Luchtbevochtiger & ontvochtiger voor Maxi Dimlux + welke gebruiken jullie

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nicle
    Banned
    Lucky Member
    • Feb 2018
    • 1130

    #1

    Luchtbevochtiger & ontvochtiger voor Maxi Dimlux + welke gebruiken jullie

    Korting op 420shop
    De set die ik wil aanschaffen bevat o.a. DimLux Maxi Controller EVO 1.2, temperatuursensor tbv Dimlux Maxi Controller 5m, DimLux Fan/Aux box + Luchtvochtigheidsensor t.b.v. Dimlux 5m.

    Alleen ik heb dan geen cash voor een luchtbevochtiger & ontvochtiger; waarschijnlijk de maand erop wel.
    Kan ik, tot de tijd dat ik het kan aanschaffen, simpelweg een plantenspuit gebruiken?

    Ik ben verder benieuwd, welke aangesloten kunnen worden op de Maxi controller, en welke jullie hiervoor aangeschaft hebben.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Je vliegt een beetje uit de bocht met je hobby volgens mij.
    Pfft...wat een geld. Da's meer iets voor broodkwekers volgens mij.

    Een luchtbevochtiger is sowieso overbodig.
    En een ontvochtiger ook als je ventilatie op orde is.

    Ik vind het allemaal prima hoor, maar met dure spullen ga je geen betere wiet kweken.
    Ik denk niet dat er hier kwekers zijn die zulke spullen gebruiken of ze houden zich stil
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Nicle
      Banned
      Lucky Member
      • Feb 2018
      • 1130

      #3
      QnQ bedankt voor je reactie.

      Het kost wat inderdaad, maar deze producten komen te vervallen als ik ga voor die Maxi controller:
      Davin Relaiskast DV12 2x 600W, Cli-mate Fan controller 4a of Thermostaat & VARIAC 2A, 0-250v (500w) + Garden highpro thermo/hygrometer premium incl. sensor en batterij.

      Liever 1 kastje die alles kan.

      Mooi van de luchtbevochtiger en ontvochtiger, die passen ook niet in het budget haha.

      Wat ik dan haal is dit:
      DimLux Maxi Controller EVO 1.2
      Temperatuursensor tbv Dimlux Maxi Controller 5m
      DimLux Fan/Aux box
      Luchtvochtigheidsensor t.b.v. Dimlux 5m (deze is dus eigenlijk niet nodig, wat ik lees uit jouw informatie)

      Comment

      • joremkrank
        Cronic Grower
        Lucky Member
        • Oct 2015
        • 3260

        #4
        stekken hebben vooral in het begin een hoge lv nodig zodra je ze groot genoeg vind voor de bloei kan de bevochtiger eruit.werk je met zaailingen dan heb je geen bevochtiger nodig want die hebben gewoon een penwortel.ontvochtiger is eigenlijk alleen voor grote hokken.maar kweek je in een oud slecht vochtig huis of schuurtje,dan heb je er wel wat aan.goede zwenk of boxfan in je hok of tent voorkomt een hoop ellende,zorg ook dat de planten niet tegen elkaar gaan hangen,hier kan je stokken voor gebruiken of een net.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment

        • Nicle
          Banned
          Lucky Member
          • Feb 2018
          • 1130

          #5
          joremkrank ik ga alleen kweken met zaadjes.
          Komt in een mooie Gorilla kweektent te staan op DWC.
          Hierin valt denk ik het klimaat goed te beheersen.

          Mocht de lv wat aan de lage kant zijn, kan ik dan niet gewoon met een plantenspuit wat sproeien in de groei?
          Als ik echt merk dat het noodzakelijk is, dan wil ik wel overgaan op een bevochtiger/ontvochtiger.
          Maar dat zie ik nu meer als overbodige luxe.

          Comment

          • joremkrank
            Cronic Grower
            Lucky Member
            • Oct 2015
            • 3260

            #6
            juist dat is hetzou met zaailingen geeneens sproeien,als het goed zaad is dat geeneens nodig.
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment

            • Nicle
              Banned
              Lucky Member
              • Feb 2018
              • 1130

              #7
              Oke mooi

              Comment


              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Je kan ook bij elke growshop een doek halen.... die gooi je op de grond en gooi je een emmer water overheen
                Dat doek neemt alle water op en door de warmte van je lamp verdampt het water waardoor je lv omhoog gaat.... doek kost volgens mij 4 euro(verwacht alleen niet dat je lv met 15% omhoog gaat maar tot aan de 8% moet haalbaar zijn)
            • Nicle
              Banned
              Lucky Member
              • Feb 2018
              • 1130

              #8
              Hey Weske, zo kan het inderdaad ook, zullen vast wel meer methodes voor bestaan.
              Grote kans dat ik het klimaat in de kweektent goed onder controle houd met de kweekspullen, bedankt in ieder geval voor de tip

              Comment

              Bezig...