemand nog suggesties ophangen aan het plafond of juist op de grond?

      Comment


      • groot
        groot commented
        Editing a comment
        Afzuigers, zuigen beter dan dat ze duwen. Als je de afzuiger nou op zolder zet kun je max diameter gebruiken naar de zolder en dan het laatste stukje wegblazen door jouw schoorsteen. Voordeel geen brom in je kamer, dikke balken om je box aan te hangen. Grootste deel zuigen en kortste stuk duwen + dat die diameter waarschiknlijk kleiner is. Kortom dat zou ik proberen. Als je niet alles definitief vast zet kun je hiermee spelen en testen.
    • roller
      T.H.C. Master
      MemberLucky Member
      • Feb 2010
      • 543

      #18
      hebde gij nu eigelijk al is begonnen ?
      want ik zie hier veel vragen maar geen gestarte toppics..

      Comment

      • Nicle
        Banned
        Lucky Member
        • Feb 2018
        • 1130

        #19
        Ik hoop spoedig te kunnen starten.
        Dan maak ik een nieuw topic aan in kweekverslagen.

        Comment

        • Nicle
          Banned
          Lucky Member
          • Feb 2018
          • 1130

          #20
          Dit zegt Top Online Garden:
          Ik vermoed dat de Buisnventiator nog steeds meer dan genoeg moet zijn, gewoonlijk rekenen wij 300-350m3 per dimlux, u ziet nu op het dubbele.

          Hij duidt op deze: Bromvrije regelbare buisventilator 680 M3 p/u.

          Wat vinden jullie hiervan?
          Ik denk dat ervaren kwekers het beter weten dan zo'n growshop.

          Het klinkt logischer, dat een 1000m3 softbox, niet op volle toeren hoeft te draaien, waardoor die stil blijft, de luchtstroom stabiel kan houden, en uiteindelijk ook de levensduur langer is, dan wanneer die op zijn tenen moet lopen,

          Kan ik de softbox afstellen, op de gewenste afzuigingskracht?
          Dan vind ik deze een betere aankoop.
          Als het nodig is, kan ik deze flink verhogen i.v.m. de buisventilator.

          Comment

          • Nicle
            Banned
            Lucky Member
            • Feb 2018
            • 1130

            #21
            Ik heb gekeken naar een 1000m3 softbox, wat zijn die lekker stil zeg.
            Ik ga voor deze

            Comment

            • Nicle
              Banned
              Lucky Member
              • Feb 2018
              • 1130

              #22
              Weet iemand waarom er 2 gaten aan de voorzijde zitten aan de softbox 1000m3?
              Zie de foto.
              Attached Files

              Comment

              • Nicle
                Banned
                Lucky Member
                • Feb 2018
                • 1130

                #23
                Bedrijf appt:

                Greensell: Tis een foto voorbeeld.
                Greensell: 2 filters 2 gaten.
                Greensell: 1 filter 1 gat
                Greensell: Alles is mogelijk

                Ik wil gewoon aan weerszijde 1 gat voor afvoer, en 1 voor het filter.

                Comment

                • BackYardPlant
                  Expert Grower
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2016
                  • 1260

                  #24
                  Word zelf gek van dat geluid van die afzuiger de hele tijd, denk dat ik er op de lange termijn doof van word, dus ik ga me ook verdiepen in die geluidsstille dingen.

                  laat aub weten wat je uiteindelijk doet en hoe het bevalt!!

                  * klikt op het subscribe knopje *

                  Comment

                  • Nicle
                    Banned
                    Lucky Member
                    • Feb 2018
                    • 1130

                    #25
                    Hey ja dat is prima.
                    De softbox klonk ongelofelijk stil, op de zachtste stand, moet je echt met je hoofd bij de sofbox komen.
                    Zo stil had ik niet verwacht.

                    Ik voelde de box ook niet trillen.
                    Er komen ook 4 rubberen ringen bij, die je eronder kunt leggen.

                    Comment


                    • Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      Die rubberen ringen zijn om m op te hangen maar eronder leggen zal misschien ook wel helpen
                  • Nicle
                    Banned
                    Lucky Member
                    • Feb 2018
                    • 1130

                    #26
                    Haha ja inderdaad.
                    Dat zeiden ze bij de growshop, vandaar dat ik het benoem.

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #27
                      Het geluid komt ook pas als de slangen eraan zitten met alle bochten.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • Nicle
                        Banned
                        Lucky Member
                        • Feb 2018
                        • 1130

                        #28
                        Tegen mij zei die, dat de slang er nog op komt, en je het nog minder goed hoort haha.

                        Als ik de softbox op de vloer zet, en de slang moet boven de kweektent naar binnen, dan is hier geen bocht van 90 graden toch?
                        Die komt pas, als ik hem vanaf de softbox door het plafond wilt hebben.

                        Comment

                        • Nicle
                          Banned
                          Lucky Member
                          • Feb 2018
                          • 1130

                          #29
                          Trouwens de softbox met 2 gaten aan 1 kant, kan een filter op.
                          Maar waarom zou ik 2 filters aansluiten, 1 in de kweektent en 1 er buiten.
                          Lijkt mij niet zinvol.

                          Comment


                          • QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Zo kun je bijv. 2 kleine filters gebruiken in plaats van 1 grote.
                            Je kan 1 gat ook gewoon dichtmaken door er een pvc afsluitdop op te doen ofzo.
                        • Nicle
                          Banned
                          Lucky Member
                          • Feb 2018
                          • 1130

                          #30
                          Inderdaad, maar heb liever 2 stuks.

                          Comment

                          Bezig...